Gå til innhold

Homofili og adopsjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dine synspunkter på homofili og adopsjon? Og hva ligger til grunne for tankegangen din?

Jeg personlig er helt for det, grunnet at det er bevist at homofile foreldre faktisk hittils har gjort en bedre jobb enn mange hetrofile, fordi de må gjennom en lang prosess, de er mere bevisste på valget sitt og virkelig går inn for at barnet skal være veltilpasset..:)

Håper alle holder dette saklig og fint, og ingen homofobiske innlegg, det hører ikke hjemme her..:)

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

du motsier deg selv litt eller..? når du ber om synspunkter på homofili, og samtidig ikke ønsker homofobiske innlegg.. hva slags innlegg vil du ha fra de som er negative og veldig kritiske til homofile som adopterer?

Skrevet

Jeg er av samme mening. Ikke bare fordi jeg er bifil selv, og bestekompisen min er homse, men fordi det er rett og slett merkelig at det ikke er mer utbredt. Det er så mange skeive som vil ha barn,og så mange barn som trenger foreldre som vil ha dem og passe på dem, at det er rett og slett idiotisk! at det ikke er sånn.

Hvis bestekompisen min og samboeren hans gjennom 6 år skal få barn,må de enten betale hundrevis av tusen for et surrogatbarn,og håpe det går bra (og at ikke en av dem dør,fordi i følge norske lover kan ikke to menn være foreldre begge to) - eller sette seg i en eviglang kø for å adoptere, hvis de finner et land som godtar homofile som adopsjonsforeldre.

Mens i verden ellers florerer det med uønskede graviditeter i hytt og pine, "hjelp jeg er gravid"-tråder her inne er jo et godt eksempel på det.. De som virkelig VIL bli foreldre,får ikke lov?

Det er ikke logisk, eller rettferdig i det hele tatt.

• Liker 9
Skrevet

du motsier deg selv litt eller..? når du ber om synspunkter på homofili, og samtidig ikke ønsker homofobiske innlegg.. hva slags innlegg vil du ha fra de som er negative og veldig kritiske til homofile som adopterer?

Homofili og adopsjon,skriver hun.

Det går faktisk an å være saklig negativ til en sak,uten å måtte spy ut homofobisk dritt.

• Liker 8
Skrevet

Jeg vil ha saklige innlegg, gjerne med fakta, kilder og noe som er sant, ikke sterke personlige, hatske ytringer om homofile..

Det hører nemlig ikke hjemme i en debatt.. Går ann med to sider av en sak uten å bli homofobisk! :)

Skrevet

Nå som homofile har lov til å gifte seg, synes jeg de bør likestilles med andre par når det gjelder adopsjon også.

Hvor flink forelder du er kommer mer an på personlighet enn hvilket kjønn du tenner på :)

• Liker 7
Skrevet

Man har jo lov, i prinsippet. Etter at ekteskapsloven kom. Men i praksis er det umulig, fordi ingen giverland vil ha homofile foreldre til barna de adopterer bort. Så da må man løs på feks Kinesisk lovgivning, som ikke er så enkelt.

Jeg er jo selv skeiv, men jeg vil ikke ha barn. Men jeg ser hvor mange skeive som vil det, som ikke kan se for seg livet uten barn og som virkelig, virkelig vil gjøre alt for at dette barnet skal ha det bra. Da syns jeg de fortjener å bli vurdert på lik linje som heterofile. Som de altså allerede blir, men det stopper videre i systemet pga andre land.

Det har jo også blitt forska mye på barn av homofile (enten de kom til ved surrogati for menn eller ved donasjon for kvinner), og man har ikke funnet noe som tilsier at de har det vanskeligere eller blir mer mobba enn andre barn. Det må da være bedre for barn som ved å ikke bli adoptert bort vil få et svært vanskelig liv - å istedet få et liv med to foreldre som ønsker seg barn som det høyeste ønsket i verden? Uavhengig av parets kjønn.

Mobbingen sitter forøvrig i hodet til foreldrene. Hvis alle barn fra de var små fikk vite at noen barn har én forelder, noen har en mann og en dame, noen har to av hver, og "når du blir stor kommer du til å bli forelska i en jente eller gutt"...da hadde det blitt helt normalisert. Men når foreldrene snakker negativt om det tar jo unga etter. Unger finner noe å ta hverandre på uansett, om det er briller, rødt hår, stygge klær eller whatnot. To foreldre av samme kjønn har ikke noe å si. (viser altså forskningen).

Anyway. Jeg håper de barna som allerede finnes får veldig gode hjem. Uavhengig av foreldrenes kjønn, men avhengig av at de har masse kjærlighet å gi! :-)

• Liker 10
Skrevet

Når det gjelder mobbing, er jeg helt enig med Rainbow81, det er foreldrene som legger opp til det.

Da jeg vokste opp var jeg med på en fritidsaktivitet hvor en av lederne var lesbisk. Datteren hennes var med på denne aktiviteten, og det var aldri i våre tanker at det var noe rart eller at denne datteren skulle behandles anderledes fordi mora bodde med en annen dame. Dette rett og slett fordi våre foreldre fortalte at dette var helt normalt.

Barn er fordomsfrie, men nysgjerrige. Får de ting forklart på en ordentlig måte, synes de dette er helt greit, og tenker ikke mer over det.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er av samme mening. Ikke bare fordi jeg er bifil selv, og bestekompisen min er homse, men fordi det er rett og slett merkelig at det ikke er mer utbredt. Det er så mange skeive som vil ha barn,og så mange barn som trenger foreldre som vil ha dem og passe på dem, at det er rett og slett idiotisk! at det ikke er sånn.

Hvis bestekompisen min og samboeren hans gjennom 6 år skal få barn,må de enten betale hundrevis av tusen for et surrogatbarn,og håpe det går bra (og at ikke en av dem dør,fordi i følge norske lover kan ikke to menn være foreldre begge to) - eller sette seg i en eviglang kø for å adoptere, hvis de finner et land som godtar homofile som adopsjonsforeldre.

Mens i verden ellers florerer det med uønskede graviditeter i hytt og pine, "hjelp jeg er gravid"-tråder her inne er jo et godt eksempel på det.. De som virkelig VIL bli foreldre,får ikke lov?

Det er ikke logisk, eller rettferdig i det hele tatt.

jo det er logisk: det har gjort det man må gjøre for å lage barn.

rettferdig? rettferdighet er ulogisk.

AnonymBruker
Skrevet

Totalt OT, men siden trådstarter valgte å starte som hun gjør:

Den flåsete frasen "Jesus hadde to fedre" bidrar ikke akkurat til å slå an tonen for en seriøs debatt. :roll:

• Liker 1
Skrevet

jo det er logisk: det har gjort det man må gjøre for å lage barn.

rettferdig? rettferdighet er ulogisk.

Og det mener du om heterofile barnløse også?

Gjest Gjest
Skrevet

Og det mener du om heterofile barnløse også?

jeg tror det

Skrevet

Totalt OT, men siden trådstarter valgte å starte som hun gjør:

Den flåsete frasen "Jesus hadde to fedre" bidrar ikke akkurat til å slå an tonen for en seriøs debatt. :roll:

Nei, da kan du la være diskutere.. Jeg ville bare sette an tonen ved å se litt annerledes på det, og er et poeng som faktisk kan brukes til å avvæpne folk litt..

Og han har jo to fedre.. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Nei, da kan du la være diskutere.. Jeg ville bare sette an tonen ved å se litt annerledes på det, og er et poeng som faktisk kan brukes til å avvæpne folk litt..

Eller det kan virke helt motsatt, slik det gjorde for meg. Jeg er ikke mer fan av å gjøre latterliggjøre noens tro enn jeg er fan av å diskriminere på bakgrunn av seksuell legning - men hver sin smak.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for adopsjon og surrogati for både homofile og heterofile.

Hilsen barnløs heterofil

• Liker 2
Gjest Hannee
Skrevet

Jeg synes at homofile er like verdige foreldre som alle andre, og bør få adoptere på lik linje med andre. Jeg synes det er trist at noen land nekter å adoptere bort til homofile, og synes at hele prosessen bør være helt lik for heterofile og homofile. Sterke mennesker som går igjennom adopsjonsprosesser.

Gjest Gjest
Skrevet

nei han har jo ikke det. hallo. hans situasjon kan i såfall sammenlignes med barn som bor sammen med mor og stefar, og det har vel ikke så mye med homofile som vil adoptere å gjøre? skjønner ikke logikken din, når du konstruerer argumenter på den måten.

• Liker 1
Skrevet

Kjønn og seksuell legning har jo ingenting å si for hvor god forelder man vil bli. Jeg mener naturligvis at homofile, lesbiske og bifile skal få adoptere/bruke surrogat på lik linje med heterofile. Vi er jo alle mennesker! Skjønner ikke at dette er en problemstilling lenger, vi lever i 2011...

• Liker 5
Skrevet

Kjønn og seksuell legning har jo ingenting å si for hvor god forelder man vil bli. Jeg mener naturligvis at homofile, lesbiske og bifile skal få adoptere/bruke surrogat på lik linje med heterofile. Vi er jo alle mennesker! Skjønner ikke at dette er en problemstilling lenger, vi lever i 2011...

Helt enig med deg :)

Skrevet

aaah blås i å diskutere akkurat den formuleringen da, er jo ikke det som er poenget med diskusjonen..var jo for å dra frem noen som kanskje hadde andre meninger også, siden jeg er veldig FOR adopsjon og surrogati.. Så ja, var kanskje for å provosere litt... Men latterliggjør ikke noens tro eller legning, jeg setter det på spissen!

For meg har han to fedre.. En biologisk far (Josef) og en Skybert far ("Gud"), men det er ikke poenget med diskusjonen, det er om man er for eller mot homofil adopsjon, og hvorfor..:)

Jesus, (no pun intended) det er mange kverulefanter her noen ganger ass..:P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...