Gå til innhold

Kyssesyke hos voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært syk en ukes tid og kom meg i dag til legen. Har fått penicillin mot ørebetennelse. I tillegg mente legen at jeg antakelig hadde kyssesyke. Jeg får svar på prøvene om noen dager.

Google kan være din venn, men også din fiende. Jeg har søkt litt for å finne ut mer om kyssesyke, og kjenner jeg blir skeptisk. Veldig skeptisk. Det står mange steder at man ofte vil bli hardt angrepet dersom man får dette som voksen (jeg er 29). At man kan være syk i uker og måneder, noen blir ikke friske på flere år. :sjokk:

Dette har jeg definitivt IKKE tid til! Jeg har vært plaget med andre sykdommer (ingen sammenheng med kyssesyke) og arbeidsledighet litt til og fra i flere år. Nå er jeg endelig på vei tilbake til arbeidslivet, skal starte med kortvarige oppdrag hos en arbeidsgiver som jeg har stor sjanse til å få fast jobb hos etter hvert.

Og med dette i tankene har jeg lett etter symptomer som beviser at jeg IKKE har kyssesyke. Jeg tror jeg er altfor frisk til å ha dette, så legen må ha tatt feil. Jeg har litt ømme mandler og et sånt belegg som legen mente tydet på kyssesyke (det er ikke halsbetennelse), og jeg er sliten og slapp. Men jeg har ikke feber, ikke vondt noe sted utenom de ømme mandlene og litt øreverk. Når jeg ligger godt og avslappet på sofaen så innbiller jeg meg at jeg er frisk, det er først når jeg reiser meg at jeg oppdager hvor slapp jeg er. Å dusje er jo like krevende som en lang fjelltur i kjapt tempo.

Jeg krysser fingre, tær, armer og ben for at legen har tatt feil og at prøvesvarene viser at jeg ikke har kyssesyke. I mellomtiden vil jeg bli svært beroliget dersom flere her kan være med på å bekrefte at jeg ikke er på langt nær syk nok til at dette kan være kyssesyken, og at OM det er den jeg har så har jeg sluppet mye billigere unna enn de fleste voksne som får den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde kyssesyke da jeg var tjueto, var skikkelig syk i ca. 10 dager, så slapp i ca. to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har hatt kyssesyken uten å være klar over det. Blir bare litt slappe og litt feber. Det er veldig individuelt hvor hardt rammet man blir. Du får vite mer når du får svar på prøvene. Ta det i hvert fall med ro så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har hatt kyssesyken, og jeg var dårlig i mange mnd. Feber som ikke gav seg, og veldig sliten etter bare litt aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...