Gå til innhold

Gutt på 21 date jente på 16, galt/rart?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Om noen jeg kjenner på 20+ år, hadde begynt å date ei jente i 15-18årsalderen hadde jeg først gjort narr av fyren. Lenge. Så mistet en del respekt.

VM i bitterhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det her er en diskusjon der alle har forskjellige meninger og du aldri vil kunne komme til en konklusjon som er riktig uansett hva du gjør.

Hvis du bryr deg om hva folk kommer til å tenke om deg at du er sammen med en 16-åring, så dropper du henne og lever livet uten at folk vil spekulere i om du er riktig vettug i hodet for å date en som er så ung, men hvis du ikke bryr deg om å bli snakket og spekulert om så kan du vel likesågodt bli sammen med henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dømme en person med alder som eneste bakgrunn er som å dømme noen ut fra nasjonalitet.

"Jeg er forelsket i en fra Iran, er han veldig religiøs?"

"Jeg er forelsket i en fra Sverige, er han kriminell?"

"Jeg er forelsket i en fra Singapore, passer vi sammen?"

Det finnes jenter på 16 som er langt mer modne enn jenter på 18. Det finnes jenter på 18 som absolutt ikke fremstår som voksne. Det kommer helt an på personen det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder har ikke så mye å si, det som betyr noe er personligheten til personen du er sammen med. Bror min og kjæresten ble sammen når de var på deres alder, de har nå vært ilag i flere år og skal gifte seg snart. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det passer seg. En mann på 21 har allerede jobbet et par år, eller hatt noen år med høyere utdanning, mens ei jente på 16 såvidt har fullført første år på vgs. Det blir for gæli.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En 21 åring er mange ganger moden nok til å etablere seg hvis han vil eller må det, en 16-åring er ikke det.

Hvorfor generaliserer du alle 21-åringer? Det er ikke sikkert TS er klar for å binde seg. Han kan like gjerne være på samme nivå som 16-åringen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som om den på 21 år ikke kan finne seg noen på sin egen alder, hvis han må ty til noen som akkurat har blitt gammel nok til å kunne ha sex lovlig. Som Ethereal sier, har normalt sett en 21 åring kommet seg ut i arbeidslivet og hatt en del livserfaringer, der en 16 åring nettopp begynner på videregående skole og er enda to år fra å bli myndig. Men bor på bygda, er vel dette relativt vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som om den på 21 år ikke kan finne seg noen på sin egen alder, hvis han må ty til noen som akkurat har blitt gammel nok til å kunne ha sex lovlig. Som Ethereal sier, har normalt sett en 21 åring kommet seg ut i arbeidslivet og hatt en del livserfaringer, der en 16 åring nettopp begynner på videregående skole og er enda to år fra å bli myndig. Men bor på bygda, er vel dette relativt vanlig!

Så hvis en 21-åring blir sammen med en 20-åring så er det fordi han ikke kan finne en på sin egen alder, mener du? :eeeh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at 21-åringen ikke klarer å finne noen på sin egen alder. Det er ikke slik kjærligheten fungerer. 21-åringen var tilfeldigvis på samme sted som 16-åringen da hun falt for gutten. Det blir helt feil hvis vi skal vurdere alderen når vi møter noen for så å forsvinne videre i håp om at det dukker opp noen på din alder, selv om du liker den yngste best.

Hvorfor drar du opp arbeidserfaring? Det har da absolutt ingenting med hvordan man fungerer i et forhold. Livserfaringen til 21-åringen kan komme 16-åringen til gode, så å bruke dette som argument for at disse to ikke passer sammen blir kun verdiløse spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17 og kjæresten er 22. Vi har vært sammen i snart ett og et halvt år, fungerer kjempefint :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble sammen med min kjære, var jeg 16.5 og han fylte 20 like etter. Og vi har vært sammen i snart 5 år :)

Så jeg er vel ikke den rette til å si at det er ille, du er jo bare ett år eldre enn det han var :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke riktig ut for meg. Og jeg hadde nok reagert om en av mine kompiser på 21 ble sammen med en jente på 16. Synes egentlig det er litt usmakelig... men det er bare meg da. :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var 21 synes jeg personlig at jenter på 16 var for unge. Jeg satte grensa ved 18, og prata med menn på min alder som var enige. De følte liksom det ble for ungt.

En 21-åring som går etter 16-åringer er litt "loser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er 21. Kan ikke akkurat i han er veldig voksen og moden (men det er jo ingen gutter/menn...), men tanken på at han skulle datet noen under 18 år er ganske vill.

Om en fyr på 21 finner seg en på 16 tenker jeg mitt. Har noen kompiser som er gærne nok til å legge seg etter småripsene, og alle som en kan betegnes som lite oppegående. Ville festtyper uten særlig IQ og ingen har utdannelse eller skikkelig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 16 år og 21 år er et for stort sprang i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carolinka

Da jeg var 20 år ville jeg synes det var teit om en 21-åring ble sammen med en 16-årig jente. Hva ser han i hun liksom.

Idag er jeg snart 30 og tenker annerledes. Dere er unge begge to, om dere føler dere passer sammen så ikke la sjangsen gå fra dere pga fordommer fra andre. En 18-åring er ikke nødvendigvis mer moden i hodet enn en 16-åring heller.

Det som blir galt er hvis den eldste / modneste parten virkelig føler at han/hun er mest moden og den andre er barnslig. Hvorfor er de da sammen, liksom? Da kan det hende den eldste utnytter. Men om du ikke utnytter, så gjør det da ingenting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinka

Hvorfor generaliserer du alle 21-åringer? Det er ikke sikkert TS er klar for å binde seg. Han kan like gjerne være på samme nivå som 16-åringen.

Enig. Det handler om hvordan man klaffer.

Alle på 21 er ikke like moden.

Alle på 16 er ikke like moden.

Alle på 30 og 40 er heller ikke like moden.

Folk er forskjellige, og man kan ikke dømme noen pga alder, - man kan bare dømme noen pga hensikten.

(F.eks. er hensikten at 30-åringen vil utnytte den uskyldige uberørte 18-åringen, er det umoralsk. Men om de klaffer mentalt, hvorfor ikke?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Da jeg var 15 var jeg sammen med en på 24 i nesten fire år, vi passet perfekt sammen. Han var ung for alderen og jeg eldre for min.

Men nå som jeg er eldre og har en kompis på 24 som er sammen med en på 16, så syns jeg det er rimelig ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittel sier, hva er ditt syn på saken? Litt usikker selv, har ei jente som er interessert i meg og virker søt men tenker hun da kanskje er litt for ung og kanskje litt på en annen plass i livet enn meg.

Hvilke valg har du, enten dater du ei jente som er skadet av diverse forhold med tvilsomme menn, ellers så tar du vare på ei som er ung, og fortsatt frisk i hodet. Jeg tror at noen av de beste folka finner kjærligheten i 16-årsalderen, og at de er så bra at ingen er så teite at de dumper dem noensinne. Hvilket kan føre til 70-80 år med ett herlig samliv. Det kan godt tenkes at hun er verdt å ta vare på. For alltid.

Nå mener jeg ikke å fornærme dere som er over 17, jeg er fullstendig klar over at mange tåler livets svik og motganger veldig godt, men

Og dere som er over 17, gulljenter, og har blitt dumpa eller sveket, dere må innrømme at de gutta som gjorde det er utrolig tjukke i hue, og har blåst den beste sjansen de noensinne kommer til å få i løpet av livet.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...