Gå til innhold

Kjennes ut som øyelokket mitt vibrerer, øyet klør


Jenta24

Anbefalte innlegg

Jeg har et øyet som klør, kjennes ut som øyelokket/øyet vibrer, det er skikkelig ekkelt.Det klør og stikker innimellom. Jeg har vært hos lege med det to ganger siden de mente det var en type katarr på øyet. Men det har enda ikke blitt noe særlig bedre, jeg fikk først en type dråper også en annen type dråper. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Jeg er ikke lege, og svaret må derfor tas som det er, men "vibrerende" øyelokk høres ut som det jeg kaller leamus. Det heter visstnok lemus, og googler du det, kommer det opp en hel del mer eller mindre autoriserte artikler.

Jeg har hatt det i perioder: en gang pga et slag mot øyekroken (ikke vold, bare så det er sagt). Da varte rykningene i godt over en uke. Andre ganger kjennes det som om et øyevippehår har vridd seg, eller noe, og da varer det som regel bare noen timer.

Jeg har aldri hatt kløe ifm denne tilstanden, så det kan jo være at enten

a) du har noe annet

eller

b) har to "diagnoser" på en gang - en som gir kløe og en som gir rykninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lege, og svaret må derfor tas som det er, men "vibrerende" øyelokk høres ut som det jeg kaller leamus. Det heter visstnok lemus, og googler du det, kommer det opp en hel del mer eller mindre autoriserte artikler.

Jeg har hatt det i perioder: en gang pga et slag mot øyekroken (ikke vold, bare så det er sagt). Da varte rykningene i godt over en uke. Andre ganger kjennes det som om et øyevippehår har vridd seg, eller noe, og da varer det som regel bare noen timer.

Jeg har aldri hatt kløe ifm denne tilstanden, så det kan jo være at enten

a) du har noe annet

eller

b) har to "diagnoser" på en gang - en som gir kløe og en som gir rykninger.

Ja det er fullt mulig men den fastlegen jeg var hos i går var helt håpløst og kunne ikke ta å undersøke det siden jeg hadde bestilt time for å få sykemelding pga. noe annet..Jeg trodde til å begynne med det kunne være noe allergi så kjøpte livostin øyedråper, men det funket ikke, også var jeg hos legen og fikk klorafenikol og det virket heller ikke så da fikk jeg en annen type og den har heller ikke virka.. Trodde også jeg kunne ha fått noe på øyet eller som du skriver et øyehår som hadde vrid seg, eller leamus men har nå pågått en hel uke, og ikke blitt noe bedre med de siste dråpene jeg fikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å bare skylle øyet med rent vann? Det kan jo hende det er en virusinfeksjon, og da hjelper det ikke ned antibiotika. Jeg hadde noe lignende som kom og gikk over flere uker, men ble først helt kvitt det etter iherdig skylling flere ganger om dagen. Sterilt saltvann koster noe sånt som 15 kr for en liter på apoteket, og de har et lite spesialglass til å skylle med også. Verdt et forsøk i hvert fall, men blir det ikke bedre får du ta en ny tur til lege...

Edit: Kommer det noe puss fra øyet, forresten? Er det gjenklistret når du våkner?

Endret av Virvel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å bare skylle øyet med rent vann? Det kan jo hende det er en virusinfeksjon, og da hjelper det ikke ned antibiotika. Jeg hadde noe lignende som kom og gikk over flere uker, men ble først helt kvitt det etter iherdig skylling flere ganger om dagen. Sterilt saltvann koster noe sånt som 15 kr for en liter på apoteket, og de har et lite spesialglass til å skylle med også. Verdt et forsøk i hvert fall, men blir det ikke bedre får du ta en ny tur til lege...

Edit: Kommer det noe puss fra øyet, forresten? Er det gjenklistret når du våkner?

Ok, det var et godt råd, da skal jeg prøve det, for tror ikke jeg får noe annet av legen for det fantes visst kun to typer øyedråper mot infeksjon på øyet. Det er ikke noe puss på øyet, det klør litt bare, også kjennes det ut som leamus, men går ikke over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...