Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest NozMonster
Skrevet

Ok, da prøver jeg det. Dill bruker jeg veldig lite av, kjøper du fersk, eller kan jeg kjøpe tørket fra krydderhyllen?

bruker fra krydderhyllen! det utgjør en veldig forskjell med dill faktisk!

masse dill er nam naaaaam!

Videoannonse
Annonse
Gjest MorAase
Skrevet

Vin og cognac kan også brukes til å smakssette brødet. Eksperimenter frem til et nivå som passer deg.

Skrevet

Leverpostei og sur agurk sammt ost.

Varm leverpostei med smeltet ost, veldig rar kobinasjon! .. og det smaker godt?!

Skrevet (endret)

Varm leverpostei med smeltet ost, veldig rar kobinasjon! .. og det smaker godt?!

Nå kom jeg på noe annet veldig veldig veldig godt:

Brød med smør og et godt lag med pepperpaté (de runde, lilla boksene), stekes i stekepanne med pate-siden ned først, også litt på den andre siden. Kjempegodt med rødbeter til! Og altså: Ingen ost!! :popcorn:

Endret av Kosemose
  • 2 uker senere...
Gjest NozMonster
Skrevet

har du prøvd ostesmørbrød i panna med dill enda Pantherinae? eller noen andre?

Skrevet

Ikke noe hokus pokus, men syns det er godt å ha ost utenpå brødet i tilegg til inni :)

Nå må jeg snart lage meg toast og prøve ut noe av det dere har skrevet her kjenner jeg...

Skrevet

Toast er aller aller best i steikepanna med osten som heter "burger-ost" som selges i skiver. Er en blanding av cheddar og norvegia og smaker fantastisk, sammens med kokt skinke og smør. Og ønsker man å være skikkelig usunn er majoned veldig godt på. Namnam!

Eller av den sunne typen: Skikkelig grove skiver, lett-smør, kylling/kalkunpålegg, fersk puccola eller spinat, lett-philadelphia og Vita-hjertegod ost.

Skrevet

Hadde helt glemt av denne tråden. Men takk for mange gode forslag. Vet definitivt hva som skal testes ut til frokost de neste dagene! *spent*

Skrevet (endret)

Hvor ble det av lavbarbo-kg-damene?

Brød? :fnise:

Visste ikke at det fantes annet enn uten for kg. :)

Oliven er godt som tilbehør etterpå, tomat bør varmes og ha i samme panne eller på smørbrødet, ha lav varme på slik at osten kun får smeltet og brødet ikke blir tørt.

Varier med enten sennep eller tomat (ketchup er tillatt og jeg er en av de få som har det i kjøleskapet, også irl har jeg merket).

Løk på ost digger jeg. Men jeg elsker rå løk.

Endret av Alvina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...