Haley Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #1381 Del Skrevet 28. januar 2014 Vi venter ei lita tulle! Og terminen ble flyttet fra den 18. (min menstermin, 14. var legens termin) til den 13. juni! 2 dager etter at Frøken Fryd kom til verden! Så da håper vi at tulla i magen enten kommer en uke før eller en uke etter termin sånn cirka Gratulerer til meg selv som gjettet/følte riktig - og til *Joyce* og Unknown! Det var litt vittig, for i natt drømte jeg at vi var på UL og at jeg hadde rett Spurte Mannen om det nå ble tre barn, siden det ikke ble gutt, men han sa (heldigvis) at vi fikk først se hvordan nr. 2 blir! Veldig glad for at Frøken Fryd får en søster (og at tulla får en søster, naturligvis), for det er noe jeg selv har ønsket meg flere ganger. Dessuten er det overvekt av gutter i både Mannens og min familie (og øvrige slekt), så litt flere jenter er bare kjærkomment! Fine dagen Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13877622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 28. januar 2014 #1382 Del Skrevet 28. januar 2014 Så kjekke nyheter! Alt vel og ei lita tullemor Mest praktisk med to av hver kjønn, er jo det... *lurer fælt på hvem som bor inni magen min* 14. juni ja, høres ut som en fin tid å få barn på det... jeg håper igrunn på en ikke altfor varm sommer kjenner jeg, med termin ut i august... Nyt resten av dagen! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13877759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 28. januar 2014 #1383 Del Skrevet 28. januar 2014 Så fine nyheter! Tenk så mye de kommer til å få glede av hverandre! (forhåpentligvis) Det er noe av det kjekkeste med nr 2 er å se hvor flink støresøster er! Og så glad de er i hverandre Nå er det jo litt mer aldersforskjell mellom mine, men omtrent med en gang T ble født, så ble M en super søster og har passet på T hele veien M har bært rundt på lillebroren siden han ble stor nok til at hun kunne holde på litt med han, og har vært i kaffeselskap med dukkene siden den gang! Nå går M rundt og roper på Karsten (Leker Karsten&Petra) hele dagene, og T stakkars skjønner ingenting Gled deg! (selv om det første året var knalltøft med T våken på natta og M våken grytidlig morgen, skriking og hyling, lite søvn og haugevis med klær som skal vaskes, merkelig at den haugen øker så mye bare med ett ekstra barn Første året var et slit, men nå er det bare verdt det!) Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13879963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kommode Skrevet 29. januar 2014 #1384 Del Skrevet 29. januar 2014 Gratulerer, så koselig med to jenter! Så nå blir det garn og strikking for alle pengene? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13882857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #1385 Del Skrevet 30. januar 2014 Takk så mye, Pasjonsblomst, Unknown og Kommode! Nå blir det litt strikking, ja! Vi gleder oss veldig til å se søskenkjærligheten, og er spent på sjalusien som helt sikkert kommer på et eller annet tidspunkt. Forrige gang gledet jeg meg veldig til å se Mannen med lille frøkna i armene sine, og det gjør jeg denne gangen også, men gleder meg enda mer til å se Frøken Fryd sammen med lillesøster. Blir litt overveldet av tanken på nattevåk i kombinasjon med tidlige morgener, men vi finner vel ut av det - og som med alle andre slitsomme ting så er det om å gjøre å innstille seg på at det forhåpentligvis bare er snakk om en periode, enten den blir kort eller lang. Tiden med Frøken Fryd har jo gått utrolig fort når man ser tilbake på den, og det kommer nok ikke til å gå noe saktere fremover. