Gå til innhold

Jeg hater føflekkene mine


Gjest jente13

Anbefalte innlegg

Gjest jente13

Hei. Jeg er en jente på 13 år, jeg har to føflekker på høyre bryst. Jeg hater dem av hele mitt hjerte, jeg tørr ikke gå i bikini eller singlett, siden noen kan se dem. Den ene som er øverst er vanlig brun og middels størrelse, den er utstikkende og STYGG. Også har jeg en som er nedenfor den da, den er mere oransje-brun og flat, denne er mindre. Og ikke nok med det, jeg har en ovenfor rompa mi, den er brun og stor, og jeg hater den også. JEG HATER ALLE. Jeg vil bli kvitt disse, men det er ikke fordi jeg tror de er farlige, noe som jeg er overbevist om at de ikke er, siden de ser helt normale ut. Men jeg vil fjærne de fordi jeg synes de er stgge. i tillegg skal jeg bynne på ungdomsskolen til høsten, og jeg tørr ikke vise meg i bassenget/dusjen, siden føflekkene mine kommer til å vises. Jeg tørr ikke spørre mamma om vi kan dra til legen og fjærne de, siden jeg vet hun kommer til å si noe som ''det er bare noen føflekker, de synes jo ikke engang'' Men jo, i ungdomssalderen synes de nok, spesielt når tenåringsjenter er opptatt av å se bra ut, og spesielt ikke for å skremme bort gutter pga føflekkene sine. hva skal jeg gjøre? selvtilitten min synker for hver dag som går, når jeg snakker om dette med venninnene mine så flirer de bare.. Finnes det noen måter å fjerne de selv? PLIS hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke fjern de selv. Snakk med moren din, og vær ærlig med henne om hvor mye dette plager deg i hverdagen. :)

Men vær klar over at om du får de fjernet, så kommer det til å bli arr der. 100% fornøyd blir man aldri, så det beste er såklart å lære seg å godta de 'skavankene' man har. :)

Endret av silius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente13

Ikke fjern de selv. Snakk med moren din, og vær ærlig med henne om hvor mye dette plager deg i hverdagen. :)

Men vær klar over at om du får de fjernet, så kommer det til å bli arr der. 100% fornøyd blir man aldri, så det beste er såklart å lære seg å godta de 'skavankene' man har. :)

så jeg burde bare la de være her? kommer de til å bli mindre jo mer jeg vokser, siden huden min strekker seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege vil ikke fjerne fløflekker uten at de er plagsomme på en eller annen måte, f.eks. kommer bort i bh'n. Jeg har fått fjernet et par små som stikker ut. En kamerat av meg fjernet en stor en på brystet på sykehuset. Det arret ble overhode ikke pent og er minst dobbelt så stort som fløflekken var. Dette var en som bare var 1-2 mm høy.

Du kan IKKE fjerne de selv. Det må gjøres av en lege. Snakk med moren din.

Synes du overdramatiserer. ALLE har fløflekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente13

ja, men når jeg ser de flotte ungdomsskole jentene i bikini på facebookbilder, så kan jeg ikke annet en å tenke på at kroppen min er en skraphaug i forhold til deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at kroppen din er flott. :) Det er bare du som ikke ser det. Husk at mye skjer med kroppen din de neste årene. Dersom du skal gjøre noe så tenkt sunn mat og trening heller. Det er tøft den overgangen fra barneskole til ungdomsskole, men du er ikke alene om å grue deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jente13

tusen takk for svar, tror nok jeg ikke trenger å bry meg så mye om disse føflekkene lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...