Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

1. Hvor mange tatoveringer har du? Hvor er de plassert?

2. Har tatoveringene dine en spesiell betydning?

3. Hva syns du om at det fremdeles er litt "tabu" å ha tatoveringer innenfor enkelte yrker? Forhåndsdømmer du folk med tatoveringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

1. Ingen.

2. -

3. Nei. Folk med tatoveringer må få være tannleger, barnehageassistenter og hjemmepleiere om de vil.

Men, sånn uten at det har sammenheng med yrker så synes jeg sånn ca. 9 av 10 tatoveringer er blodharry.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3. Hva syns du om at det fremdeles er litt "tabu" å ha tatoveringer innenfor enkelte yrker? Forhåndsdømmer du folk med tatoveringer?

1. Jeg har seks stykker. I nakken, på brystkassen, bak på hoftekammen og på underarmen.

2. Alle er godt gjennomtenkt og har en spesiell betydning for meg.

3. Jeg syns ikke at tatoveringer burde hindre noen i å få jobb. Men samtidig så mener jeg at man bør tenke seg GODT om før man tatoverer ansikt/hals/hender.

Skrevet (endret)

Har to, en bak på skulderen og en på ankelen, og ja de har betydning for meg. Nei, synes at ingen burde bli nektet jobb pga det. Nei, gjør ikke det bortsett fra at jeg kan tenke positivt om personen viss jeg liker tattoveringen godt.

Endret av Inger88
Skrevet

Jeg har ingen, men om jeg skulle ha en skulle det vært navnet til hesten min på hoftebeinet - eller sånn nederst på magen, da. Fordi hun er det eneste som alltid kommer til å følge meg gjennom livet. Kjærligheten til henne er konstant, og hun har betydd enormt mye for meg i 18 år. Men er så smertepingle, så vet ikke om jeg tør.

Jeg skjønner litt at det er "tabu" innenfor yrker som feks eldreomsorg, fordi de eldre kanskje tror folk med tatoveringer er skumle eller noe. Men dette vil jo forandre seg. Man bør i alle fall ikke bli dømt negativt sånn at man ikke får jobb pga det.

Jeg forhåndsdømmer kanskje litt, men bare de som har sykt mange. Sånn type....gul og blå og lilla kjempegreie nedover hele ryggen, låret og leggen. Som ikke kan skjules av klær. Men noen kan være veldig sexy! :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Jeg har seks stykker. I nakken, på brystkassen, bak på hoftekammen og på underarmen.

2. Alle er godt gjennomtenkt og har en spesiell betydning for meg.

3. Jeg syns ikke at tatoveringer burde hindre noen i å få jobb. Men samtidig så mener jeg at man bør tenke seg GODT om før man tatoverer ansikt/hals/hender.

Må forresten legge til at jo, jeg kan forhåndsdømme litt. Som typ en bekjent av en bekjent som har tatovert en dråpe under øyekroken - uten å oppfylle symbolikken.

Gjest Anuket
Skrevet

1. Jeg har en (men planer om flere). Rett over ankelen

2. Ja det har den, både personlig og historisk

3. Synes det er dumt med tabu for tatoveringer innenfor yrker. Men på en annen side kan jeg forstå det - skal du møte mange mennesker hver dag kan det være litt hemmende å ha en stor og "skummel" tatovering. Nei jeg forhåndsdømmer ikke mennesker med tatoveringer.

:)

Gjest Consensio
Skrevet

Har tattoveringer på overarmene, skulderbladene og leggene.

De har ingen spesielle betydninger, men de betyr likevel mye for meg da jeg har tegnet en del av dem selv, og en avdød kompis har tegnet en av dem.

Syns ikke noe om det at folk blir dømt pga utseende, uansett om det gjelder tattoos eller andre ting. Syns flere folk burde klare å se forbi det og bli kjent med personen istedenfor å bare anta at han/hun er på en spesiell måte bare ved å se på dem

Gjest Maneater?
Skrevet (endret)

.

Endret av Maneater?
Skrevet

Har to. Eller egentlig tre - da en av dem er coverup med en gammel under. Tok to tatoveringer i perioder av livet som var tunge, dessverre mens det fremdeles var vanlig med standard motiver. Den siste coverupen jeg tok er svært personlig. Og vakker.

De er plassert slik at de bare synes hvis jeg vil vise dem frem.

Innenfor hvilke yrker er det tabu med tatoveringer? Ser noen nevner eldreomsorg, men jeg opplever at eldre ofte er mer åpne enn yngre når det gjelder tatoveringer. De er gjerne nysgjerrige, lurer på hva det er, hvorfor JEG har tatt dem (er ikke tattis-typen) osv. Jeg forhåndsdømmer på mange kriterier, tatoveringer er ikke en av dem. Men jeg syns det er synd med alle standardtatoveringene jeg ser, som tydelig er en del av et motebilde der og da. Nå blir jeg litt trist av alle stjernene. Om 5 år er de dagens roser.

Skrevet

1. Har tre. Underarm, hofte og rygg (ribbena på ene siden)

2. I grunn ikke. Men de er gjennomtenkte, og er ikke plukket ut av noen mappe på et tilfeldig studio.

3. Forhåndsdømmer ingen, og regner med at dette tabuet med tiden vil forsvinne. Noen vil alltid hate tatoveringer og se ned på dem som ønsker å dekorere kroppen, men det er en annen sak.

Skrevet

1. Jeg har en, plassert på øverste del på ryggen, midt på. Den er max 10 cm lang.

2. Den har ingen spesiell betydning sånn sett, jeg tok den mens jeg bodde i kollektiv, og alle vi som bodde der tatoverte oss sammen. Så sånn sett er det et minne.

3. Jeg kan faktisk forhåndsdømme litt, men det kommer veldig an på hva slags type tatoveringer det er, hvor de sitter, hvor mange osv.

Skrevet (endret)

1. Tre stykker. Nakken, håndleddet og ribbeina.

2. Den jeg har på håndleddet har en spesiell betydning. De andre har ingen betydning, men er gjennomtenkte.

3. Forhåndsdømmer egentlig ingen. Men om man har kroppen dekt av svære tatoveringer, eller har playboy-bunnyen på halsen, så kan jeg skjønne at folk/arbeidsgivere reagerer.

Endret av Gaea
Skrevet

Jeg har foreløbig bare en, men planlegger flere. Den har jeg tegnet/skrevet selv og er plassert nederst på magen, godt under trusekanten. Den er imidletrid tatt på impuls - "jeg har lyst på en tattis, her er det jo han flinke tattovøren holder til, sjekker om de har ledig, tattis ferdig", alt i løpet av 30 minutter. Men jeg er veldig fornøyd! :)

Dømmer ikke, og synes ikke man skal bli det heller.

Gjest Heloise
Skrevet

- Ingen.

- Jeg synes vi lever i en tid der folk skal kunne få lov til å gjøre hva de selv måtte ønske med sin egen kropp uten at det skal hindre de i noe som helst. Din kropp er ditt tempel.

Personlig vil jeg se flere folk med mer bodmods i flere yrker.

Skrevet

Har en tatovering, nederst på leggen. Den har en spesiell betydning for meg. Jeg syntes tatovering har blitt så vanlig at det ikke bør gå så mye ut over folk når de f.eks søker jobb. Men såklart, jeg forstår det jo.

Skrevet

1. Jeg har ingen enda, men har mange planlagt.

2. De tatoveringene jeg har tenkt å ta har alle en spesiell betydning, men iogmed at jeg ikke har de enda blir det liten vits i å forklare det her. ;)

3. Synes ikke det er noe galt med tatoveringer, uansett hvilke yrker man måtte ha. Selvsagt kan det bli litt mye å bli møtt av en person med hele ansiktet dekket av tatoveringer når man kommer til kassa for å betale, men det blir isåfall mitt problem. Tror ikke jeg forhåndsdømmer folk med tatoveringer, iallefall ikke på noen annen måte enn at de var tøff nok til å tåle å bli tatovert. Og det er vel bare en positiv ting.

Skrevet

Har 1, rett over rompa, den betyr masse for meg, og symboliserer livet :jepp:

Skrevet

Jeg har 8 stykker; høyre håndledd, venstre håndledd, venstre pekefinger, venstre langefinger, høyre underarm, nakken, ribbeina og sida (under den på ribbeina og ned til bukselinningen). Alle har en dyp betydning for meg, og alle er gjennomtenkt. At det finnes fordommer mot folk med tatoveringer, er trist.

Skrevet

"The only difference between a tattooed person and a person who isn't tattooed, is that the tattooed person doesn't care if you're tattooed or not"

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...