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13888985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #1386 Del Skrevet 2. februar 2014 Prosjekt "Spise-og-rydde-ut-av-fryseren" fortsetter; i dag har jeg kastet noen matvarer som jeg vet har ligget (for) lenge og noen matvarer jeg var litt usikker på hvor lang holdbarhet de har i fryst tilstand, så det blir stadig mer plass til å lage middager til å fryse ned og bake boller, rundtsykker, brød og annet som kan serveres til barselbesøk. Akkurat det tenkte jeg å gjøre sist gang også, men det ble ikke noe av det, så vi får se om jeg er flinkere denne gangen eller om det bare blir med tanken Jeg må ihvertfall bli flinkere til å merke ting som legges i fryseren med dato... Føler forøvrig at det er mye mer som må planlegges i forhold til fødsel og barseltid denne gangen når vi har ei frøken fra før av. Vi må jo for det første ha noen som kan komme og passe henne når vi skal på sykehuset (og forhåpentligvis skjer det på dagtid sånn at noen av besteforeldrene eller tantene kan ta seg av det, men de må jo kjøre 45-60 minutter, så vi må høre med noen her i byen også, evt. bare for å passe frøkna til besteforeldrene/tantene rekker å komme). Og så har jo Frøken Fryd bursdag to dager før termin, så jeg tror vi må satse på å feire bursdagen hennes helgen i forveien (om jeg ikke allerede har født), og om minstetulla har kommet til verden, så får vi ta det litt som det passer. Frøken Fryd blir jo to år, så hun har uansett ikke forståelse for hvilke dager som er hva. Ellers regner jeg med at frøkna kommer til å være en del hjemme fra barnehagen eller ha ganske korte dager den første tiden, i tillegg til at hun skal ha noen uker ferie. Tenker at det er greit å ha mulighet til å være litt alene med babyen bare jeg også, for det kan jo være slitsomt nok med amming, amming, amming den første tiden, og det har nok ikke Frøken Fryd den helt store forståelsen for til å begynne med. Og så er det dette med permisjon, naturligvis. Har regnet ut at siste dag blir 22. mai (21. mai egentlig siden 22. mai er fridagen min den turnusuka), og så blir det vel 14 uker til meg, 14 uker til Mannen og så går nok resten av felleskvota (100%-varianten) til meg. Spørsmålet dreier seg vel mest om hvor mye ulønnet permisjon jeg skal ta og når jeg skal ta den (hvis jeg får lov av arb.giver å ta den tilnærmet lik "når jeg vil"). Godt vi har noen måneder på oss til å planlegge! I helgen har jeg fått unna et gigantisk lass med skittentøy (inkl. håndkler, kluter og sengetøy), så nå skal jeg ikke kjøre vaskemaskina før tidligst til helga igjen Og litt vasking, støvsuging og støvtørking har vi også fått til. Deilig å ha det gjort, men jeg vet at det desverre går altfor kort tid før det er på tide med en omgang til I dag har det vært 10 plussgrader ute og sol! Helt fantastisk for meg som er drittlei vinter (eller hva man skal kalle denne snøløse, iskalde perioden) og veldig klar for vår! Gjør så godt for kropp og sinn å komme seg ut når det er sånn (egentlig alltid godt å komme seg ut, men det er noe ekstra når det er sol og fint vær), og at det faktisk er lyst ute når klokka er fem er deilig! Veldig klar for at det skal bli lyst om morgenen også, og det er nok ikke så altfor mange uker(/måneder?) til det blir en realitet Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13906716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 3. februar 2014 #1387 Del Skrevet 3. februar 2014 Gratulerer med jente i magen! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13909742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 3. februar 2014 #1388 Del Skrevet 3. februar 2014 Gratulerer med jente!! Jeg visste jo egentlig det, fordi jeg tipper bestandig feil...! Blir sikkert kjempefint for frøken å få en lillesøster! Det er nok lurt å ha barnhagen tilgjengelig i sommer ja - for både deg og lillemor og frøkna! Blir fort stress om man skal gå oppå hverandre hele dagene! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13909989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #1389 Del Skrevet 3. februar 2014 Takk for det, damer! --- Det er jo ikke til å unngå å sammenligne svangerskapene med hverandre, og jeg fikk meg en positiv overraskelse når jeg gikk på vekta i dag (skal til kontroll hos legen i morgen), og det er at jeg faktisk har gått opp like mye denne gangen som jeg gjorde forrige gang på dette tidspunktet i graviditeten! Var redd jeg hadde gått opp 2-3 kilo mer enn forrige gang, men vekta viser altså det samme Kanskje jeg klarer å ikke gå opp noe særlig mer enn forrige. Et par kilo ekstra gjør ikke så mye, i.o.m. at jeg bare gikk opp 11kg forrige gang, men jeg har hørt mange historier om folk som har lagt på seg atskillig mer i andre svangerskap, så jeg tok det nesten for gitt at det kom til å bli sånn for min del også. Og ellers kikket jeg i dagboken og fant ut at linea nigra var begynt å bli tydelig i uke 24 forrige gang, og denne gangen merker jeg foreløpig ikke noe til den (uke 22 i morgen), så det blir spennende å se om/når den dukker opp. Fant et strikkebilag til Allers liggende slengt på jobb i dag, og der fant jeg et av hentesettene jeg har siklet litt på (side to i denne brosjyren), så da måtte jeg bare kopiere oppskriften. Har ikke bestemt noe 100% ennå, men om jeg finner en fin farge (vil ha noe annet enn rosa denne gangen, tror jeg. Og ikke hvitt) er det store muligheter for at det blir dette settet. Og så kom jeg plutselig på at selv om vi ikke kommer til å kjøpe så fryktelig mange plagg til lillesøster (i.o.m. at vi har etter Frøken Fryd), så hadde det jo vært bittelitt gøy å kjøpe noe som storesøster og lillesøster kunne hatt likt, f.eks. en kjole de kan bruke i sommer/til bursdagsfeiring. Det hadde vært så søtt! (Jeg er forøvrig veeeldig sugen på å kjøpe vår-/sommerklær til frøknene for tida! Kjempeklar for å legge bort tjukk dress, luer, votter og vintersko til fordel for tunika, kjoler, tights og sandaler! ) Dagens aller største og fineste nyhet fikk jeg per tlf fra den yngste broren min i stad; jeg skal bli tante! Ganske uventet, men ååååh så koselig! Begynte nesten å grine, jeg Så da er det bare å vente på UL og strikke enda et teppe Vi (jeg) hadde ikke noe håp om at våre barn skulle få noen søskenbarn i nær alder fordi både Mannen og jeg har yngre søsken (bortsett fra Mannens søster, men hun er singel), men nå blir det jo faktisk en realitet! Så innmari koselig for de små! Herregud, jeg blir jo nesten like tussete som når jeg fant ut at jeg var gravid første gang selv Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13912583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #1390 Del Skrevet 4. februar 2014 <<-- meg når jeg møtte opp på legekontoret for svangerskapskontroll i dag og fikk vite at legen bare hadde reservert tid på laben for blodprøver+urinprøve og hadde glemt å reservere time til selve kontrollen, slik at jeg må komme tilbake i morgen (og gå fra jobb 1,5t tidligere for å rekke det p.g.a. fullbookede tider). Ja, ja, godt man kan kose seg med litt ukeshandling og en aldri så liten skolebolle i handlekurven som trøst da Jeg har forresten kjøpt de første tingene til lillesøster; Pampers str. 1 og MAM-smokk 0-6 mnd Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13914781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kommode Skrevet 4. februar 2014 #1391 Del Skrevet 4. februar 2014 Gratulerer med tantebarn også! Så koselig, det er veldig fint å ha søskenbarn på samme alder. Kjipt med svangerskapskontrollen som ikke ble noe av Bra det finnes skoleboller! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13915018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 4. februar 2014 #1392 Del Skrevet 4. februar 2014 Å, det er koselig med tantebarn! Jeg går inn for å bli favoritt-tante hos alle mine tre nevøer, og foreløpig går det fint! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13915294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #1393 Del Skrevet 5. februar 2014 Satser på å bli favoritt-tante jeg også --- Legekontrollen i dag gikk bra. Ventet ikke noe annet heller, men var greit å få svar på at blodprøvene, urinprøven og BT så bra ut. SF-målet ligger helt på gjennomsnittet, så da håper jeg det holder seg sånn og at lillesøster blir på størrelse med storesøster (50cm, 3300g) når hun kommer til verden, for med henne lå SF-målet rett over gjennomsnittet I natt var ingen god natt. Var på jobb til 22, la meg kl 24, og kl 04 bråvåknet jeg av at frøkna gråt. Ba Mannen om å gå inn og roe henne, men han tok henne rett opp av senga og inn til oss. Jeg ble litt overrasket, men tenkte at kanskje klokka var rundt 06, og at det uansett snart var på tide å stå opp. Frøken Fryd har ikke sovnet i sengen vår siden hun var liten, men hun slo seg heldigvis til ro etter et par minutter. Jeg derimot klarte ikke å sovne igjen og når jeg fikk fisket frem mobilen på nattbordet så var den 04:30! Prøvde så godt jeg kunne å finne en behagelig stilling, men så fort jeg rørte på meg mer enn et par cm så våknet frøkna, sutret litt og snudde seg hit og dit. Og sånn fortsatte det til alarmen ringte 06:15. Det vil si; Mannen og Frøken Fryd sov godt. Jeg og babymagen sov ikke. Ergo altfor lite søvn på meg og i en herlig kombinasjon med hormoner startet jeg like gjerne dagen med å grine en skvett.. Men! Når Frøken Fryd krøllet seg tett inntil magen min begynte lillesøster å romstere, og det var ganske herlig å oppleve Så i grunn er jeg på overtid hva leggetid gjelder og jeg skal derfor legge fra meg all permisjonsplanlegging, innkjøpslister og navnelister og finne senga Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13924346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 6. februar 2014 #1394 Del Skrevet 6. februar 2014 Det hørtes veldig slitsomt ut!! Men også koselig med begge jentene romsterende i senga... Ta igjen søvn først, så får resten komme senere! Bra du ikke skal på jobb nå på morgenkvisten da..! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13925645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 6. februar 2014 Forfatter #1395 Del Skrevet 6. februar 2014 Den som hadde hatt fri, ja... Selv om det er kjipt akkurat der og da når man er dødstrøtt, så er vi tross alt heldig med søvnen til frøkna. Vi fikk vel gjort unna det verste de første 12-14 månedene av livet hennes --- Søskenvogn eller ikke.. That's the question. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha det - for vi kan jo trille hver vår vogn - men hallo! Skjønner ikke helt hvor tankene mine har vært, for jeg kommer jo til å trille turer med begge jentene alene og da tviler jeg på at Frøken Fryd vil gå ved siden av, eller stå på et brett, sååååå... Vi må nok ha en søskenvogn (hvordan klarte folk seg før i tiden? ). Men jeg vil ikke ha noe gigantisk monster av en vogn, så jeg må nok gjøre litt research.. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13929747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 6. februar 2014 #1396 Del Skrevet 6. februar 2014 Grattis som kommende tante Vi er også klar for varmere vær og mindre klær! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13929824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 9. februar 2014 Forfatter #1397 Del Skrevet 9. februar 2014 Takk, pusilus --- I kveld har jeg begynte på et Mor Signe-teppe strikket diagonalt (for å få hullkanten) til Lillesøster Strikker i Drops BabyAlpaca Silk, gulstøvete (høres ikke så lekkert ut, men det er en fin dus (men tydelig) gulfarge). Frøken Fryd har samme teppet i samme garn, men i fargen lyng. Og nedtellingen har offisielt begynt: Kun 4 arbeidshelger igjen før permisjon! