Gjest Purple Haze Skrevet 12. juli 2011 #41 Skrevet 12. juli 2011 Hva som er meningsfullt for den enkelte vil være mer eller mindre individuelt. For de som er interesserte i å få egne barn så vil et parforhold være det mest meningsfulle i deres verden. Men for en som allerede har fått barn, eller som ikke vil ha egne barn, så mister et parforhold mye av sin mening. Er du helt blåst i hodet? Hvorfor i all verden skulle et parforhold bli meningsløst om en ikke har barn sammen eller allerede har barn? Vi er ikke dyr vet du, som bare hopper videre når avkommet står på egne ben. Og ikke alle går inn i eller forblir i et forhold enten av forelskelse eller desperasjon. Det finnes noe som kalles kjærlighet, skjønner du, som binder folk sammen. For din del håper jeg du får oppleve det en gang, så kanskje du fikk et litt mer nyansert syn på livet.
Steinar40 Skrevet 12. juli 2011 #42 Skrevet 12. juli 2011 Er du helt blåst i hodet? Hvorfor i all verden skulle et parforhold bli meningsløst om en ikke har barn sammen eller allerede har barn? Vi er ikke dyr vet du, som bare hopper videre når avkommet står på egne ben. Og ikke alle går inn i eller forblir i et forhold enten av forelskelse eller desperasjon. Det finnes noe som kalles kjærlighet, skjønner du, som binder folk sammen. For din del håper jeg du får oppleve det en gang, så kanskje du fikk et litt mer nyansert syn på livet. Jeg skrev ikke at det nødvendigvis blir meningsløst. Men det er nå engang et faktum at veldig mange samlivsbrudd oppstår når barna er klare til å forlate redet?
Steinar40 Skrevet 12. juli 2011 #43 Skrevet 12. juli 2011 Og ikke alle går inn i eller forblir i et forhold enten av forelskelse eller desperasjon. Det finnes noe som kalles kjærlighet, skjønner du, som binder folk sammen. For din del håper jeg du får oppleve det en gang, så kanskje du fikk et litt mer nyansert syn på livet. Det er forøvrig 2 problemer med kjærligheten. 1. Den finnes ikke i utgangspunktet. 2. Den må være gjensidig.
Fønix Skrevet 12. juli 2011 #44 Skrevet 12. juli 2011 At du ikke liker at sannheten svir fratar ikke Steinar hans ene poeng. Du liker ikke menn, og det er helt greit. Men de fleste damer gjør det. Og jeg liker damer. Jeg kan ikke se at du har noe poeng i det hele tatt.
Fønix Skrevet 12. juli 2011 #45 Skrevet 12. juli 2011 Det er forøvrig 2 problemer med kjærligheten. Finnes det noe i verden som du ikke ser som et problem?
Steinar40 Skrevet 13. juli 2011 #46 Skrevet 13. juli 2011 Finnes det noe i verden som du ikke ser som et problem? Finnes det noe i denne verden som ikke (også) medfører visse problemer? Noe som populært bruker å betegnes at det finnes fordeler og ulemper med alt.
Gjest Purple Haze Skrevet 13. juli 2011 #47 Skrevet 13. juli 2011 Det er forøvrig 2 problemer med kjærligheten. 1. Den finnes ikke i utgangspunktet. 2. Den må være gjensidig. Hvis den ikke finnes i utgangspunktet, kan den vanskelig være gjensidig. For en selvmotsigelse. Nå mener jeg at den finnes, for jeg lever i et kjærlighetsfylt forhold. I tillegg er det kjærlighet mellom meg og barna mine, familien min og venner. Nå blir det en annen type kjærlighet enn den romantiske, men like fullt så er det kjærlighet. Selv om du ikke har erfaring med, har opplevd eller følt noe på kroppen, så betyr ikke det at det ikke finnes. Løft blikket fra egen navel, så kanskje du oppdager en verden der ute.
Gjest Purple Haze Skrevet 13. juli 2011 #48 Skrevet 13. juli 2011 Du liker ikke menn, og det er helt greit. Men de fleste damer gjør det. Og jeg liker damer. Jeg kan ikke se at du har noe poeng i det hele tatt. Jeg har en mistanke om at MorAase liker damer, og slett ikke er av kvinnekjønnet selv. En aldri så liten luring i forkledning
Steinar40 Skrevet 13. juli 2011 #49 Skrevet 13. juli 2011 (endret) Hvis den ikke finnes i utgangspunktet, kan den vanskelig være gjensidig. For en selvmotsigelse. Nå mener jeg at den finnes, for jeg lever i et kjærlighetsfylt forhold. I tillegg er det kjærlighet mellom meg og barna mine, familien min og venner. Nå blir det en annen type kjærlighet enn den romantiske, men like fullt så er det kjærlighet. Selv om du ikke har erfaring med, har opplevd eller følt noe på kroppen, så betyr ikke det at det ikke finnes. Løft blikket fra egen navel, så kanskje du oppdager en verden der ute. Du misforsto meg. Jeg mener ikke at kjærlighet ikke kan finnes. Det jeg mener er bare at den ikke finnes med en gang når man møter et nytt menneske (hvis vi ser bort ifra morskjærligheten; der det allerede har gått 9 måneder forøvrig). Man kan selvfølgelig bli forelsket ganske fort, men det er ikke det samme som kjærlighet. Kjærligheten er altså følelser som kommer over tid. Hvis det i det hele tatt skjer. Og derfor er ikke kjærlighet noe man kan bruke som motivasjon i starten av et forhold. Endret 13. juli 2011 av Steinar40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå