Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode toast varianter ? Begynner å bli så lei den gamle, skinke-ost-grillkrydder skiva. :lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toast med pesto! :D det var en hit poå folkehøgskolen..

Ellers kan jeg spise toast med kremost og salami på, det er godt :fnise:

Skrevet

Jeg liker toast med grønn pesto, tomat og jarlsberg veldig godt!

Ellers er favoritten med tunfisk. Jeg blander tunfisk på boks med litt majones, rømme, sitronsaft, vårløk, finkuttet paprika, kvernet salt og pepper og klemmer det imellom! Dødsdigg! :)

Skrevet

To skiver brød (gjerne fint) fylles med sennep, salami og ost. Stek i smør i steikepanna på begge sider. Stek et speilegg og server på toppen. Veldig godt :)

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Leverpostei og sur agurk sammt ost.

Gjest NozMonster
Skrevet

det er helt utrolig hvor forskjell smaken blir om man tar ostesmørbrødene i stekepannen i stedenfor toastjern, ovnen eller mikroen! Det Må prøves!

Da er det VELDIG godt å bruke dill på! masse dill!!

smørost, ketchup, dill, kjøttpålegg og ost! :spise:

Lov å prøv dette- og hvis det viser seg at du ikke liker det..såå skal jeg..hmmm..spise mine egne sokker!

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Forkjellige typer pesto, ferske krydderplanter, forkskjellige oster, diverse hakkede nøtter, forskjellige typer skivede pølser og annen spekemat. Alt kombineres i forksjellige varianter. Samme med forskjellige typer brød. Smør gjerne brødet med forskjellige typer oljer i stede for smør.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smør skinkeost på to brødskiver, legg på skinkebiter og purreringer. Legg brødskivene mot hverandre med fyllet i midten og del brødet på skrått. Stek i stekeovnen til skinkeosten blir varm og brødet gyllent. Smaker best med firkantet loff!

Skrevet

Salsa, ost, mais, løk, jalapenos og rester av tacokjøttdeig er kjempegodt.

• Liker 1
Gjest Pantherinae
Skrevet (endret)

*Mine innlegg*

Her var det mange gode tips som må prøves ut! F.eks. å legge i stekepanne, det har jeg aldri prøvd. en tar det ikke lang tid før det blir ferdig, f.eks. få osten til å smelte?

Endret av Pantherinae
Skrevet

*Mine innlegg*

Her var det mange gode tips som må prøves ut! F.eks. å legge i stekepanne, det har jeg aldri prøvd. en tar det ikke lang tid før det blir ferdig, f.eks. få osten til å smelte?

Hvis man setter et lokk over stekepanna, tar det ikke lange tiden.

Gjest MorAase
Skrevet

*Mine innlegg*

Som nenvt, bruk lokk. Lav varme og en klatt smør kan være lurt for å unngå svidd og hardt brød.

Skrevet

Legger man to skiver sammen i en vanlig toast i stekepanne? Eller varmer man hver skive for seg? Håper på raske svar, må prøve dette ut nå :P

Skrevet

Mmmm, sulten! :kokk:

Toast er godt, og skal prøve ut noen av tipsene over her! :)

Mine litt kjedelige (men gode) varianter:

Brød med grov sennep, (godt)stekt bacon og ost, i stekeovn.

og

Brød med pesto, litt presset hvitløk, mozarellaost og tomatskiver (små, søte tomater), i stekeovn.

Skrevet

Synes det er veldig godt med kun tomat, ost og organo :)

Gjest NozMonster
Skrevet

Legger man to skiver sammen i en vanlig toast i stekepanne? Eller varmer man hver skive for seg? Håper på raske svar, må prøve dette ut nå :P

jeg bruker bare en skive da. test ut, og informer oss tilbake hva du synes! stekepanne er GARANTERT best!

Gjest Pantherinae
Skrevet

Skal stikke ut å kjøpe brød i morgen tidlig, så skal jeg teste noen av forslagene her! Men fungerer vel med to skiver, så lenge man snur den underveis eller?

Gjest NozMonster
Skrevet

Skal stikke ut å kjøpe brød i morgen tidlig, så skal jeg teste noen av forslagene her! Men fungerer vel med to skiver, så lenge man snur den underveis eller?

da vil jeg heller foreslå å lage 2 skiver ved siden av hverandre, fremfor oppå hverandre ;) det er best slik! huske dill!

Gjest MorAase
Skrevet

Jeg lager hver for seg i stekpanne. vanskelig å få press på dem. Og så lager jeg normalt så høye at det blir for høyt med ekstra skive oppå :sjenert:

Gjest Pantherinae
Skrevet

da vil jeg heller foreslå å lage 2 skiver ved siden av hverandre, fremfor oppå hverandre ;) det er best slik! huske dill!

Ok, da prøver jeg det. Dill bruker jeg veldig lite av, kjøper du fersk, eller kan jeg kjøpe tørket fra krydderhyllen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...