Gå til innhold

Hva tenker vi?


Snill

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Nei, det er ingen tvil og at foreldrene må på banen og lære den sosial innsikt fra bvarnsben av og at en må slutte å tro at alle mennesker er snille. Eller at en kan gjøre hva en vil her i verden bare fordi en er pen ung pike. Det er nok av unge pene piker som ligger begravet rundt i verden.

FORELDRENE?

Narr meg ikke til å le.

Foreldrene deres ligger helt canacas død-drukne under en strandparasoll et sted de.Og glemmer hvilket hotell de bor på i fylla...Så ringer de til UD og spør. (Sann historie. Det var en dust som ringte UD i Norge for å spørre om de kunne hjelpe han å finne hotellet sitt...)

Nordmenns foreldre er like jævlige selv, så ikke spør etter dem.

Har du sett dem gå døddrukne fra bar til bar på nettene med to-åringen sin på slep -i møkkete bleie og naken med bare en solhatt, og forgrått, trist ansikt og tomme trøtte, forvirrede,redde øyne (Ja, jeg har sett det selv).. Da vet du at nordmenns foreldre er en lost case de også.

Dere eier bare ikke moral.

Bra det bare fins i overkant av 4 millioner av dere i verden. Noen ganger ønsker man seg at det var skuddpremie på promiskuøse, høylytte fyllesvin fra Norge.

Dere reiser jo over alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra det bare fins i overkant av 4 millioner av dere i verden. Noen ganger ønsker man seg at det var skuddpremie på promiskuøse, høylytte fyllesvin fra Norge.

Dere reiser jo over alt...

Har ingen problemer med å dele andre lands negative syn på nordmenn på tur. Spesielt når det komme til festlivet og hvor brautende vi da er.

Utover ungdommmer på fest okkuperer vi jo nærmest visse deler av spania med VG, brunost og grandiosa, uten å kunne/ville lære å snakke spansk med lokalbefolkningen, gå i 17.mai-tog etc. Det ironiske er jo da at denne gruppen i stor grad tilhører velgerskaren til det partiet som er mest mot innvandring hjemme, som er motstander av at andre tar seg til rette på samme måte som vi selv gjør i Spania.

Når det gjelder fulle foreldre (med eller uten ungen på slep) er det jo hver enkelt sitt ansvar å rapportere oppførselen til barnevernet. Ser man slike situasjoner, uten å melde, har man jo i praksis godtatt oppførsel. Samme prinsipp som fyllekjøring vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I Norge har vi regler og lover for skjenking av fulle folk. Det er ulovlig å selge alkohol til synlig berusede personer.

I Syden føler man tydeligvis ikke noe slikt ansvar overfor den svakere part, men bare fortsetter å selge drinker.

Jeg forsvarer ikke det å rave rundt full, men jeg etterlyser en litt mer ansvarsfull holdning overfor skjenkestedene i Syden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer ikke det å rave rundt full, men jeg etterlyser en litt mer ansvarsfull holdning overfor skjenkestedene i Syden.

Egentlig litt rart at voksne trenger regler for når det er på tide å stoppe inntaket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Egentlig litt rart at voksne trenger regler for når det er på tide å stoppe inntaket...

Egentlig litt rart at voksne trenger regler mot svindel,vold, voldtekt og drap også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig litt rart at voksne trenger regler mot svindel,vold, voldtekt og drap også...

Ja, det er det. Forskjellen fra deg (svindel, vold, voldtekt og drap) er at det stort sett blir begått i alle land og kulturer. Alkoholkonsumet/oppførselen til nordmenn er stort sett unikt for oss, i alle fall om man måler etter levestandard. Russere eller andre nasjoner drikker gjerne mer, men nordmenn\skandinaver er i en særklasse. Derfor synes jeg det er merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ja, det er det. Forskjellen fra deg (svindel, vold, voldtekt og drap) er at det stort sett blir begått i alle land og kulturer. Alkoholkonsumet/oppførselen til nordmenn er stort sett unikt for oss, i alle fall om man måler etter levestandard. Russere eller andre nasjoner drikker gjerne mer, men nordmenn\skandinaver er i en særklasse. Derfor synes jeg det er merkelig.

Norge hadde for noen generasjoner mange triste tilfeller hvor folk som i utgangspunktet var fattige nærmest drakk seg fra gård og grunn, de drakk seg fra problemene. Det var i forbindelse med dette at det kom strengere lover vedrørende alkohol og skjenking for å forhindre mer elendighet.

Nå har levestandarden økt, og de fleste drikker i forbindelse med festing, og ellers holder man seg edru. Men lovene har blitt stående, og de har nok forhindret mange tragedier.

I land lenger sør i Europa (Syden) har man en mye mer liberal alkoholpolitikk, og mange flere alkoholikere og f.eks. folk som dør i trafikken pga. kjøring i fylla.

Det virker som om de norske (og skandinaviske) lovene i større grad er basert på å ta vare på den svake part enn lovene i andre land er, ihvertfall i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge hadde for noen generasjoner mange triste tilfeller hvor folk som i utgangspunktet var fattige nærmest drakk seg fra gård og grunn, de drakk seg fra problemene. Det var i forbindelse med dette at det kom strengere lover vedrørende alkohol og skjenking for å forhindre mer elendighet.

Nå har levestandarden økt, og de fleste drikker i forbindelse med festing, og ellers holder man seg edru. Men lovene har blitt stående, og de har nok forhindret mange tragedier.

I land lenger sør i Europa (Syden) har man en mye mer liberal alkoholpolitikk, og mange flere alkoholikere og f.eks. folk som dør i trafikken pga. kjøring i fylla.

Det virker som om de norske (og skandinaviske) lovene i større grad er basert på å ta vare på den svake part enn lovene i andre land er, ihvertfall i dette tilfellet.

Støttes i stor grad. I dag er det vel heller få som drikker seg fra gård og grunn, kanskje fra ekteskapet, men i og med at alkoholisme er definert som en sykdom vil man jo ikke miste jobben pga. alkoholmisbruk. Jeg er ikke 100% sikker på hvordan dette er i praksis, men man skal vel ha tilbud om behandling?

Uansett, alkohol oppfatter jeg som mer ødeleggende for folket i form av det de finner på eller blir utsatt for i fylla, enn den "typiske" familieødeleggende fylla. (så har vi dette med vold i hjemmet rett nok)

Til å kvitte seg med gård og grunn har vi, som erstatning fått pengespill og ikke minst, kredittkort, jmfr. luksusfellen-personer og de med lignende kontroll på egen økonomi.

Jeg synes dessuten artikkelen i BT om voldtekt berører flere interessante moment. Eit par interessante sitat derifrå:

"Eg var forferda over å sjå undersøkinga frå 2006 som synte at særleg kvinnelege jurymedlemmer kan vere raske til å stemple ofre for valdtekt som lette på tråden."

"... men for råda han gav oss kvinner om å unngå enkelte situasjonar der ein lettare er utsett for å bli valdteken."

"Ein kvit mann i Atlanta oppsøkjer gjerne ikkje svarte bydelar nattetid. Det fins situasjonar, både for kvinner og menn, som vi er lærte opp i til å halde oss unna. Vi låser sykkelen og viftar ikkje med pengeboka på byen"

Ikke minst faktum i nest siste avsnitt kan det være dyrkjøpt å ikke vedkjenne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...