camie Skrevet 18. november 2003 #1 Del Skrevet 18. november 2003 Et spørsmål til dere der ute som har peiling på slike saker; jeg har et barn (jente) fra et tidligere forhold og et barn sammen med mannen jeg nå skal gifte meg med. Faren til jenta har stilt lite opp gjennom årene. Mannen jeg skal gifte meg med har vært i livet hennes siden hun var bare noen måneder gammel. Kan han adoptere henne??!! Hva innebærer det egentlig hvis han adopterer henne? Mister den biologiske pappaen alle rettigheter og må han i tilfelle godkjenne en adopsjon?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 18. november 2003 #2 Del Skrevet 18. november 2003 På siden til BUFA kan du lese mer om stebarnsadopsjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camie Skrevet 18. november 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 18. november 2003 TUSEN TAKK!! :blomst_opp: Nå ble jeg veldig mye klokere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 18. november 2003 #4 Del Skrevet 18. november 2003 Hva innebærer det egentlig hvis han adopterer henne? Mister den biologiske pappaen alle rettigheter og må han i tilfelle godkjenne en adopsjon?? Dersom han adopterer (får adoptere) henne så blir han å regne som hennes far etter loven. Den biologiske far mister rettigheter, og det gjør hun også (Hun arver da sin adoptivfar, ikke sin biologiske far. f.eks) Den biologiske far er jo da ikke lenger hennes far etter loven. (men han har selvsagt lov til å sende henne julegaver om han vil, det samme gjelder besteforeldrene, men de ER ikke hennes besteforeldre lengre, etter loven) Angående hans godkjennelse, det kunne du lese i den informative linken du fikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå