Gå til innhold

Hvordan i h.. får jeg dama til å slutte å stjele mat?

Gjest Tommy

Anbefalte innlegg

Når du først er inne på det, så er jeg vel egentlig ikke så happy med forholdet egentlig. Hm, kanskje det handler om mer enn mat egentlig. Ble litt betenkt nå, kanskje best å bare gå fra henne? Har aldri følt noe skikkelig forelskelse heller så vet ikke helt hva jeg føler for henne. eksen min var et skikkelig kontrollerende krek jeg misslikte sterkt, men jeg var sammen med henne gjennom hele vgs og året etter vgs, mens jeg var i militæret. selv om jeg ikke likte henne en gang var jeg sammen med henne. Hadde sikkert fortsatt vært sammen med henne om hun ikke gjorde det slutt. Jeg er kanskje for snill egentlig? Bare tenker why not og går inn i et forhold når noen blir forelsket i meg...

Det er vel der problemet ligger. Hvis du ikke egentlig liker dama, men bare tar det du kan få er det ikke noe rart at du er misfornøyd og syns hun er irriterende. Fint for deg at du oppdager det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seniorita

Når du først er inne på det, så er jeg vel egentlig ikke så happy med forholdet egentlig. Hm, kanskje det handler om mer enn mat egentlig. Ble litt betenkt nå, kanskje best å bare gå fra henne? Har aldri følt noe skikkelig forelskelse heller så vet ikke helt hva jeg føler for henne. eksen min var et skikkelig kontrollerende krek jeg misslikte sterkt, men jeg var sammen med henne gjennom hele vgs og året etter vgs, mens jeg var i militæret. selv om jeg ikke likte henne en gang var jeg sammen med henne. Hadde sikkert fortsatt vært sammen med henne om hun ikke gjorde det slutt. Jeg er kanskje for snill egentlig? Bare tenker why not og går inn i et forhold når noen blir forelsket i meg...

:hakeslepp::eeeh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter ikke å være snill, men å bruke opp tiden til andre og lure dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill? Du er ikke snill, du kjeder deg og du greier jo ikke å si nei, stå for egne meninger og gjøre som du selv føler for. Du kaster faktisk vekk andres tid og følelser på et slikt spill. Du er ikke snill som velger å bli sammen med folk basert på "oh why not" når du selv sier de blir forelsket i deg. Hvor vondt ønsker du egentlig folk?

Hva? Er jeg liksom slem fordi jeg gir henne det hun vil ha? Da slapp hun jo å bli såret da også fikk hun meg, som hun ville ha! Da har jeg jo ikke gjort henne noe vondt. Og jeg liker jo å ha sex med henne, men jeg liker ikke å bli frastjålet måltider. Jeg blir gretten av det, og jeg blir ikke mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Det første som slo meg når jeg leste HI var at du er et troll. Nå viste det seg at hypotesen min stemte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært.

Sett deg ned å prat med henne du. Hører hu ikke, så prat mer med hu.

Hvis hu fortsetter, så dytter du bare i henne og sier TSSSSST! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sært.

Sett deg ned å prat med henne du. Hører hu ikke, så prat mer med hu.

Hvis hu fortsetter, så dytter du bare i henne og sier TSSSSST! :P

Hører hu fortsatt ikke, sett en kvelekjetting rundt halsen og napp kjapt og hardt hver gang hun stjeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører hu fortsatt ikke, sett en kvelekjetting rundt halsen og napp kjapt og hardt hver gang hun stjeler.

TZZZSSSSSSZZZZZZT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at det irriterer jeg, selv har jeg kanskje stjålet noen biter av mannen, men kun noen få og kanskje 4-5 ganger iløpet av året. Kun for å smake.

Men å konsekvent spise din mat når hun sier nei til å få en egen porsjon også.

Sier man nei til å få så har man sagt nei.

Synes heller ikke du automatisk skal lage dobbel porsjon bare fordi hun alltid stjeler av tallerkenen din. Da blir du jo ikke kvitt problemet.

Eneste som nytter vil kanskje være å prate med henne når du ikke er som mest irritert over det, og si ifra at dette plager deg. Si at du gjerne lager til henne også innimellom, og det har du jo tilbudt deg også.. Men at dersom hun sier nei når du spør om henne skal ha, så vil du likevel få ha maten din ifred. Og at du smører deg noen brødskiver uten at du spør om hun vil ha så skal du likevel få ha de i fred.

Vi lager vår egen mat til måltider, middag spises sammen, bytter på å lage. Og hvis en av oss lager noe ekstra f.eks omelett eller noe annet godt. Noe utenom vanlig lunsj og kveldsmat eller mellommåltid så spør vi som regel den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Ta den jævla tallerkenen å pælm den i veggen.. Gå å spytt på TVen og knekk fjernkontrollen. Så springskaller du henne rett ned! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Ta den jævla tallerkenen å pælm den i veggen.. Gå å spytt på TVen og knekk fjernkontrollen. Så springskaller du henne rett ned! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skjønner litt av problemet her. Noe veldig mange her inne bare koster vekk.

Det eneste jeg tror hjelper her er å fortelle henne dette på en ordentlig måte. Du sulter jo ikke, men dersom hun spiser halve maten din, så må jo du gå og lage deg ekstra mat. Det kan bli slitsomt i lengden. Fortell henne dette. Spør henne hvorfor hun må ta av din mat selv om hun sier hun ikke er sulten. Det finnes nok en fornuftig forklaring på dette :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katten.

Haha, jeg gjør akkurat det samme mot min samboer. Hun spør om jeg vil ha, jeg svarer nei. Så smaker jeg alltid på hva hun har.

Dermed lager vi bare litt ekstra til oss selv, så vi kan dele med hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillevill

Si - Snuppa, jeg er glad i deg lizm, men jeg deler ikke maten min med deg. Nå har jeg klaget på kvinneguiden i hele kveld som en liten baby, og har etter om og men kommet frem til at løsningen er å si ifra. Så lag din egen mat, eller stikk.

El noe sånt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissa

Hmmm merkelig. Ja men samle penger til maten sammen, en dag skal mann lage mat og andre dagen kona såå ankelt og greit, prøv å lage litt ekstra mat så når hun spiser din mat så kan du si til henne matten lå der du kan forsyne deg der fra ikke spis fra min telerken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er morsomt å se hvor mange som sliter med spiseforstyrrelser, siden de prøver å nekte seg selv mat , men ikke greier å motstå allikevel når noen spiser ved siden av dem.

Dere prøver å holde dere tynne og lyver til dere selv om hva dere faktisk spiser, ikke sant?

"Nei, jeg spiste ikke noe mer enn litt lunsj og middag i dag" når dere spiste av kjæresten sin tallerken til både frokost, mellommåltid, kosemat etter middag og kvelds... Hi hi. :fnise:

:popcorn:

Det er bare pga at det er et alt for tynt kroppsideal.

TS du må se på hva hunder gjør: De glefser, knurrer, bjeffer og så tar de en jafs av tjyv-hånda og røsker med tenna i armen til snylteren så blodet spruter. Bjeff!! :hund:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt å se hvor mange som sliter med spiseforstyrrelser, siden de prøver å nekte seg selv mat , men ikke greier å motstå allikevel når noen spiser ved siden av dem.

Dere prøver å holde dere tynne og lyver til dere selv om hva dere faktisk spiser, ikke sant?

"Nei, jeg spiste ikke noe mer enn litt lunsj og middag i dag" når dere spiste av kjæresten sin tallerken til både frokost, mellommåltid, kosemat etter middag og kvelds... Hi hi. :fnise:

:popcorn:

Det er bare pga at det er et alt for tynt kroppsideal.

Ser for meg hvor mange av dere som spiser (opp) kjærestens pommes-frites på MacDonalds/BrugerKing siden dere vil jo ikke bestille noe mat der, og spise usunt(er på lavkarbo og har kuttet ut poteter).. Men dere spiser allikevel en halv stor porsjon (like mye som en liten/mediumsized en... :fnise: ) Så går dere derfra og lyver til dere selv om å ikke spise på sånne steder/junkfood...

Morsomt... :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg hvor mange av dere som spiser (opp) kjærestens pommes-frites på MacDonalds/BrugerKing siden dere vil jo ikke bestille noe mat der, og spise usunt(er på lavkarbo og har kuttet ut poteter).. Men dere spiser allikevel en halv stor porsjon (like mye som en liten/mediumsized en... :fnise: ) Så går dere derfra og lyver til dere selv om å ikke spise på sånne steder/junkfood...

Morsomt... :fnise:

Tenkte på nesten det samme. :)

Det kunne ikke falle meg inn å spise av mat andre har laget til seg selv, når jeg har sagt nei takk. Hvis eksen var sulten og hadde lyst på egg og bacon til kvelds, da takket jeg ja eller nei avhengig av om jeg faktisk var sulten eller ikke. Regner med at han hadde laget akkurat nok til å bli mett nemlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: ta deg i akt! Å bli hakka på, og la saken sin bli hakka på, av fremmede folk på nettet som ser blod og enkle løsninger er nok ikke det beste for store beslutninger ;) Tenk NØYE gjennom forholdet, og drit i oss in that regard!

Ta det opp med henne :) Evt. lag mer mat. Evt. vær sneaky og finn ut hva hun ikke liker. Lag det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...