Gå til innhold

Kronisk hodepine


Sophia.

Anbefalte innlegg

Jeg har kronisk hodepine. Jeg har prøvd alt jeg kan tenke meg over flere år, og ingenting har hjulpet meg. (Nytter ikke å ta smertestillende heller) Har fått beskjed av legene om at jeg bare må leve med det. Men hvordan lever jeg med det? Jeg har hatt denne hodepinenen siden 2. klasse, og er nå 17 år. Den er der hele tiden, men heldigvis i forskjellige grader. Noen dager er den så svak at det for meg er som å ikke ha hodepine, selv om den er der hvis jeg kjenner etter. De fleste dager er den ganske sterk, men sånn at jeg fortsatt kan gå ut og gjøre ting, dog det selvfølgelig sliter veldig på meg. Andre dager (heldigvis veldig få) er den så sterk at jeg bare må bli sengeliggende.

Hvis jeg er ute en hel dag og gjør masse ting, er jeg helt skutt om kvelden og gjerne dagen etter også. Den hemmer meg ofte, og jeg må ofte si nei til eller avlyse ting jeg har gledet meg til fordi hodepinen blir for mye. Jeg liker ikke å syte over at jeg har vondt i hodet hele tiden, og derfor liker jeg å overse det og "late som ingenting". Dette blir bare vanskeligere og vanskeligere, og jeg blir mer og mer sliten.

Det jeg lurer på er: Hvordan kan jeg leve med dette på en ok og normal måte? Jeg vil ikke at det skal hemme meg på noen som helst måte, det er så utrolig kjipt. Dere med lignende "sykdommer" - hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chevy

Heisann

Jeg har det ikke Helt på samme måten - men min er også kronisk. Hver eneste dag med hodepinen tenker jeg at bare jeg får sovet godt ut, så blir jeg god. Neida,jeg blir jo ikke det.. Men,selvom legene ikke finner utav hva som forårsaker hodepinen - nekter jeg oggodta at jeg skal ha det sånn,og det bør ikke du godta heller!

Regner med at su har peøvd mye,siden du har hatt dette en stund. Men har du prøvd og endre kosthold? Mange med mye hodepine føler en rask bedring om de kutter på karbohydratene. Det har ikke hjulpet meg særlig, men jeg ser at det hjelper mange.

Hvordan leve med det, er ikke enkelt og svare på. For min egen del må jeg lytte til dagsformen,og trenger jeg og legge meg nedpå så mÅ je bare gjøre det.

Denne uka er je i hellas,og her har hodepinen virkelig slått tiø for fullt. Og legge seg ned og sove midt på dagen i ferien er kjipt, men dt er bare sånn det er akkuratt nå.

Akkuratt nå- men ikke resten av livet. Ikke for meg og ikke for deg:) hodepinen skal beseires!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Utrolig motiverende at du er så positiv. Jeg prøver å se lyst på det, men det er ikke så lett!

Ja, jeg har gått til en... haha, vet ikke hva det heter, får kalle det "matlege", og kuttet ut forskjellige matvarer i en periode over et par år. Hadde ingen effekt, dessverre.

Legen sa til meg (siterer direkte...): "Du må bare leve med det. Det er kjipt, men sånn er det bare.", så de har i grunn gitt meg opp... det er ikke så veldig motiverende! I tillegg er jeg veldig lei av å gå til leger "hele tiden", gå igjennom lang (og ofte dyr) behandling, og så bare bli skuffet av at det ikke hadde noen effekt... huff.

Det er utrolig kjipt at det ødelegger sånn, spesielt når man er på ferie og lignende!

Igjen, tusen takk for svar! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevy

Ja det skjønner jeg godt,det er jo ikke vits i og kaste bort mAsse penger på noe Som ikke virker. Selv har jeg prøvd fysio,kiropraktor og akupunktur samt lagt om kosthold. Jeg er ikke steinrik desverre..

Nå har legen henvist meg til fysio igjen,jeg føler at jeg må gå - legen min ser bare overvekten min,og fokuserer omtrent kun på den. Jeg vet at overvekt kan trigge diverse plager, men jeg har en haug med diverse plager ved siden av hodepinen,som jeg føler at henger sammen med hverandre.

Jeg tror at ingen skal måtte leve med kronisk hodepine- smerte er en indikasjon på at noe er galt,rett og slett!

Har du vært hos en privatklinikk ala volvat eller balderklinikken? Vurderer og prøve Og gå privat selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...