Gå til innhold

Jeg er så redd


AaaaK

Anbefalte innlegg

For litt over en uke siden så jobbet jeg alene på kvelden på en storkiosk i Oslo. En mann kom inn i butikken, tydeligvis beruset, mens jeg ikke hadde noen kunder. Han begynte å gripe etter meg, dra meg til seg, holde meg fast, stryke meg på armene og sperret veien for meg så jeg kom meg ikke ut av kjøkkenet. Heldigvis gikk han... Allikevel føler jeg at jeg har grunn til å si at jeg aldri har vært så redd i hele mitt liv.

Jeg har alltid nyt å være alene hjemme, aldri vært redd for andre mennesker, aldri egentlig vært spesielt redd i det heletatt, men etter dette så hater jeg å sove alene. Jeg sover dårlig, har mareritt, våkner mange ganger om natta, sover maks 4-5 timer av gangen.

Hva kan jeg gjøre? Jeg føler meg teit som er redd, for det er jo bare tull at det skulle ksjedd igjen, eller at jeg skulle opplevd noe i mitt eget hjem. Men jeg kan ikke no for det, jeg bare er redd. Veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det høres ikke bra ut :klemmer:

I en slik situasjon er det veldig viktig å få dratt på legevakt eller ringt lege med en gang, selv om det ikke skjedde "noe mer", så kan de ta DNA-prøver og snakke med deg om hendelsen, og sette deg opp til samtale med sosionom. Selv om han ikke tok det lengere med deg, kan det jo være andre som også har vært i samme situasjon med mannen... Slike hendelser blir tatt på alvor fordi man nettopp reagerer slik som det du har gjort i ettertid. Du bør hvertfall få snakket med helsepersonell om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...