Gjest Anonym nå Skrevet 18. november 2003 #1 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg har fått tilbud om en stilling fra januar, og må svare på dette tilbudet i løpet av uken. Samtidig har jeg også søkt på en annen stilling som jeg har mer lyst på, men der går ikke søkefristen ut før i neste uke slik at det trolig ikke blir innkalt til intervjuer før dette. Jeg mener selv at jeg kan ha muligheter der også, men tør jo selvfølgelig ikke å sjanse på dette. Derfor kommer jeg uansett til å takke ja til det tilbudet jeg nå har fått. Hvis jeg så skulle bli innkalt til intervju på den andre stillingen, og kanskje også få den jobben - hvilke muligheter har jeg da når jeg har akseptert det første jobbtilbudet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 18. november 2003 #2 Del Skrevet 18. november 2003 Selv om du sier ja til det første jobbtilbudet, kan du si opp hvis du får den andre. Jeg går ut fra at du skal ha prøvetid først, og da er det som regel kort oppsigelsestid. Så du taper ingenting på å si ja til den første jobben, selv om det ikke er noen spesielt hyggelig situasjon og måtte si opp en jobb du ikke engang har begynt i. Men det er bare å være kynisk, det er ingen andre som tenker på ditt beste! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym nå Skrevet 18. november 2003 #3 Del Skrevet 18. november 2003 Takk, det var oppløftende å høre! I prøvetiden (6 måneder) er det en måneds gjensidig oppsigelsestid. Betyr det at jeg vil være nødt til å jobbe en liten stund dersom jeg sier opp jobben før jeg starter, hvis det er mindre enn en måned igjen til ansettelsesdatoen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 18. november 2003 #4 Del Skrevet 18. november 2003 Betyr det at jeg vil være nødt til å jobbe en liten stund dersom jeg sier opp jobben før jeg starter, hvis det er mindre enn en måned igjen til ansettelsesdatoen? Du vil ha plikt til å jobbe ut oppsigelsestiden, det kan tenkes at den nye arbeidsgiveren er så fleksibel at han lar deg gå. Det er mange som ikke vil bruke tid på noen som bare skal være der i et par dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 20. november 2003 #5 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg er også i samme situasjon nå... Har fått tilbud om en jobb jeg har kjempelyst på, men det er en til jeg har søkt på som jeg har SÅ mye mer lyst på og som dessuten har mye bedre lønn. Men sier jeg først ja på det første stedet har jeg ikke samvittighet til å si opp igjen hvis jeg får den andre... Derfor tenker jeg hardt om dagen, har fått lov til å tenke til ut i neste uke en gang før jeg svarer... Luksusproblem, men like fullt et problem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 20. november 2003 #6 Del Skrevet 20. november 2003 Det er ikke noen lett situasjon, men vi jenter bærer rundt på alt for mye dårlig samvittighet for ditt og datt!! En mann ville aldri tenkt sånn, det er jeg sikker på! :blunke: Og dere vil aldri få noen som helst belønning for at dere valgte den minst attraktive jobben. Så tenk på dere sjøl jenter, det er ingen andre som gjør det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå