Gå til innhold

Har du noen gang klaget på legen din?

Asteria

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med god tro om at legen min har gjort en riv ruskende dårlig jobb da han sydde etter fjerning av en føflekk... den var relativt stor og på et sted som synes ganske godt.. Jeg har snakket med to andre leger som også mener jobben som er gjort er VELDIG dårlig..

så er spm.. hvordan klager man på fastlegen? må jeg face han med det eller sende skriftlig?

Noen som har erfaring med det?

og kan jeg få skaden rettet opp et annet sted eller blir jeg nødt til å betale privat for å få det pent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan vell klage på dette til pasientombudet (tror det er dèt det heter)

Du har selfølgelig krav på å få rettet opp hvis du og andre leger mener det er gjort en dårlig jobb og det virker skjemmende. Og nei, det skal ikke du måtte betale for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Dette lurer jeg og på. Søsteren min fikk fjernet en føflekk og arret er virkelig stygt. Han inrømmet selv å ha gjort en dårlig jobb, så hvis det går ann å fikse det hadde jo det vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det www.norge.no som man gjør det. Samme internett sted man kan bytte lege. Hvis ikke tror jeg du kan kontakte fylkeslegen i ditt fylke. Det ligger inne på kommunesidene til den kommunen di bor i.

Endret av HeleneBK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal sjekke dette med fylkeslegen.. skjønner ikke at det er mulig å gjøre så dårlig jobb jeg.. makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

jeg skal sjekke dette med fylkeslegen.. skjønner ikke at det er mulig å gjøre så dårlig jobb jeg.. makan!

Du kan også søke NPE om pasientskadeerstatning. Videre kan du saksøke legen og kreve erstatning.

Om resultatet er tilstrekkelig ille, kan du gå til politianmeldelse for legemsbeskadigelse med særlig farlig redskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også søke NPE om pasientskadeerstatning. Videre kan du saksøke legen og kreve erstatning.

Om resultatet er tilstrekkelig ille, kan du gå til politianmeldelse for legemsbeskadigelse med særlig farlig redskap.

Hørtes jo litt drastisk ut.. hehe.. jeg skulle egentlig henvises til hudlege, men siden han mente den burde fjernes snarest tok han den selv..(og siden han mente jeg ikke ville komme inn før i august hos en hudlege) men jeg burde jo kunne forvente mer av en lege!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...