Haley Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #1421 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) Jippi! I helgen Neste helg blir det hotellovernatting i storbyen med Mannen! Frøken Fryd skal få kose seg hos mormor, morfar og "vovva", mens vi tar en IKEA-tur (tenkte å kjøpe juniorseng til frøkna ihvertfall), en tur innom Stoff & Stil (må kjøpe stoff og annet utstyr for å sy babynest) og skal kose oss med god mat på restaurant, og forhåpentligvis - uten å stresse med det, det skal tross alt være en kosetur med lavt tempo - treffe både min bror + samboer og Mannens bror + samboer. Det blir bare fra lørdag (vi drar tidlig) til søndag, men bare det å komme seg litt bort og være kun oss to skal bli deilig Endret 21. mars 2014 av Haley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 21. mars 2014 #1422 Del Skrevet 21. mars 2014 Koselig!! Nyt muligheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #1423 Del Skrevet 21. mars 2014 Oops, plutselig har jeg nettshoppet litt Men det er mer eller mindre nødvendige ting da; lecithin kapsler (for å unngå brystbetennelse når den tid kommer. pulveret jeg prøvde når jeg ammet Frøken Fryd var ingen suksess uansett hvordan jeg tilbredte det), ammete og bringebærblad kapsler fra Iherb, et par pakker (60stk/pakke) Chicco ammeinnlegg, en Babybjørn plastkrakk til Frøken Fryd og Dermalogica Skin Kit - Oily skin til meg selv. (Er så lei av kviser, uren og blank hud i ansiktet både før, under og etter graviditeten og har hørt mye bra om Dermalogica, så tenkte å gi det en sjanse). Og før jobb må jeg en tur og få tak i strikkepinner (rundpinner) i str. 6 for Frøken Fryd klarte å ødelegge pinnene jeg bruker på Mor Signe-teppet i går. Ble en smule sint når maskene føyk avgårde.. Jeg er så dårlig på å rette opp sånne ting, men skal vel få det til på et vis, selv om det kommer til å se fryktelig amatørmessig ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 25. mars 2014 Forfatter #1424 Del Skrevet 25. mars 2014 29 uker på vei, 80 dager igjen til termin, og alt så bra ut på kontroll hos JM! Lillesøster har til og med lagt seg med hodet ned (men hun har jo fremdeles god plass til å turne rundt da) Fikk bekreftelse på termin, så nå er det bare å ordne med NAV-papirene. Godt med alt som er gjort, så satser på å få det i orden i løpet av uka ihvertfall. Og i natt, for andre gang dette svangerskapet, så har jeg drømt at Lillesøster kommer før tiden. Det kan jo selvsagt være en ønskedrøm, men forrige gang drømte jeg jo den eksakte datoen som Frøken Fryd skulle komme på - og det gjorde hun jo også! Men for høye forventninger til dette skal jeg ikke ha, for det er jo alltid en viss sjanse for å gå over tida, selv når man er flergangsfødende. I dag har jeg fri etter arbeidshelg (bare to arbeidshelger igjen før permisjon! ) og ute skinner sola, så planen er å ta med meg en kopp kaffe og en bok på verandaen.Og ellers bare ta dagen heeeelt med ro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 25. mars 2014 #1425 Del Skrevet 25. mars 2014 wow, her går det unna! 29 uker a gitt! Og begynner å snakke om permisjon.. Så godt at alt ser fint ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 26. mars 2014 Forfatter #1426 Del Skrevet 26. mars 2014 Ja, Pasjonsblomst, denne gangen fyker svangerskapsukene avgårde! Det merker du sikkert selv også? --- Bah, hadde glemt/fortrengt hvor kjipt det var å fylle ut disse NAV-papirene.. Og i tillegg så har de siden forrige gang fjernet muligheten for å fylle inn når man skal utsette permisjonen med ferie på søknaden. Nå må man fylle ut et eget skjema for det! Snakk om skjemavelde! Og hvorfor kan ikke dette gjøres