Gjest Synne Skrevet 3. juli 2011 #1 Del Skrevet 3. juli 2011 Vi har vært sammen i snart 1 år, og eksen hans har fremdeles følelser for han. De har ikke fått solgt huset deres enda, pga ombygging før salg, så nå når hun må finne ny leilighet (etter å ha bodd for seg selv siden de flyttet fra hverandre for snart 2 år siden), bor hun hos han til hun finner noe nytt. Jeg har full forståelse for situasjonen, egentlig, men det er hardt for meg. Jeg visste ikke om dette før i dag, mens jeg regner med at han har vært klar over det i en stund nå, uten å ha fortalt meg det. Han har sagt til meg at de selvfølgelig ikke deler rom, og at han ikke vet hvor lenge hun skal bo hos han. Jeg regner dessuten med at jeg knapt får sett han så lenge hun er der, fordi han skal ta hensyn til henne. Dette gjør situasjoen 100 x vanskeligere for meg, det at jeg sikkert ikke får se så mye til han. Jeg la meg egentlig for 2 timer siden, prøvde å få sove for å få fred fra tårene mine, for jeg er en forutintatt person, og av en eller annen grunn ser jeg for meg det verste. At hun skal liste seg inn på rommet hans og at ting skal skje. Men jeg får nok ikke sove i natt. Når jeg endelig slutter og gråte, begynner jeg bare å tenke på denne situasjonen, og så kommer tårene igjen. Jeg sendte han en melding for 4 timer siden for å høre om han elsker meg, for det trenger jeg virkelig å vite akkurat nå, men han har enda ikke svart. Hva skal jeg gjøre? Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal takle dette? Jeg har veldig lyst til å være forståelsesfull kjæreste som takler denne situasjonen med et smil og masse tillit, men jeg klarer ikke. Hjernen min koker over, øynene mine er utgråtte og hjertet mitt knuser mer for hvert minutt som går uten at han svarer på den meldingen jeg sendte han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 3. juli 2011 #2 Del Skrevet 3. juli 2011 Kan ikkje han vere hos deg då, når ho er der? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 3. juli 2011 #3 Del Skrevet 3. juli 2011 Har et vennepar som har vært i en lignende situasjon. Skrev et lite teknisk innlegg om dem i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=571494 I en periode før utflytter fikk seg leilighet, og i fire måneder før de solgte, så bodde de sammen i boligen de eide felles. De bodde da separat og irriterte seg grønne på hverandre og synes situasjonen var uutholdbar. Det var hjertesorg, det var sjalusi når den ene gikk ut, og det var kjekling om utgifter på smørpakken. Det var ingenting i luften mellom dem, om de har vært ærlige om den biten. Jeg skjønner det er en sår situasjon, men eksdamen eier faktisk halve huset her (om jeg tolker det rett) og har like stor rett på å bo der frem til salget som din kjære har. Om du ikke liker dette, så snakk med din kjære og spør om han ikke kan være mer hos deg. Han skjønner nok at det er en rar situasjon og føler mest sannsynlig på det selv. Hadde jeg vært i TS sine sko så hadde jeg nok mast sokkene av meg om det ikke ble salg snart... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2011 #4 Del Skrevet 3. juli 2011 Er det ikke mulig at de leier ut denne boligen og deler på leieinntektene og leier seg et lite krypinn hver? (Evt. at han da bor hos deg og etv. betaler deg litt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ts Skrevet 4. juli 2011 #5 Del Skrevet 4. juli 2011 Heisann, og tusen takk for svar. Jeg fikk svar på meldinga noen timer etter jeg postet innlegget mitt her, og han skrev han elsker meg mye. Noe jeg stoler fullt og helt på. Og jeg stoler jo på han, det er kanskje eksen jeg ikke stoler på, nettopp pga følelsene hennes. Han har barna hans (fra et tidligere forhold, ikke denne eksen) på 9 og 11 år hos han denne uka, så han må nesten være sammen med dem. Det gir meg en liten trygghet, siden de ikke kan oppføre seg som kjærester foran dem. Men om natta, når disse barna sover, så... Jeg har så lyst til å gi de litt space i denne perioden, for eksen hans liker meg vel like mye som Hitler hata jødene, mens han selv ikke akkurat har noe behov for noe sjalusidrama. Men det er vanskelig for meg å takle denne situasjonen, hvor jeg må passe meg for hvor jeg går (så jeg ikke støter på dem), når jeg sender han melding, når jeg ringer han osv. Kan ikke besøke han, for hun er der. Jeg må rett og slett bare vente på livstegn fra han. Det er som om han er gift, og jeg er elskerinnen. Hjeeeeelp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2011 #6 Del Skrevet 5. juli 2011 Vi har vært sammen i snart 1 år, og eksen hans har fremdeles følelser for han. De har ikke fått solgt huset deres enda, pga ombygging før salg, så nå når hun må finne ny leilighet (etter å ha bodd for seg selv siden de flyttet fra hverandre for snart 2 år siden), bor hun hos han til hun finner noe nytt. Jeg har full forståelse for situasjonen, egentlig, men det er hardt for meg. Jeg visste ikke om dette før i dag, mens jeg regner med at han har vært klar over det i en stund nå, uten å ha fortalt meg det. Dette må jeg si jeg reagerte kraftig på. Det er ikke sånn man gjør det når man har ny dame. Da blir man enige om hvordan man forholder seg og tar avgjørelsen sammen , når han tydeligvis ikke har noe annet valg enn å la henne bo sammen med seg. Du burde vært informert om dette i god tid. Er man et par så er man et par og det er hos deg lojaliteten bør ligge og det er naturlig at han ville søke støtte hos deg. Jeg sier ikke at det er ugler i mosen ,men jeg reagerer på at det er så sentrale ting som foregår som han ikke har involvert deg i fra starten av. Det ville ikke passert i min bok å ikke fått vite på forhånd at hun kom til å bo der en stund. Da kunne man mentalt forberedt seg. Stygt gjort. Er det noe du ikke deler med tanke på hvordan du forholder deg ifh til henne, som gjør at han ikke orket å være åpen om dette? For dette synes jeg var underlig, at du ikke visste om det før nå, når hun er en eks og han er sammen med deg nå... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #7 Del Skrevet 5. juli 2011 Nei huff, dette hadde jeg IKKE godtatt! Han kunne fint sovet hos deg om hun så sårt må crashe hos han.. Er noe som slett ikke stemmer her, mener nå jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2011 #8 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg la meg egentlig for 2 timer siden, prøvde å få sove for å få fred fra tårene mine, for jeg er en forutintatt person, og av en eller annen grunn ser jeg for meg det verste. At hun skal liste seg inn på rommet hans og at ting skal skje. Eh, hvorfor skulle hun liste seg inn på rommet hans når det bare er de to der? Trenger man å liste seg når man er to stykker i et hus som bor der sammen. Det er ikke som at hun ville trenge å liste seg rundt der hun faktisk bor.... Er de ekser og ville være utro så "lister hun seg" vel ikke. Da bestemmer de seg jo for å gå til sengs sammen, og han bestemmer seg for å være utro... Hvis hun faktisk er en eks og han er over henne, så vil hun ikke ha noe effekt på ham, siden han har jo deg nå. Det er jo naturlig at du blir sjalu i en sånn situasjon drr du ble holdt uvitende, men jeg tror du kommer mye lengre med å kommunisere med han om hva som foregår. Uten at du da beskylder han for å lengte etter henne i all hemmelighet og at de lister seg rundt bak ryggen din og har sex. Hadde han vært ærlig og informert deg på forhånd at de skulle bo i samme hus en stund pga opppussing og hussalg, så ville du nok vært mindre sjalu og usikker. Det høres ut som det er sammenbrudd i kommunikasjon mellom dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2011 #9 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg har så lyst til å gi de litt space i denne perioden, for eksen hans liker meg vel like mye som Hitler hata jødene, mens han selv ikke akkurat har noe behov for noe sjalusidrama. Men det er vanskelig for meg å takle denne situasjonen, hvor jeg må passe meg for hvor jeg går (så jeg ikke støter på dem), når jeg sender han melding, når jeg ringer han osv. Kan ikke besøke han, for hun er der. Jeg må rett og slett bare vente på livstegn fra han. Det er som om han er gift, og jeg er elskerinnen. Hjeeeeelp... Hvorfor må du passe deg for hvos du går?m Er du ikke dama hans da? Det er ikke som at du er en elskerinne og at eksen har fortrinnsrett på ham nei. Man sitter ikke rundt og venter på livstegn fra den man er i et forhold med. Man deltar i hverandres liv.Spesielt nrå man møter utfordringer som denne. da melder man seg ikke ut. Det vil i tilfelle sende et tydelig signal om at du ikke bryr deg så mye om hans hverdag.. Det er nemlig ikke sikkert han trives med dette og da vil han vel ha deg å snakke med? Hva så om du skulle befinne deg på samme sted som henne? Har du ikke rett til å bevege deg rundt som en fri person? Må du holde deg vekk fra Kiwi i tilfelle hun trenger å handle?Nei. Er det sånn at du stjal ham fra henne med å gå inn på utroskap og har dårlig samvittighet, eller noe? Er du redd henne? Du trenger vel ikke ha dårlig samvittighet for å være i et forhold til en mann, uansett om han har en eks. Det virker lite voksent. Man holder seg ikke borte fra den man er sammen med pga en eks. man venter ikke itaushet på sidelinja til han har gått gjennom utfordringer alene og de er over. Man deltar i hverandres liv og går gjennom utfordringene sammen når man er et par. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2011 #10 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg har så lyst til å gi de litt space i denne perioden, for eksen hans liker meg vel like mye som Hitler hata jødene, mens han selv ikke akkurat har noe behov for noe sjalusidrama. Men det er vanskelig for meg å takle denne situasjonen, hvor jeg må passe meg for hvor jeg går (så jeg ikke støter på dem), når jeg sender han melding, når jeg ringer han osv. Kan ikke besøke han, for hun er der. Jeg må rett og slett bare vente på livstegn fra han. Det er som om han er gift, og jeg er elskerinnen. Hjeeeeelp... Jeg syns du skal leve akkurat som normalt og ikke finne på alle mulige krumspring for å unngå dem. Når du unngår dem unngår du jo også han..Når han trenger å forholde seg til deg. Man kan gi folk space uten å unngå dem. Feks ved å holde munn i situasjoner og ikke starte krangler eller kommentere med sine meninger når de ytrer seg.Man kan akseptere deres reaksjoner men uten å ta det inn over seg, og la ting passere som man ellers ville adressert med sin mening. Di trenger ikk eholde deg vekk, men du trenger ikke dukke opp unødig heller. Lev som normalt og ring når du ellers hadde ringt. Snakk med han om ting som angår dere og vær åpen for å lytte. Sånn gir man space. Men ikke med å fjerne seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2011 #11 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg syns du skal leve akkurat som normalt og ikke finne på alle mulige krumspring for å unngå dem. Når du unngår dem unngår du jo også han..Når han trenger å forholde seg til deg. Man kan gi folk space uten å unngå dem. Feks ved å holde munn i situasjoner og ikke starte krangler eller kommentere med sine meninger når de ytrer seg.Man kan akseptere deres reaksjoner men uten å ta det inn over seg, og la ting passere som man ellers ville adressert med sin mening. Di trenger ikk eholde deg vekk, men du trenger ikke dukke opp unødig heller. Lev som normalt og