Gå til innhold

Minus_pia og drømmekroppen


Minus_pia

Anbefalte innlegg

Hallo! Så morsomt at du snubla deg inn i dagboka mi. Jeg er ei kvinne som akkurat har rundet 20 år, og som har vært en del av forumet en stund nå som anonymbruker (ikke en av de frekke, useriøse anonyme altså) :) Jeg har tatt mot til meg og skaffet meg ikke bare et brukernavn, men også ei dagbok.

Det har seg nemlig sånn at jeg er ei vakker kvinne med 20 kg overvekt. Det vil si at når jeg trør opp på vekta så viser den 84 kilo, når jeg egentlig vil at den skal vise 64 kilo. Jeg kan ikke si at 70 kilo heller hadde gjort meg noe. Jeg har en fantastisk kjæreste som sier at jeg er vakker og at jeg absolutt ikke er feit, og mine venninner sier at jeg ikke trenger slanke meg. Naiv er jeg imidlertid ikke, og jeg er klar over at mange har behov for å lyve om sånt for å være snilll :lur: Jeg er i hvert fall glad at jeg i tillegg har litt støtte på veien... hmmf.

Jeg ønsker bare å formidle et budskap gjennom denne dagboken, nettopp at slanking ikke trenger å foregå på drastiske måter og at man ikke må sulte og slite seg ned i vekt. Ganske lette kostholdsforandringer og treningsvaner kan utgjøre store forskjeller. - Det er i hvert fall hypotesen min, så får vi se om det stemmer ;)

Jeg har lagt for meg noen generelle regler for vektnedgangen, og her er de:

- Jeg skal veie meg hver uke, ikke oftere. Veiedag har jeg fortsatt ikke funnet ut, men i starten av uken en gang. Jeg har lovt meg selv og ikke forvente mirakler på vekta heller.

- Jeg har ikke kuttet noe ut av kostholdet, bare lagt om kostholdet til å ligge på ca. 1700 kcal om dagen. Dette innbærer frokost, lunsj, mellommåltider og middag. Jeg er ikke den sunneste personen i verden og søtsaker unngår jeg ikke, men jeg vil telle kalorier sånn at jeg er sikker på at det ikke blir for mye av det gode. I tillegg så vil jeg spise oftere og gjerne mindre porsjoner, noe jeg ikke har vært særlig flink til sålangt.

- Når det gjelder trening har jeg som regel 1 time fysisk aktivitet om dagen. Siden jeg har en stressende jobb er jeg som regel ufattelig sliten på slutten av dagen, og legger kanskje treningen opp mot kvelden. Som regel vil det si gåturer, sykling og ellers aktiviteter som trimmer flesket.

- Jeg skal oppdatere dagboka så ofte jeg kan, kanskje ikke hver dag. Legger ut noen generelle endringer, kostholdsoversikt, oppskrifter jeg har funnet og sådan.

Jeg tror at alle mennesker trenger inspirasjon og motivasjon for å gjøre en drastisk endring! Min motivasjon er ei sexy bukse jeg passet inn i for noen år siden og også en topp. Når jeg passer inn i disse tingene, vet jeg at målet er nådd!! :) Hadde ikke skadet og føle seg vel i bikini heller...hehe. Men det viktigste blir å kunne holde vekta der den skal være i fremtiden, noe som jeg ikke tror blir et problem da jeg elsker trening og en sunn livsstil.

Så... startvekt 4.juli: 84,2 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...