elektronisk? Tungrodd system, altså! Dagens hjertesukk.. Frøken Fryd har to hjørnetenner som er på vei ut oppe, og hun er nok litt plaget av det.Sutrer litt etter at hun har lagt seg (våkner etter 1-2 timer), og så sier hun "aua" og stikker en finger inn i munnen. Den ene har brutt gjennom og den andre buler tydelig under gommen, så det er forhåpentlivis ikke så altfor mange dagene til det går over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. mars 2014 #1427 Del Skrevet 27. mars 2014 De skjemaene der er utgått på dato for lenge siden, og designet for at NAV skal kunne ha massemasse ansatte til å sende ut klagebrev til alle de som ikke har fylt ut rett... Alt annet her i verden er elektronisk - til og med selvangivelsen - så hvorfor ikke NAVpapirer??!! Håper tennene til frøken fryd snart kommer ut, hjørnetenner er visst ganske vondt. Lille fikk sine hjørnetenner for lenge siden, samtidig med alle de andre tennene, så jeg merket ikke noe særlig ekstra til akkurat dem... Men de er skikkelig vampyr-aktige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 29. mars 2014 #1428 Del Skrevet 29. mars 2014 Nav skjema ja.. er vel bare å glede seg! Håper det går hakket greiere i omgang 2, med litt erfaring ombord.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 2. april 2014 Forfatter #1429 Del Skrevet 2. april 2014 I helgen var Mannen og jeg en tur i storbyen, og det var så deilig å komme seg vekk, selv om det bare var for halvannet døgn! Fikk kost oss ute på restaurant, gått hånd i hånd i gatene, skravlet om alt og ingenting, hatt litt etterlengtet (sexlysten er desverre ikke mye å skryte av denne graviditeten), besøkt min bror + samboer og handlet litt på IKEA og Stoff & Stil. Frøken Fryd koste seg masse sammen med mormor, morfar og "vovva" og hadde til og med fått is med sjokoladesaus til dessert på lørdagen. Suksess! Vi kjøpte Gulliver-seng til frøkna, og tok den i bruk første gang mandag kveld og det har gått utrolig bra! Hun synes det er stas å komme seg opp og ned av senga selv, og til tross for at hun har stått opp 2-4 ganger hver kveld, så har det ikke vært noe skriking eller ville protester. Og i dag morges ville hun ikke stå opp selv om hun hørte at jeg stod på kjøkkenet og laget frokost. Jeg måtte inn og hente henne og nærmest overtale henne Vi hadde opprinnelig tenkt å kjøpe en lekegrind, men siden Frøken Fryd nå har flyttet ut av sprinkelsenga og babyen skal sove i vugge inne hos oss, så tar vi rett og slett og bruker sprinkelsenga som lekegrind inntil videre, for den kan også reguleres i 3 høyder. Så får vi se når Lillesøster flytter over i sprinkelseng om vi da har behov for lekegrind eller ei. 30 uker i går, og den siste uken har jeg vet 2-3 anledninger kjent en slags smerte/murring ved symfysen/bekkenbunnen og lurer fælt på om det er hodet som borer seg vei Spennende er det ihvertfall, selv om det er 2,5-3 mnd igjen til hun kommer I går hadde jeg ganske vondt i bekkenet, bak på venstre side etter en tung og travel dag, men heldigvis hjelper det fremdeles med en god natts søvn, så i dag var formen fin igjen, og jeg har hatt litt lettere arbeidsoppgaver på jobb Ble ferdig med Mor Signe-teppet på mandag (bortsett fra at jeg må feste et par tråder), så til helga blir det nok til at jeg starter med "På veg"-teppet fra Pickles. Hentesettet har mamma strikket og det er nyyyydelig i en fin lillafarge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 3. april 2014 #1430 Del Skrevet 3. april 2014 Det henteekteskap var kjempefint! Lurer på om lille også burde hatt stor-gutt-seng snart... Får prøve å ta av kanten på sprinkelsenga først og se hva han synes. Han koser seg veldig