ring når du ellers hadde ringt. Snakk med han om ting som angår dere og vær åpen for å lytte. Sånn gir man space. Men ikke med å fjerne seg. Ønsker deg forøvrig alt det beste og at denne fasen i livet ditt er over snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #12 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg må rett og slett bare vente på livstegn fra han. Det er som om han er gift, og jeg er elskerinnen. Slik du beskriver situasjonen, så oppfører HAN seg også som om han er gift med eksen, og du er hans elskerinne, er det noe du finner deg i? og er det noe han virkelig vil, om han elsker deg så høyt? At han hjelper eksen er helt ok, de skal selge sammen. Men at han ikke forteller deg noe, og når du finner det ut, så gjør han det klart at dere ikke kan se hverandre noe særlig mens hun bor der, for han må ta hensyn til henne og hun liker deg ikke. Du kan ikke ringe eller melde ham som du vil/pleier, fordi han vil heller ta hensyn til henne en til deg. Du kan ikke besøke ham som du pleier, fordi han heller vil ta hensyn til henne en til dere som par. Du kan ikke bevege deg fritt rundt, tilfelle du møter på DEM? Fordi hun ikke liker deg og han velger å sette eksen sin først, også kjæresten sin på hold til eksen er ferdig med sitt? nei, dette hadde jeg rett og slett ikke funnet meg i!! Han kan være så grei han bare vil, men den dagen jeg som kjæreste må liste meg rundt i bakgrunnen fordi kjæresten min velger å ta hensyn til eksen sin fremfor meg, da bør han også være klar over sjansen for at HAN blir eks!! Jeg vil ha en mann som velger meg, ikke eksene sine. Men vi er alle forskjellige, og finner oss i forskjellige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 5. juli 2011 #13 Del Skrevet 5. juli 2011 Dette hadde jeg faktisk ikke akseptert, men det er nå meg. Han er jo faktisk sammen med deg og ikke henne, så han bør jo faktisk bry seg mer om dine følelser enn henne. Har hun virkelig ingen andre hun kan bo hos? Blir ikke barna forvirret over denne situasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 5. juli 2011 #14 Del Skrevet 5. juli 2011 Heisann, og tusen takk for svar. Jeg fikk svar på meldinga noen timer etter jeg postet innlegget mitt her, og han skrev han elsker meg mye. Noe jeg stoler fullt og helt på. Og jeg stoler jo på han, det er kanskje eksen jeg ikke stoler på, nettopp pga følelsene hennes. Han har barna hans (fra et tidligere forhold, ikke denne eksen) på 9 og 11 år hos han denne uka, så han må nesten være sammen med dem. Det gir meg en liten trygghet, siden de ikke kan oppføre seg som kjærester foran dem. Men om natta, når disse barna sover, så... Jeg har så lyst til å gi de litt space i denne perioden, for eksen hans liker meg vel like mye som Hitler hata jødene, mens han selv ikke akkurat har noe behov for noe sjalusidrama. Men det er vanskelig for meg å takle denne situasjonen, hvor jeg må passe meg for hvor jeg går (så jeg ikke støter på dem), når jeg sender han melding, når jeg ringer han osv. Kan ikke besøke han, for hun er der. Jeg må rett og slett bare vente på livstegn fra han. Det er som om han er gift, og jeg er elskerinnen. Hjeeeeelp... Jeg synes du skal si til typen din at du ikke liker situasjonen, at du er såpass frustrert at du faktisk har laget kg-debatt om dette, og be han om å lese debatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2011 #15 Del Skrevet 5. juli 2011 da meg og min nåværende samboer ble sammen eide han fremdeles leilighet med exen. ho bodde ikke der men de delte av og til leilighet når ho var hjemme i byen. da jeg kom inn i bildet så flyttet han heller hjem til sin mor den perioden. syns det er merkelig at han skal bo med exen når han har ny dame. det finnes da andre løsninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå