Gå til innhold

Å banke opp seg selv, psykisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom ikke på et bedre uttrykk på norsk.

Har alltid hatt det problemet at jeg om kvelden når jeg skal sove, kan ligge å gå gjennom alt hva jeg har sagt i samtaler, gjort i forskjellige sammenhenger osv. og vri det om til noe negativt. Virkelig dykke ned i hver eneste lille bit av en samtale jeg både nylig har hatt, eller kan ha hatt for flere år tilbake. Dette dreper virkelig selvtilliten min, og jeg blir engstelig for å snakke med andre i sosiale settinger.

Er det noen som har hatt det på en lignende måte, og hvordan klarte dere å snu tankegangen deres?

Noen ganger får jeg ikke sove på flere timer, bare fordi jeg ligger sånn og nedvurderer meg selv. Blir utrolig sliten av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt det på samme måte, og vil anbefale deg å snakke med en psykolog (snakk med lege, få henvisning), for det du holder på med nå er med på å bryte deg selv ned, og det høres ut som om du er på god vei inn i angstens verden (og der vil du ikke være!). Ta disse problemene på alvor, ingen fortjener å ha det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En psykolog som driver med kognitiv terapi vil jobbe med og endre tankemønstret ditt og utfordre tankene dine. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...