Gå til innhold

Hvilket parti stemmer folk på kg


AnonymBruker

Partibarometer  

77 stemmer

  1. 1. Hvilket parti

    • AP
      22
    • Frp
      13
    • Høyre
      16
    • SV
      14
    • KRF
      4
    • Venstre
      5
    • Senterpartiet
      1
    • Andre
      8


Anbefalte innlegg

Snart valg, men jeg lurer på hvilket parti som er sterkest representert på kg. Avstemningen er anonym.

Jeg tipper Frp vinner, men håper ikke det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snart valg, men jeg lurer på hvilket parti som er sterkest representert på kg. Avstemningen er anonym.

Jeg tipper Frp vinner, men håper ikke det :)

AP eller noen av de grønne kommer aldri noen gang til å få min stemme, og det av den enkle grunn at i stedet for å faktisk innfri løfter om full barnehagedekning, gratis skolelunch hver dag, vann i bassenger, +++++, og idiotiske vedtak som å ødelegge naturen i Hardanger med strømmaster og ikke minst innføringen av DLD hvis informasjon kan komme på avveie. Og sånn utenom det så har ikke regjeringa øyne for hva som foregår utenfor Oslo eller i distriktene generelt, noe som er rart, siden mesteparten av Norge faktisk er distriktsområder :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt

idiotiske vedtak som å ødelegge naturen i Hardanger med strømmaster

Hvorfor er det idiotisk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det idiotisk?

Fordi det var et helt kurant alternativ til disse monstermastene som ikke ville ødelagt det som Hardanger er kjent for, nemlig flott natur. Syns jeg ser de skuffa trynene til turistene som hadde høye forhåpninger men som blir møtt med svære metallklumper som er forstyrrende for skjønnheten.

Jada, sjøkabel hadde vært mer kostbart, men kan egentlig verdien på Norges varemerke måles i kroner og øre?

Kan du kanskje forklare hvorfor det IKKE var idiotisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer Rødt (var ikke med der? Så jeg måtte ta "Andre" :( )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stemmer ikke" burde kanskje også vært et alternativ... Er jo de som ikke gjør det og. Selv vingler jeg mellom to partier i år..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det var et helt kurant alternativ til disse monstermastene som ikke ville ødelagt det som Hardanger er kjent for, nemlig flott natur. Syns jeg ser de skuffa trynene til turistene som hadde høye forhåpninger men som blir møtt med svære metallklumper som er forstyrrende for skjønnheten.

Jada, sjøkabel hadde vært mer kostbart, men kan egentlig verdien på Norges varemerke måles i kroner og øre?

Kan du kanskje forklare hvorfor det IKKE var idiotisk?

Forsyningssikkerhet. Om du får feil på kabelen noe som ikke er uvanlig er det en veldig komplisert operasjon å fikse det. Bergen vil da svartlegges, og det kan ta flere uker å rette opp i det. Industrien vil få store tap.

Strømprisene blir høyere med kabel: Det er ikke rimelig at folk i Oslo og Bergen skal betale høyere strømpris for å bygge kabel.

Med master kan man koble til masse fornybar energi enkelt fra småkraftverk. Det er god energipolitikk og det er masse vannressurser i området.

Kabel har begrenset kapasitet, du får ikke like mye gjennom kabelen. Det vil føre til høye og ustabile priser.

Flere oljeplattformer på vestlandet skal elektrifiseres fra land for å redusere co2 utslipp. Tidliger brukte man gass. For å møte energibehovet mtp oljeplattformene er det nødvendig med stor kapasitet og det får vi med master.

I tillegg må du om du har kabel investere i "muffestasjon"/omformeranlegg fordi du kan ikke transportere AC over så lang distanse, da må du ha DC. Et slikt anlegg er stort og bråker veldig mye og vil forstyrre f.eks dyre og fugleliv

Du vil få tap i muffestasjonene. Høyere KILE.