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13945761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 12. februar 2014 #1398 Del Skrevet 12. februar 2014 Du har jo kommet et stykke på vei nå, stas å kunne telle ned litt Kjenner jeg er veldig klar for å bli gravert igjen jeg også Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13960592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #1399 Del Skrevet 12. februar 2014 Skal sende masse babystøv i din retning, pusilus --- Mannen bare ser rart på meg når jeg foreslår navn, og mener at de er rare?! Hva er rart med Lilly, Olivia, Tiril eller Selma? Det er jo ikke akkurat snakk om Bella Nikoline eller Saga Linnea.. Lillesøster skal ikke ha noe Kari og Ola eller Per, Pål og Espen-navn altså (no offence, men det klinger ikke sammen med navnet til Frøken Fryd). Men noen gode forslag har han ikke selv.. *frustrert hormonella* Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13963875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #1400 Del Skrevet 13. februar 2014 And the frustration continues... Har de siste 2(?) ukene merket godt at tålmodigheten ikke er som den pleier. Kan bli fort irritert (inni meg) på (ikke så altfor nære) kolleger på jobb, blir irritert i trafikken når folk ikke følger kjørereglene eller kaster seg ut i veibanen foran meg selv om det ikke kommer en eneste bil bak meg, og jeg blir irritert for småting her hjemme enten det er Mannen eller Frøken Fryd som gjør/sier noe "galt". (F.eks. når jeg oppdager at Mannen har spist opp sjokoladen jeg gledet meg til å spise) eller svigers som kommer på besøk og øser opp frøkna før leggetid og ødelegger leggerutinen en smule... Og så har du den andre siden av hormonene; den som gjør at jeg griner av "One born every minute" på TV og når jeg får dårlig samvittighet for å ha frøkna i barnehagen og vurderer sterkt å ha henne (og Lillesøster) hjemme så fort det lar seg gjøre (det vil vel egentlig si aldri, p.g.a. økonomi, med mindre vi vinner i Lotto), og når jeg blir trist ved tanken på at frøkna kanskje kommer til å bli sjalu, sint og lei seg p.g.a. Lillesøster. Slitsomt. Og jeg kan ikke huske at det var så ille sist gang, men det kan jo hende det har noe å si at vi nå har ei lita godjente å ta hensyn til oppi alt dette også. På den positive siden så har jeg ihvertfall fått luftet tanken for sjefen min om å jobbe 60% en stund etter at min permisjon er over (og max 80% når Lillesøster begynner i bhg) fordi Mannen kommer antageligvis til å ta ut gradert permisjon 3 dager i uka, og jobbe 2 dager. Tror han synes det ble litt intenst å være hjemme med en baby uke inn og uke ut forrige gang Og det var hun bare positiv. Hun er jo tross alt glad for at jeg vil være litt i jobb, istedenfor å bli borte lenger p.g.a. ulønnet permisjon. Men noen endelig bestemmelse på dette tar vi nok ikke før tiden nærmer seg for å søke om utsettelse eller gradering av Mannens permisjon, d.v.s. rundt jul/nyttår. Men i løpet av helgen skal jeg legge inn søknad om permisjon til meg, for vi er enige i at jeg tar mødrekvoten + fellesdelen, og så sper vi på med ferie fra 2014 og 2015 Og så må vi ikke glemme det fantastiske været! Kunne aldri drømt om en finere februar! Temperaturen ligger på rundt 6-8 grader på dagtid og solen skinner mesteparten av dagen. Desverre er det meldt regn på langtidsvarselet og det er nok mange som er glade for det med tanke på skogbrannfaren, men jeg synes det holder med en dag eller to med regn og så kan vi få tilbake finværet! Det gjør så godt for hele kroppen Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/572385-hverdagen-med-fr%C3%B8ken-fryd-og-lilles%C3%B8ster/page/70/#findComment-13968454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå