Gå til innhold

Gravid med date til tross for prevensjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan menn ville reagere, om daten (som ble kjæreste) de hadde vært sammen med i et halvt år plutselig (uplanlagt) ble gravid.

Ingen av dere har barn fra før av og dere er begge nærmere 40 år.

Hvordan ville du tenke, som mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan

tja, jeg ønsker meg barn så selv om det ville vært uplanlagt ville jeg ikke blitt mindre glad i det hvis det ble båret frem (siden det er uplanlagt og såpass tidlig i forholdet holder jeg muligheten åpen for at moren vurderer muligheten for abort). det er jo nok av de som prøver å få barn som ikek får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har en venninne som er ”godt voksen”, og som valgte å beholde barnet da hun ble gravid med en mann hun datet en kort periode. Forholdet deres ble det aldri noe av, men de har en grei kommunikasjon.

Det virket aldri som mannen hadde noen panikk med hensyn til at han skulle bli far, han lot det hele være opp til henne. Han betaler det han skal i bidrag, men har ellers lite kontakt med barnet, siden han bor på en annen kant av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Lurer på hvordan menn ville reagere, om daten (som ble kjæreste) de hadde vært sammen med i et halvt år plutselig (uplanlagt) ble gravid.

Ingen av dere har barn fra før av og dere er begge nærmere 40 år.

Hvordan ville du tenke, som mann?

Når man er nærmere 40 vil jeg tro det er langt mindre krise enn om man er nærmere 18...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis, han ble gravid med en date da de begge var i slutten av 30 årene.

Hun fikk barnet, men de er ikke sammen den dag idag og har delt omsorg for barnet.

Virker som han er veldig fornøyd med å ha blitt pappa, selv om det ble en noe uønsket situasjon i starten av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i tankegangen, fint at dere bidro om temaet.

Men...når jeg leser, blir jeg litt trist, for jeg mener at forholdet burde ha vært liv laga. I en perfekt verden i alle fall.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en venninne som er ”godt voksen”, og som valgte å beholde barnet da hun ble gravid med en mann hun datet en kort periode. Forholdet deres ble det aldri noe av, men de har en grei kommunikasjon.

Det virket aldri som mannen hadde noen panikk med hensyn til at han skulle bli far, han lot det hele være opp til henne. Han betaler det han skal i bidrag, men har ellers lite kontakt med barnet, siden han bor på en annen kant av landet.

Trist at de ikke er sammen som familie. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kjenner to kvinner som opplevde å bli uplanlagt gravide med menn som var i 40 årene. Det resulterte i et volsomt leven fra disse mennene. I begge tilfellene ønsket kvinnene i utgangspunktet å beholde barnet, men de ble utsatt for et massivt abortpress fra barnefedrene. I det ene tilfellet ble barnemoren også truet på livet av barnefar. Ingen av kvinnene orket det psykiske presset de ble utsatt for, og tok derfor abort mot sin vilje.

Dessverre er ikke dette en unik situasjon, for jeg har hørt flere slike historier.

Jeg kan ikke fatte og begripe at menn kan være så uansvarlige! I disse tilfellene var det faktisk mennene som hadde sutret seg til sex fra starten av. Men da damene ble gravide, ble det bråk ja. :angry: Hvis de er så redde for graviditet, må de ta ansvar og bruke kondom, eller avstå helt fra sex. Såpass burde selv den største idiot kunne klare å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av om hun allerede har bestemt seg for å ta abort eller ikke.

Jeg har ikke noe stort ønske om barn, så helt greit med abort. Dersom hun er klart bestemt på å bære frem barnet så ville jeg nok først blitt skuffet, men så slått meg til ro med situasjonen og gjort de beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Som mann ville jeg tenkt følgende: "Nå er jeg rimelig spent på hva dama tenker om denne situasjonen, jeg er nemlig prisgitt det før jeg i det hele tatt våger å tenke eller planlegge noe særlig. Her kan alt skje..... "

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...