med å "latesove" i storebrødrenes seng på dagtid i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 3. april 2014 Forfatter #1431 Del Skrevet 3. april 2014 Henteekteskap, ja. Noe á la tvangsekteskap? Vi hadde ikke muligheten til å ta av kanten på sprinkelsenga til frøkna, men det er nok en veldig grei måte å teste det ut på! ---- Ååååh, jeg har lyst på brie, spekeskinke og rødvin I dag gjorde frøkna litt opprør ved sengetid og sovnet først for ca. 15 minutter siden. Da hadde hun stått opp av senga x antall ganger siden kl. 19:15... Og mamma'n er visst altfor mild når det gjelder sintestemmen, så pappa'n trådde til, som alltid, og fikk henne til å bli i sengen. Måtte flire litt for meg selv da hun plutselig dukket opp i gangen uten pyjamas og uten bleie Frøken Freidig Nå har jeg faktisk fri i fire sammenhengende dager og det skal bli sååå godt! Blir vel litt strikking og lesing, en tur innover til svigers og en tur i bursdagsbesøk til Frøken Fryds bestekompis som nylig ble 2 år. Satser på finvær så de kan leke litt på trampolina. Den var stor suksess i fjor, og sikkert ikke noen mindre hit i år vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 4. april 2014 #1432 Del Skrevet 4. april 2014 Huff, dumme autokorrektur!! Hadde den i det minste oversatt til ordentlige ord... Det var selvfølgelig "hentesettet" jeg mente! Lille sovnet fint i senga uten kant på, og det gikk helt strålende helt til jeg hørt et kjempedunk midt på natten.. Han falt ut og nektet å sovne uten kanten igjen. Men, ett skritt i riktig retning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 4. april 2014 #1433 Del Skrevet 4. april 2014 Nydelig henteekteskap, jeg er helt enig! Så heldig du er som fikk det strikka! Og gratla med stor jente seng.. var det for hun begynte å klatre over? Vi har Leander sprinkelseng, den er dyp og hun har ikke sjangs å klarte utav. Satser nok på å beholde alle sprinklene oppe iallfall 1/2 år til, og så ta av fremste del. Og etter det kan det vokse seg til juniorseng også. Good to go! Nyt fridagene, høres ikke så verst ut det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 4. april 2014 Forfatter #1434 Del Skrevet 4. april 2014 Huff, dumme autokorrektur!! Hadde den i det minste oversatt til ordentlige ord... Det var selvfølgelig "hentesettet" jeg mente! Lille sovnet fint i senga uten kant på, og det gikk helt strålende helt til jeg hørt et kjempedunk midt på natten.. Han falt ut og nektet å sovne uten kanten igjen. Men, ett skritt i riktig retning! Hehe, regnet med det Uff, det var ikke noe kjekt! På nye senga til frøkna er det jo en sengehest slik at hun ikke kan trille ut, og den skal nok få være på lenge. Nydelig henteekteskap, jeg er helt enig! Så heldig du er som fikk det strikka! Og gratla med stor jente seng.. var det for hun begynte å klatre over? Vi har Leander sprinkelseng, den er dyp og hun har ikke sjangs å klarte utav. Satser nok på å beholde alle sprinklene oppe iallfall 1/2 år til, og så ta av fremste del. Og etter det kan det vokse seg til juniorseng også. Good to go! Nyt fridagene, høres ikke så verst ut det! Ja, det er så kjekt med mødre/svigermødre som kan strikke! Jeg hadde nok knotet en hel del hvis jeg skulle prøvd meg med mine teppe-strikke-ferdigheter Ja, hun klatret over sprinklene for en måneds tid siden, men har ikke gjort det i etterkant. Vi tenkte imidlertid at det var greit å venne henne til ny seng før babyen kommer. --- I dag våknet jeg 06:45 av lyden av Frøken Fryd som krøp ut av senga si og ned på gulvet. Mannen skulle levere i barnehagen i dag siden jeg har fri og skulle få sove litt, men når det var blitt såpass sent (drar som regel i barnehagen 07:15 for å være der kl 07:30 når vi begynner tidlig på jobb) så måtte jeg bare stå opp og hjelpe til med å smøre matpakke og lage en liten frokost, mens Mannen tok seg av påkledning - og seg selv, så da fikk jeg ikke sove igjen etter at dem dro.. Vurderer å legge meg nedpå en liten stund senere, men det er jo såååå fint vær (og visstnok siste finværsdagen på en stund), så jeg burde jo egentlig heller ta meg en tur ut og nyte det. Og gjøre litt av det som står på den evige "To do"-lista mi... Har fått satt på en maskin med litt håndkler, kluter og sånt ihvertfall, men tiltakslysten er litt laber foreløpig. Kommer seg vel med en kaffekopp og litt TV-titting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 7. april 2014 Forfatter #1435 Del Skrevet 7. april 2014 I dag ble jeg oppring fra bhg fordi de mente frøkna hadde diaré etter 2 bløte bæsjebleier. Men etter det har det ikke kommet noen flere og hun har vært i storform.. Dette er langt fra første gang vi blir oppringt om samme problemet, og bhg mener at hun generelt har løsere avføring enn de andre barna, så nå har jeg bestilt legetime til i morgen og håper vi kan få litt klarhet i om frøkna er intolerant mot laktose eller andre ting. Ellers har jeg tenkt mye på den kommende permisjonstiden og gruer (litt feil ord, men...) meg nesten litt til at den kommer til å bli travlere enn når vi ikke hadde noen fra før. Frøken Fryd slet jo med kolikk og det tok mesteparten av energien min de første månedene, men da hadde vi allikevel bare henne å fokusere på. Nå er det ikke bare babyen, men også en storesøster som skal få oppmerksomhet, som skal leveres og hentes i bhg (Mannen og jeg må dele på det, selv om jeg "bare" går hjemme), som står opp kl.06:30 selv om det er helg, som skal ha middag i rimelig tid hver dag osv. Det kommer helt sikkert til å gå bra, det tviler jeg ikke på. Men at det blir travlere og kanskje ikke like mye tid til kos og fullt fokus på Lillesøster, tror jeg nok. Heldigvis har jeg ikke noe bryllup å planlegge denne gangen 31 uker på vei i morgen, og jeg veksler mellom å være en smule utålmodig og å være bestemt på at Lillesøster må ihvertfall holde seg inne til hun er over 37-38 uker (etter å ha sett en episode av One born every minute på Fem i dag, om trillinger som kom lenge før termin). Men heldigvis går stort sett ukedagene fort og det er jo flest av dem Bare halvannen måned til permisjon og litt over 2 mnd til termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 10. april 2014 Forfatter #1436 Del Skrevet 10. april 2014 7 fullgåtte måneder i dag, og redebyggingen har virkelig begynt å gjøre seg gjeldende. Har kjøpt inn en del småtteri (Purelan, amme-te, ammeinnlegg (engangs + ull) Lecithin-kapsler, nye Easytran- og EasyMed-sprøyter, D-vitamindråper, sete til badebalja osv), vasket og lagt sammen klær i str. 50+56 og fått oversikt over hvilke (få) plagg som må kjøpes inn til Lillesøster i de str, strikket ferdig Mor Signe-teppet, begynt på På veg-teppet, hentet gratispakkene fra apotekene og generelt tenkt mye på hva som gjenstår og ordnes (kjøpe gave til Lillesøster fra Frøken Fryd, kjøpe gave til Frøken Fryd som hun kan få på sykehuset, finne frem bilstol, bagdelen til vogna, vugga osv) og hvordan den første tiden blir. Jeg er KLAR for permisjon - om 6 uker! Besteforeldre, tanter og onkler har allerede begynt å etterspørs bursdagsønsker til frøkna, men det er jammen ikke bare lett å komme på noe. Hun har jo så mye leker, bamser og alt mulig annet. Klær i str. 92 trenger hun, og Duplo har hun ikke fra før så det må på ønskelista, samt et par bøker i fin "serie" hun samler på, men ellers..? I morgen er det start på arbeidshelg, og dermed den nest siste før jeg går ut i permisjon! Godt å tenke på! Men før jobb blir det lunsj med god kolleger. Er så kjekt å treffes utenom jobb og se hvordan folk ser ut i noe annet enn den hvite, "sexy" sykepleieruniformen :flire: Mange begynner påskeferien i morgen, og jeg skulle gjerne hatt en uke fri selv, men fire dager (neste fredag til mandag) er ikke så verst til å være ansatt i helsevesenet. Og så er det jo som sagt snart permisjon. Regner uansett med en rolig uke på jobb, og Mannen skal jobbe mandag til onsdag, så da slipper jeg å ergre meg over han som kan sove videre når jeg står opp i 06-tida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 10. april 2014 #1437 Del Skrevet 10. april 2014 Kjekt å treffe kolleger uten "pysj"uniformen på ja 31 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 11. april 2014 #1438 Del Skrevet 11. april 2014 Har ofte tenkt at ansatte i helsevesnet er heldige som får gå i sånne behagelige klær på jobben! Har vært onnom yrket 3-4 sommerferier, og stortrives i "pysj"! På min jobb mener sjefen at vi må se veldig skikkelige ut, så der er det ikke en gang "lov" med jeans... Godt at du bare har to helgevakter igjen - skikkelig motivasjon!! Jeg aner heller ikke hva jeg skal ønske lille til 2 års dagen, for han har jo alt.... Kanskje bare penger til sparegrisen, men kjedelig det også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 11. april 2014 #1439 Del Skrevet 11. april 2014 "Pysj"uniform kan være greit ja, men jeg merket etterhvert da jeg begynte med den at jeg måtte ta meg sammen ang kroppsholdning Veldig grei er de i alle fall når andre bukser strammer på magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. april 2014 Forfatter #1440 Del Skrevet 13. april 2014 Joda, det er ikke så verst å gå med sånn komfortmessig, men akk så bomsete man kan føle seg hvis man ikke har rukket å ha på litt mascara og noen øredobber (egentlig fyfy, men sånne "studs" bruker jeg okke som). Praktisk å slippe å tenke på hva man skal ha på seg hver morgen, men jeg skulle ønske jeg kunne pyntet meg litt mer til hverdags. --- Arbeidshelg unnagjort, og om 3 uker er det den aller siste på et år! Jippi! Kjente at jeg hadde litt vondt i ryggen i går kveld, men når jeg våknet opp i dag var det enda verre. Vurderte faktisk å bli hjemme, men kom meg avgårde og fikk de "enkle" arbeidsoppgavene i dag, så jeg overlevde. Og når jeg kom hjem var mann og barn ute av huset og jeg fikk meg en liten times høneblund. Gull verdt! Og i morgen har jeg fri! Spurte mannen om ikke vi skulle prate litt mer om navn i stad, men det ble en kort samtale for vi har neeeesten bestemt oss Forrige gang var jo navnet klart før jeg var gravid og det ble naturlig å kalle babyen det gjennom hele svangerskapet, men denne gangen er jeg litt mer spent på om det er greit å bestemme navnet på forhånd i tilfelle babyen ikke er en *jentenavn*. Vi tvilte jo aldri på navnet med Frøken Fryd, så jeg kan egentlig ikke tro vi kommer til å gjøre det denne gangen heller, men man vet jo aldri. Det som er kjedelig er hvis vi annonserer navnet og noen lager en gave hvor det navnet står på, og så velger vi noe annet Har flere kynnere enn tidligere, men de er ikke vonde på noen måte. Merker bare at magen blir hard. Og ellers får jeg urolige ben av å ligge på sofaen, noe jeg også fikk med Frøken Fryd rundt denne tiden. Tar multivitamin og tran, og tror jeg lar det være med det med mindre det blir mer plagsomt. Da får jeg fylle på med litt ekstra magnesium. Snart leggetid for den trøtte gravide (som attpåtil fikk en times ekstra lur i ettermiddag) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå