Gjest Hilde K S Skrevet 18. november 2003 #1 Del Skrevet 18. november 2003 Vi prøver å skaffe oss våre egne tradisjoner, men vi grøvler litt med middagene på 2. og 3. juledag. Hva spiser dere da ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 18. november 2003 #2 Del Skrevet 18. november 2003 I min familie er det juleselskap med servering av rømmegrøt 2. juledag. 3. juledag er det gjerne rester fra 1. juledag eller noe annet godt, som lammestek eller pinnekjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 18. november 2003 #3 Del Skrevet 18. november 2003 Vi har coldtbord brunch på 2. juledag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 18. november 2003 #4 Del Skrevet 18. november 2003 Vi har hatt fast skinkestek 1. juledag, som vi har spist hos mine foreldre (vi har sovet der fra juleaften) I år blir det litt annerledes, for vi skal feire jul her, og mine foreldre reiser hjem før middag 1. dag. Resten aner jeg faktisk ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. november 2003 #5 Del Skrevet 18. november 2003 1. juledag: Ovnsstekt laks eller ørret 2. juledag: Lammestek 3. juledag: Stekt kveite eller hjemmelagede fiskeboller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 18. november 2003 #6 Del Skrevet 18. november 2003 Har ikke noe fast vi. Dersom vi har middagsgjester 2. eller 3. dag, pleier jeg å lage noe med kalkun eller kylling, for å få et avbrekk fra ribba. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2003 #7 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg synes det er veldig godt med et avbrekk fra julematen, men så er det noen som må ha julemat hver dag. Synes da det er en grei løsning med en buffet med litt av hvert. Da kan en tilpasse litt til gjester eller barn. I tillegg til varme og kalde julematrester kan du da lage en pai eller to, pizza (hvis det er unger som gjerne vil ha noe sånt) ostehorn, f.eks., eller noe i den duren, ost og kjeks, tja mye forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 18. november 2003 #8 Del Skrevet 18. november 2003 Brunch 1 dag Reinsdyrstek 2 dag Ingen fast mat 3 dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. november 2003 #9 Del Skrevet 18. november 2003 Julaften: Ribbe 1. dag: Laks eller ørret med gamle tanter 2. dag: Brunch med alle naboene, som også blir til kaffe. Middag er rester etter julaften. 3. dag: Steik av noe slag, feks elg. Ingen middagsgjester. Brunch er en god tradisjon - er det noe for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 18. november 2003 #10 Del Skrevet 18. november 2003 Juleaften: Ribbe 1. Juledag: Stor julefrokost + rester 2. Juledag: Lutefisk 3. Juledag: Ingen fast meny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 18. november 2003 #11 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg har ingen fisketradisjoner hva julemat angår, og jeg blir fort lei av tung kjøttmat, så enten en av juledagene eller i romjule bruker jeg å lage bacalao. Den er sterk, fisk og helt andre ingredienser enn i resten av julematen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 18. november 2003 #12 Del Skrevet 18. november 2003 Her var mange gode tips ! Tusen takk jenter ! *Går i planleggingsboksen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 18. november 2003 #13 Del Skrevet 18. november 2003 Juleaften: Ribbe 1.dag: Kalkun m/mors familie 2. dag: Kalkun evt. annet m/fars familie 3. dag: Helst noe anna enn julemat... pizza eller noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soriamoria Skrevet 18. november 2003 #14 Del Skrevet 18. november 2003 Ribbe på julaften 1. juledag: kalkul hos svigers i år (tidligere har vi ofte hatt kokt kveite) 2. juledag: brunch med masse godt pålegg o.l. - sammen med en vennefamilie 3. juledag: lammelår med mine foreldre Har ikke helt faste tradisjoner for 2. og 3. juledag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 18. november 2003 #15 Del Skrevet 18. november 2003 Julaften: Pinnekjøtt 1. juledag: Laaaaang og sen frokost som egentlig varer hele dagen 2. juledag: Svineribbe 3. juledag: Kveite. Deilig etter all den tunge julematen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå