Gå til innhold

Urinveisinfeksjon


Jill

Anbefalte innlegg

Fant ut jeg bare kunne stå opp nå, etter å ha vært på toalettet med halvtimes-intervaller i natt.. Tittet i do denne siste gangen og urinen er så full av blod som det går an. Det er lenge siden sist gang jeg hadde det nå, men kjæresten kom hjem fra utveksling sist uke, og da har jeg tydeligvis ikke vært flink nok til å gå på toalettet etter sex.

Noen andre som er plaget? Hva gjør du for å unngå å få det? Jeg drikker vanligvis ganske mye vann, går på toalettet etter sex og spiser tranebær.

Drar du på jobb når du har UV? Når jeg studerer så er det ikke noe problem å være hjemme. Men nå har jeg sommerjobb, og jeg føler meg så pingle om jeg ikke drar på jobb. Samtidig så hadde jeg vært ganske udugelig på jobb, da jeg bare sitter på do, men uansett.

Kan jeg forresten få i meg for mye vann? Jeg demler glass på glass, men begynner å føle meg ganske mett nå. Samtidig vet jeg at jeg må ha noe å pisse ut ved neste runde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Noen andre som er plaget? Hva gjør du for å unngå å få det? Jeg drikker vanligvis ganske mye vann, går på toalettet etter sex og spiser tranebær.

I tillegg bruker jeg den typen bomullspads som man fjerner sminken med, fukter med lunkent vann i springen, klemmer vannet ut igjen, retter ut og så tørker jeg forfra og bakover mellom kjønnsleppene, så jeg blir ren ved urinrørsåpningen, siden det blir man ikke med bare tørt papir.

Når du blør av ubehandlet UVI går du til hastetime hos lege.

Man kan gå på jobb når man har fått AB og startet på kuren så man snart er i bedring.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

Jeg leverter urinprøve i går, siden jeg kjente noe var på gang, og så tok jeg første pille med selexid før jeg la meg i går. Men i løpet av natten har det blitt helt for jæ.... :tristbla: Så tok en ny selexid for ca en time siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Takk for tips :)

Jeg leverter urinprøve i går, siden jeg kjente noe var på gang, og så tok jeg første pille med selexid før jeg la meg i går. Men i løpet av natten har det blitt helt for jæ.... :tristbla: Så tok en ny selexid for ca en time siden.

Jeg er SKIKKELI plaget med UVI

det som skjer med meg, f.eks jeg merker sjeldent at jeg kanskje kan ha en liten sopp infeksjon, går til gynokolog ett par ganger i året i tillegg, så sist gang fortalte min fastlege/gynokolog at han kom til å skrive ut noen piller for Sopp, jeg starta på kuren, etter kuren fikk jeg UVI gikk til legen, fikk piller for det, fikk skikkelig sopp utbrudd, gikk til legen som igjen skrev ut piller , fikk UVI IGJEN , gikk til legen for siste gang, samtidig når jeg tok siste kur for UVI tok jeg kuren for sopp i tillegg (at jeg ikke tenkte på det med engang!!)

Dette er nå ca 1 år siden jeg hadde min siste UVI, kan føle at det er no på vei av og til, og særlig under menstruasjon, MEN det jeg gjør er å blande ut ca 1ss Eplecider eddik med vann, ca 2-3 dager før forventet mens og drikker 2 glass av dette daglig t.o.m 2-3 dager etter mens, og jeg har ikke vært plaget med UVI siden!

Eplecider eddik med vann smaker IKKE no godt, er suurt og beskt (synes jeg) men det funker. før tok jeg 1ss, men begynner å bli så vant med smaken nå at jeg bare heller en liten dert oppi glasset, blander med litt vann og gulper det i meg xD

UVI er ikke no kult!! -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aff, håper ikke jeg får sopp nå da! Jeg er plaget med det også, men var ikke klar over at jeg kunne få det av pillene for UV.

Selger de eplecider eddik på vanlig matbutikk?

Det er absolutt ikke noe kult nei, men nå kjenner jeg at det kommer seg. En time siden jeg var på toalettet sist :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Ja de fleste matbutikker selger eplecider eddik på matbutikker, står som oftest ved vanlig eddik :)

Bare se at du kjøper eplecider eddik :)

Fikk dette rådet av ei jeg jobbet med før, hun er snart pensjonert å brukte å ha UVI helt fram til 40 års aldern før hun startet med Eplecider Eddik, å hun har ikke hatt det siden da :)

+ bomull undertøy skal visst hjelpe, om du er skikkeli ekstremt plaget med UVI så bør du skifte undertøy 3-4 ganger daglig, for selvom trusa "kjennes" rein, så er det alltid litt fukt :)

Men prøv deg med Eplecider eddik først, går ikke over på dagen men siden Ph'en i denne eddiken er såpass sur så er det kjempe bra, du får jo skylt ut bakterier ganske fort å opprettholdt ph verdien i skjede/UV'en :)

(beklager om det jeg skrev er litt langt å vanskeli å forstå av og til men har søvnproblemer å har ikke fått sove i natt heller! xD blir litt kronglete skriving av og til da:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da skal jeg kjøpe inn og teste det. Regner med det er for sent for denne UVen, men vil jo gjerne forhindre å få det igjen senere :)

Søvnproblemer hørtes heller ikke noe koselig ut, men jeg skjønte alt du skrev :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke føler bedring av Selexid til i morgen så bør du kontakte legen igjen.

Hvis man ofte er plaget av UVI, så finnes det noe som heter Hiprex. Det finnes i tabletter og pulver, det er supersurt og gjør da også urinen sur.

Jeg tror det er reseptbelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Synes litt synd på oss kvinner jeg, har vi ikke mensen, så har vi en type sopp eller fått UVI eller andre problemer med underlivet xD

Noe som også er helt normalt for oss o.0

meh -.-

*hvorfor måtte gud lage lekeplassen så nært kloakken?* xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis snart helt bra igjen! :) Men jeg er så enig med deg ms_kwang. Da jeg sendte mld til kjæresten min og sa jeg hadde fått UVI, fikk jeg til svar: Nå må det underlivet ditt roe seg ned! Kan ikke holde på å plage deg på den måten der! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis snart helt bra igjen! :) Men jeg er så enig med deg ms_kwang. Da jeg sendte mld til kjæresten min og sa jeg hadde fått UVI, fikk jeg til svar: Nå må det underlivet ditt roe seg ned! Kan ikke holde på å plage deg på den måten der! :gjeiper:

Har selv vært plaget av UV, men har heldigvis en far som er lege - så jeg er alltid tidlig ute med medisin om jeg merker det er på vei. Har ingen av dere brukt trimopetrin? bruker det hver gang, inneholder antibiotika - men UV smerte går bort allerede etter en tablett (man må selvfølgelig følge opp hele kuren selv om man ikke kjenner noe).

Men hvis man har alvorlig UV, skal man IKKE ha sex, - før det er helt borte, vet mange av venninnene mine ikke har fått med seg dette, men vet er et viktig tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...