Gå til innhold

Brasiliansk voks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve brasiliansk voks for første gang om et par uker. Jeg lurte på om noen har erfaring med dette? hvor vondt syntes DU det var?

Jeg er fullt klar over at det er helt forskjellig fra person til person, men det er greit å høre folks egne oppfatninger. Jeg har veeldig lav smerteterskel og kjenner jeg gruer meg veldig. Men, jeg begynner å bli lei barberingen.

Så - til et annet "problem". Jeg har hørt man ikke kan barbere seg på rundt to uker før man skal vokse, så håret blir langt nok til at det "fester seg"? Jeg synes det er ubehagelig med kjønnshår, føler meg ikke "ren" eller komfortabel. (Er ikke noe stikk til de som har det, bare min personlige følelse). Noen andre som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hårene må gro i allefall i 2 uker for at det skal være noe vits. Hår har forskjellig veksfaser, ettersom de er barbert bort på forskjellige tidspunkt. Så til enhver tid (om du barberer jevnlig) så er det bare en viss andel av håret som er "til stede". Om du da vokser deg etter si bare én uke, så vil altså alt det håret som ligger "latent" og venter, poppe opp nesten med en gang, mens det håret som faktisk var der når du vokset ikke dukker opp igjen før om ca. 4 uker.

Og ja, det gjør vondt. Første gangen for meg var et rent smertehelvete. Men jeg gjorde det på en eller annen klinikk i Oslo, hvor jenta ikke snakket så veldig mye norsk, og det hele var seriøst over på 15 minutter. RASKT. Andre gangen jeg gjorde det, nordpå, så hadde hun veeeeldig godt tid, og vi snakka om alt og alle. Det gjorde vondt, og det varte jo i nesten en time, men jeg vet enda ikke hva jeg ville valgt igjen om jeg skulle prøve det på nytt. Superraskt men SVINVONDT, eller lang tid og ikke så vondt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ingen måte å komme unna dette med lengden på hårene. Jeg hadde bare spart i 11 dager første gangen jeg vokset, og da var det en del som ikke kom med, fordi hårene mine ikke vokser spesielt fort. Når man først har begynt å vokse, sitter hårene løsere og er tynnere, og man kan dermed etter hvert tillate kortere lengde på hårene.

Det er ikke til å komme unna at det gjør vondt, men for mitt vedkommende må jeg bare si at det absolutt er verdt det også. Som Lille Måne nevner, er det noen hår som vil vokse ut ganske umiddelbart etter voksingen, nettopp pga hårenes ulike vekstfase, men disse har jeg pleid å ta med pinsett når de kommer, og har hatt det forholdsvis hårfritt og fint de første 2-3 ukene.

Mitt hotteste tips er å sjekke ut steder som tilbyr Lycon-voks. Jeg hadde lenge vokset med vanlig stripvoks i salonger, men ved en tilfeldighet reiste jeg på en salong jeg tror het Spa Miami i Oslo (?), der de brukte Lycon, som var en stripsfri voks. Aldri har jeg følt at en voksbehandling har vært så behaglig, sammenlignet med vanlig stripsvoks. Til sammenligning var følelsen nesten kilende. Tar jeg ikke feil, tåler dessuten denne voksen å ta kortere hår en annen voks - virkelig å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Mitt hotteste tips er å sjekke ut steder som tilbyr Lycon-voks. Jeg hadde lenge vokset med vanlig stripvoks i salonger, men ved en tilfeldighet reiste jeg på en salong jeg tror het Spa Miami i Oslo (?), der de brukte Lycon, som var en stripsfri voks. Aldri har jeg følt at en voksbehandling har vært så behaglig, sammenlignet med vanlig stripsvoks. Til sammenligning var følelsen nesten kilende. Tar jeg ikke feil, tåler dessuten denne voksen å ta kortere hår en annen voks - virkelig å anbefale!

Etter litt kjapp googling kommer jeg fram til at man kan vokse hår som er ned til 1 mm korte/lange med Lycon strips-fri voks. Det ser ut til at det er dyrere enn "tradisjonell" voksing med strips, men har man råd så er det jo bare å gå for det om man har mulighet til det!

Jeg vokser jevnlig, og har aldri syntes det har vært spesielt vondt (bortsett fra den første gangen) fram til sist gang. Da vokset jeg mens jeg hadde mensen, og det var helt forferdelig vondt! Så mitt heteste tips er å legge voksingen utenom mensen, gjerne rett etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut til at det er dyrere enn "tradisjonell" voksing med strips, men har man råd så er det jo bare å gå for det om man har mulighet til det!

Jeg bor i Bergen til vanlig, og der er konkurransen liten, og prisene noe stivere enn jeg opplever dem i Oslo. Prisen jeg betalte for Lycon-voks i Oslo var cirka like som det jeg betaler for stripsvoks i Bergen, jeg mener å huske i underkant av 500 kroner for meg som er student :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sammenligner å vokse øyenbrynene med brasiliansk voks, på hvilket nivå ligger smerten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Första gången gjorde det SJUKT ONT! Jag visste liksom inte vart jag skulle ta vägen och jag svettades som en gris inför den andra gången, haha. Men andra och tredje gången var mycket bättre. Ju fler oftare man gör det desto glesare blir håren och det blir mycket lättare att vaxa. :) Det är lätt värt det i alla fall!

Sedan beror det mycket på hur kraftig hårväxt man har. Jag är brunett med väldigt kraftiga hårstrån medan min väninna som också vaxar är blondin och har typ hälften så tjocka hår som jag. Hon är alltid färdig före mig och hon tycker inte att det gör ont alls, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble overrasket over hvor lite vondt det gjorde. Men jeg distraherte også meg selv med å prate hele tiden :gjeiper:

Var inne til runde nr to idag, og det var aldri vondt. Litt ubehagelig innimellom, men absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...