Gå til innhold

Hyppig vannlating uten smerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

E har hyppig vannlating idag tror litt igår kveld og. drikker ca. 05l. 2 stk. ca.

men syns eg går på do mye meir enn vanlig, men har ingen smerter.

Veit ikkje om dette har noe med å gjøre det, men disse 2 veke som har vært her nå har hatt sex med kjæresten. Hadde ca. 2 uker pause.

Er dette bare noe vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om du ikke har smerter kan det være starten på en urinveisinfeksjon, så du burde sjekke det om det ikke blir bedre. Drikk masse vann og sure drikker og husk at hvis du er på stranda og tar deg en dukkert i vannet, må du skifte til tørt når du kommer på land. Å lufttørke seg etter bading kan forårsake urinveisinfeksjon. Sørg også for å holde deg varm på rumpa og føttene. Og ja, samleie kan gi urinveisinfeksjon.

Ellers går det jo an å være ekstra tissetrengt og tisse oftere uten at det er UVI. Kanskje har du hatt litt vannansamling i kroppen i varmen, og nå har kroppen sluppet taket på vannet og gjør at du må tisse oftere. Men som sagt, blir det ikke bedre snart bør du sjekke det. Det er jo bare en liten urinprøve som skal til for å finne ut av det, og hvis det er UVI og du starter tidlig med behandling kan du unngå at det blir kronisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hjelper antibiotika? Både mot blærekatar og UVI kan en bruke samme type behandling, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blærekatarr er innenfor betegnelsen UVI, så ja det er snakk om samme behandling. Hvilken type penicillin varierer etter hvilken type bakterier det er snakk om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme i begynnelsen av en slankekur hvor jeg la om kostholdet totalt.. du verden så jeg måtte tisse på grunn av alt vannet som satt i kroppen.. HELE TIDEN i et par dager. Men ikke lenger enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

E har hyppig vannlating idag tror litt igår kveld og. drikker ca. 05l. 2 stk. ca.

men syns eg går på do mye meir enn vanlig, men har ingen smerter.

Veit ikkje om dette har noe med å gjøre det, men disse 2 veke som har vært her nå har hatt sex med kjæresten. Hadde ca. 2 uker pause.

Er dette bare noe vanlig?

Siste fase av et sykdomsforløp. Slaggstoffene drives ut av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket litt vondt når går på do nå, liksom der dere kjenner g-punkte omtrent kjenner kun der på slutten.

Så har kjæresten dreve utforsket g-punkte mitt, men har sluttet med det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket litt vondt når går på do nå, liksom der dere kjenner g-punkte omtrent kjenner kun der på slutten.

Så har kjæresten dreve utforsket g-punkte mitt, men har sluttet med det nå.

Når jeg får UVI, kjenner jeg noe som nesten føles som sammentrekninger i hele underlivet, så kan være det er dette, ja. Sikkert lurt med et aldri så lite legebesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...