Gå til innhold

Bjørnehiet

Gjest Bjørnsdatter

Anbefalte innlegg

Skrevet
*flau* jeg rakk ikke å skrive det i min egen dagbok!

Jeg er gravid! Det kommer bjørnunger i hiet! *nervøs* har ikke orden på noe som helst for øyeblikket, har tatt en test og den var positiv på fem sekunder, så jeg tror ikke det er noe rom for tvil.

Skal ringe legen i morgen...

Gratulerer! :) :dagensrose:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Det var gode nyheter! Har ikke dere prøvd ganske lenge?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jo, siden nyttår, men nå hadde vi egentlig tenkt å ta en pause i prøvinga siden det ikke funka likevel... men da satt den gitt!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Men hva gjør jeg nå? det er avskjedsfest for meg på lørdag... ikke tale om at jeg drikker... men hva skal jeg si? Jeg kan ikke fortelle det enda, det er for tidlig, og dessuten vil jeg ikke at "jobben" skal vite om det før foreldrene og vennene mine.

Jeg som var så gira på en fest... :roll:

Skrevet

Gratulerer med spiren. Du får bare si at du skal tidlig opp og ikke vil være fyllesyk + at du passer på å kjøre til og fra festen.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Skal overnatte hos sjefen... lurer på om jeg skal fake med munkholm hele kvelden...

Skrevet

Gratulerer!

Håper du får et godt svangerskap! Koooos deg, det går så fort! :klem:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Tusen takk alle sammen! Det er bare dere og Bjørnemannen som vet det... :)

Skrevet

Denne dagboken har jeg ikke fått med meg før!

GRATULERER!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Skrevet

Ja, det er jo så tidlig, så da er det nok best slik...

Fake med munkholm er vel én måte å gjøre det på. Eller si at du ikke føler deg helt i form og ikke har lyst til å drikke akkurat da. Jeg vet meg meg selv at jeg ikke alltid har lyst på å drikke.

Skrevet

Eller nippe til vin/øl, kanskje til og med la være å svelge, og så helle ut litt av glasset underveis når ingen ser deg?

Mange her inne reagerer med å si "jammen, man MÅ vel ikke drikke hele tiden?" når sånne spørsmål dukker opp, men jeg tenker at hvis alle i vennekretsen vet at man pleier å drikke, så vil det virke mistenkelig om man plutselig "ikke har lyst til å drikke i da". Vet i hvert fall at folk ville ha stusset om jeg plutselig ikke ville ha vin... :ler:

En venninne av meg inviterte til vinkveld da hun var to måneder på vei - på forhånd hadde hun blandet råsterk saft på sin vinflaske (alle hadde med eget drikke) og korket igjen.... Ingen som hadde mistanke der i gården, vi trodde jo hun satt og drakk vin som oss andre!

Skrevet

Klart det kommer ann på. Men ingen hadde reagert var det meg...

Ellers synes jeg den saft-idéen var god. Hehe.

Skrevet
Ellers synes jeg den saft-idéen var god. Hehe.

:Nikke:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hei på dere! Joda, det går, stille og kjedelig på jobben, og jeg som sprekker av innestengte hemmeligheter... *argh*

Driver og planlegger hvordan vi skal fortelle det til venner og familie, og hvem som skal få vite det først... Tror det blir venner, siden det er med dem det er vanskeligst å holde noe skjult - foreldrene våre ser vi (dessverre) ikke så ofte.

Tenkte på å pakke inn en eventyrbok til et vennepar av oss, og skrive en liten hilsen på et kort inni "Kjære onkel og tante - kan dere passe på denne til jeg kommer i mars/april?" De er de eneste som vet at vi har prøvd, og jeg har lovt å si fra så fort jeg får positiv test :wink:

Har lyst til å invitere mamma og pappa og svigers + søstera til BM på middag sammen (utrolig nok har de bare møtt hverandre én gang på de sju åra BM og jeg har vært sammen!) og gjøre noe lignende. Jeg vet at de blir overlykkelige alle fem :)

Men lørdagen blir et problem. Jeg drikker ikke vin, så det trikset funker ikke. Jeg drikker også hver gang vi er ute, og jeg har mast og mast om sommerfesten vår så mye at ingen kommer til å ta et nei for et nei... Og så skal vi ha vorspiel hos sjefen, og hun lager alltid Irish Coffee - som hun vet at jeg elsker. Detta blir tøft... Lurer på om jeg ikke rett og slett blir nødt til å få dem til å sverge på å holde kjeft, men jeg stoler ikke helt på det!

Kan liksom ikke melde avbud til min egen avskjedsfest heller! (Bra timing, sa ja takk til ny jobb på torsdag, og på søndag var bjørnungen i boks - og vi som skulle slutte å prøve siden jeg fikk den jobben :ler: ) Livet har noen merkelige byks å by på, det er om å gjøre å holde seg fast!

Tenkte såvidt på navn på vei hjem fra jobb nå, og det jentenavnet som har festa seg hos meg er Vendelin. Er litt usikker på om Bjørnemannen kommer til å like det, men det er i hvert fall min favoritt. Guttenavn sliter jeg mer med, men Balder er fint. Forslag?

Prøvde å ringe legen, men de tok ikke telefonen. Lurer på om de fortsatt er på ferie :klø:

Har forresten fått EU-godkjent børsa i dag, bare 7 måneder for seint... HAHA, jeg har heldigvis overtalelsesevner som funker på mannfolk med langt hår og skjegg! Det var masse feil på kjerra da vi hadde den på kontroll, og de tok det tid å rette opp, men Bjørnemannen har stått på og fått fiksa alt - utenom toppakninga som er gåen. Dermed lekker det litt olje, og det skal det jo ikke gjøre på EU-kontrollen. Men så skal dere høre hva som skjedde da jeg leverte bilen oppi Odalen, for der hadde jeg fått tips om at du kunne komme med bilen i to bæreposer og fortsatt få den godkjent. :hoho:

Der står det altså en fyr med langt hår og skjegg og klør seg under panseret på en gammal skrædd av en bil. Hei, sier jeg, kan du hjelpe meg kanskje? Etterkontroll av bilen? "Hmf. Står nøkker'n i?" :ler:

Joda, han kjørte bilen inn på verkstedet og sjekka lista, og kom til slutt til CO-målinga. Da skal bilen stå og gå litt så utslippene får stabilisert seg (eller no). Det som skjer når bilen min blir stående og gå på tomgang (i kø, f.eks), er at den ikke får nok kjøling, og begynner å koke. Uffda. Men det la han visst ikke så merke til. Det var verre da han stoppa bilen og det hørtes ut som om noen stod og pissa nedi smøregrava, for der rant det overopphetet kjølevæske blandet med olje gitt. Han ropte og bar seg, og her var det noe alvorlig gæærnt, så jeg måtte jo ta affære:

"Er det noe i veien? Jammen... jammen... "

"Denna er det noe alvorlig gæærnt med, jeg tror nok det er toppakninga di som har gått."

"Å... det hørtes dyrt ut... jammen... han sa han hadde fiksa alt *skjelvende underleppe*, jeg har brukt så mye penger på denna bilen og bytta automat og radiator og alt for det var et rør i radiatoren som var sprekt så det kom kjølevæske inn i automatolja og han SA han hadde fiksa det!"

"Å, jammen det var jeg ikke klar over! :o for hvis det har kommet kjølevæske i automatolja så har det sikkert gått andre veien også, det er der for du har olje i kjølevæska di da veit du. Da må du bare få'n til å skylle godt ut av systemet flere ganger, så ordner det seg. Da skal jeg bare skrive ut godkjenningslappen jeg. 150 kr kosta detta."

:bukke: Hvor er min Oscar? :sjarmor:

Vi skal uansett ikke beholde bilen så lenge til, for vi har gått til anskaffelse av en "familiebil" som bruker mindre drivstoff og er lettere å fikse, så dårlig samvittighet har jeg ikke, dessverre. Er bare strålende fornøyd med at jeg klarte å klemme bilen gjennom EU-kontrollen jeg :)

Nei, jeg må lage mat og vaske opp, kanskje husmorinstinktet våkner i meg etter hvert ;)

Ha en fortreffelig aften, alle sammen, og tusen takk for hilsner og alt i bokji!

Skrevet

Fine navn du har funnet, har ingen forslag nå. Men kommer det noen dettenden skal jeg si ifra. God natt og :sove: godt.

Skrevet

God morgen! 8)

Fine navn! Finnes så mange fine navn!

Fine jentenavn:

Eiril

Runa

Embla

Alexandra

Victoria

Tyra

Fine guttenavn:

Vinjar

Ravn

Trym

Alexander

Osv. osv. :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Takk for hilsner og takk for forslag, Luna! Noen navn på lista di er nok utelukket, kjenner blant annet en Ravn (men veldig kult navn!), og Bjørnemannen heter faktisk Alexander... hehe. Fint navn, da! :)

Trym tør jeg ikke, siden ei jeg jobber sammen med drømte for et års tid siden at jeg fikk tvillinger som het Valgerd og Trym... :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...