Oppsummert: Master er veldig miljøvennlig og økonomisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer Rødt (var ikke med der? Så jeg måtte ta "Andre" :( )

Grunnen til at jeg stemmer Rødt er at jeg tidligere stemte SV. SV har mange gode punkter i sitt program. Veldig mye er slikt jeg er veldig positiv til fordi jeg er en feminist og for likestilling. Ikke bare her i Norge, jeg mener vi også må kjempe for kvinners likestilling rundt om i verden.

Problemet med SV er at de som sitter på toppen er bitt av makt-basillusken, de gjør omtrent hva som helst for å få sitte ved makten heller enn å stå på for sin politikk, noe de trass alt er der for for å få gjennom. Jeg mener SV burde ha trukket seg fra regjering for å vise nettopp det at SV ikke godtar å bli så overkjørt som SV er blitt. Sist var Maria Amelie som SV ble totalt overkjørt i. Ap la seg så langt til høyre at de ble omfavnet av FrP.

Rødt har mange av de samme punkt og politiske poeng som SV. Jeg har ikke inntrykk av at Rødt lider av samme makt-basillusk som er bitt mange av de andre partilederne. Det gjør at jeg for tiden stemmer Rødt heller enn SV. Den dagen SV får byttet ut Kristin med en som faktisk ser på sin stilling som partileder som en jobb der vedkommende først og fremst er en representant for folket og ikke ser på det som en ren maktstige som vedkommende har klatret opp og derfor har rett til å kreve, den dagen vil jeg vurdere SV på nytt.

Inntil da er jeg glad Rødt er et fullgodt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart valg, men jeg lurer på hvilket parti som er sterkest representert på kg. Avstemningen er anonym.

Jeg tipper Frp vinner, men håper ikke det :)

Det er da bare kommunevalg denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare kommunevalg denne gangen?

Så mye bedre hvis FrP vinner frem, da får de ikke gjort så mye skade som hvis de får regjeringsmakt. Til gjengjeld får folk se og erfare hvor infernalsk og idiotisk politikken deres er. Der etter vil de aldri i verden få regjeringsmakt (heldigvis!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ingen som sitter på gjerdet når det gjelder FrP i alle fall!

Enten er det det dummeste som finnes eller så er det det eneste riktige.

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer vanligvis rødt ved Stortingsvalg. Ved dette kommunevalget kommer jeg til å stemme Høyre.

Er ikke partitro så jeg tar avgjørelse foran hvert valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer vanligvis rødt ved Stortingsvalg. Ved dette kommunevalget kommer jeg til å stemme Høyre.

Er ikke partitro så jeg tar avgjørelse foran hvert valg.

Jeg hadde rett, det var flest Frpere her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde rett, det var flest Frpere her.

Vel, dette er et forum med ganske mange enkle sjeler.

Nå har politiet akkurat gått ut med tall som viser at det er nesten blitt tradisjon i Norge på å begå overgrep mot barn. Likevel er har det aldri vært noen stor nyhetssak, nettopp fordi overgriperne er hvite nordmenn. Overfallsvoldtekt derimot, der overgriperen har en annen, fortrinnsvis ikke-europeisk, nasjonalitet blir slått opp stort i avisene.

Så står Siv der og sier "vi vil kaste ut alle som ikke er hvite i huden", og frepperne biter fem på. "Da vil vi få mye penger da og da vil det bli slutt på all kriminalitet i samfunnet", tror de.

Rødt har en mye bedre løsning på problemet. Sett alle som søker asyl her i landet i arbeide med en gang! Så får de lære seg norsk kultur, norsk etikk, norsk moral, med en gang. Lær innvandrerkvinnene om krisesentre, lær barn om krisesentre fra de går på barneskolen, om at der er de alltid velkomne, dit kan de alltid dra hvis de føler seg utrygge hjemme. Så skjer ikke tvang i samme grad mot mennesker som ikke har styrke til å sette seg i mot. Så skjer ikke overgrep i samme grad mot barn. Eller innvandrerkvinner. Så slipper asylsøkere sitte og vente i tre-fire år på at saken deres skal avgjøres i mens de sitter på et lite kott av et rom all den tid og prater forakt mot det norske samfunnet med andre personer, fordi de blir bitre og irriterte av all ventingen.

Putt de heller i arbeid fra dag en, så har de et ønske om å være en del av det norske samfunnet.

Å forby, slik FrP vil i liberalismens navn, for de mener jo forbud er liberalisme, forskjellige klesplagg, kulturer, religioner, seksuelle legninger, mennesker å leve sammen, osv. Det skaper bare forakt, ikke respekt.

Men enkle sjeler tenker enkelt. Og på en eller annen merkelig måte så høres FrP logisk ut for dem. Mest sannsynligvis fordi de ikke kan så veldig mye om politikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ikke overraskende at her var det mange sosialister.

For en frepper er alle til venstre for FrP "sosialister".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ifølge artikkel i dn er FRP også det partiet med flest som har trygd som hovedinntektskilde .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye bedre hvis FrP vinner frem, da får de ikke gjort så mye skade som hvis de får regjeringsmakt. Til gjengjeld får folk se og erfare hvor infernalsk og idiotisk politikken deres er. Der etter vil de aldri i verden få regjeringsmakt (heldigvis!).

Kanskje var det slik amerikanerne tenkte en del år tilbake: Å vi lar han Bush prøve seg, han gjør sikkert ikke så mye skade.....

Å la FRP komme til makta for at folk skal få øynene opp for hva de egentlig står for er ren idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg stemmer Rødt er at jeg tidligere stemte SV. SV har mange gode punkter i sitt program. Veldig mye er slikt jeg er veldig positiv til fordi jeg er en feminist og for likestilling. Ikke bare her i Norge, jeg mener vi også må kjempe for kvinners likestilling rundt om i verden.

Problemet med SV er at de som sitter på toppen er bitt av makt-basillusken, de gjør omtrent hva som helst for å få sitte ved makten heller enn å stå på for sin politikk, noe de trass alt er der for for å få gjennom. Jeg mener SV burde ha trukket seg fra regjering for å vise nettopp det at SV ikke godtar å bli så overkjørt som SV er blitt. Sist var Maria Amelie som SV ble totalt overkjørt i. Ap la seg så langt til høyre at de ble omfavnet av FrP.

Rødt har mange av de samme punkt og politiske poeng som SV. Jeg har ikke inntrykk av at Rødt lider av samme makt-basillusk som er bitt mange av de andre partilederne. Det gjør at jeg for tiden stemmer Rødt heller enn SV. Den dagen SV får byttet ut Kristin med en som faktisk ser på sin stilling som partileder som en jobb der vedkommende først og fremst er en representant for folket og ikke ser på det som en ren maktstige som vedkommende har klatret opp og derfor har rett til å kreve, den dagen vil jeg vurdere SV på nytt.

Inntil da er jeg glad Rødt er et fullgodt alternativ.

Jeg husker jeg fikk sjokk når jeg gikk på ungdomsskolen.

Vi fikk i oppgave å lese partiprogrammene. Rød valgalianse oppfordret alle parti medlemer til å kjøpe hagle eller andre skytevåpen dersom det ble nødvendig med væpnet revolusjon.

I tillegg så har de forsvart både Nord-korea, Pol-pot og spesielt Kina fram til bare for noen få år siden.

Deres ideologi er fortsatt tuftet på revolusjonær marxisme.

Det vil si at de er anti demokratiske. Sentralt i komunismen er jo

Proletariatets diktatur. Dvs selv om flertallet er i mot, så er det viktig med diktaur en stund fram til samfunnet blir klasseløst.

Da vil flertallet skjønne at dette likevel var nødvendig.

De fleste i dag som kan litt om historie og kanskje menneskers evne til å ivareta seg selv skjønner at dette er bare utopia, det klasse løse samfunnet kommer aldri. I stedet så vil lederne meske seg i goder selv. Slik som parti topper levde i luksus i Sovjetunionen, eller slik som SOS rasismes Tjen folket, hvor de i følge Dagbaldet har hentet ut ti-talls med millioner som de nå ikke kan redegjøre for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...