Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er vel slik at aa sende barnevogn med fly er gratis, slik jeg har forstaatt det.

Men hva med aa sende barnevogn med bagasjen naar man ikke skal reise med et barn? (Det er i magen enda.)

Sikkert et litt kinkig sporsmaal, men tenkte kanskje noen av dere hadde handla vogn i utlandet eller noe slikt.

Spor fordi vi skal sannsynligvis fly til statene relativt kjapt for aa bo der, men jeg VIL og SKAL ha med en ekte, norsk barnevogn.

De har forresten nesten ikke barnevogner med bagdel i USA. De bare drasser spedbarna rundt i bilseter. Kan vel ikke vaere bra det vel? Latinger.. Det vil ikke jeg ihvertfall! :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, med Norwegian koster iallefall 15 kg spesialbaggasje 250 kr hver vei. Det gjelder i utgangspunktet sportsutstyr, men det burde vel gå an å få overtalt dem til å tillate en barnevogn under samme takst...

Men hør med flyselskapet ditt, det er veldig mange ulike regler ute og går.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok du må betale for å sende som spesialbagasje når du reiser uten baby, men det er vel ikke så dyrt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg undersøkte litt da jeg skulle på ferie i USA før termin og hadde fryktelig lyst til å kjøpe med meg en mountain buggy hjem. Ville kosta temmelig mye så det ut som, jeg regna meg hvertfall fram til at måla (b+h+d) ville overstige den grensa som gjelder for vanlig ekstra kolli. Noe sånt.

Men altså: har du ikke lyst på mountain buggy? Super vogn, det, og mye å spare på å kjøpe den der borte :)

Skrevet

Eek! Huffda.

Har sjekka Continental, og der er barnevogn gratis aa sende. Sjekka et flyselskap til og, men husker ikke hvilket det var. Der var det ogsaa gratis.

Antar det var med barn. Men jeg kan jo ringe litt rundt aa hoere.

Blir nok ikke Mountain Buggy paa meg, dessverre. Ellers hadde jo det vaert det kjekkeste da. Men vil ha Simo Kombi, det er gubben og helt fastlaast paa og. :)

Tusen takk for svar, dere. Spent paa aa hoere om noen fler har erfaringer med dette ogsaa.

Skrevet

Hva med å sende som frakt over? (kanskje ikke posten men noe annet?)

Skrevet

Hva med å sende som frakt over? (kanskje ikke posten men noe annet?)

Ja, det blir nok neste alternativ. SAS cargo eller noget.

Men vil jo ikke gaa glipp av litt gratis baggasjeplass til vogna :lur:

AnonymBruker
Skrevet

Tja, ifølge tickeren din er du 30 uker på vei, så så fremt du ikke skal dra i løpet av et par uker, så kan du regne med at du flyer med både vogn OG baby om du ikke allerede er over grensen for å fly interkontinental som gravid.

Skrevet

Tja, ifølge tickeren din er du 30 uker på vei, så så fremt du ikke skal dra i løpet av et par uker, så kan du regne med at du flyer med både vogn OG baby om du ikke allerede er over grensen for å fly interkontinental som gravid.

Japp, er klar over det. Om det blir noe flytur, blir det veldig snart. :)

Flyselskapene ser ut til aa ha veldig forskjellige policyer paa aa fly som gravid. Det er ingen bestemt grense som gjelder for alle.

Airline policies for pregnancy

AnonymBruker
Skrevet

Japp, er klar over det. Om det blir noe flytur, blir det veldig snart. :)

Flyselskapene ser ut til aa ha veldig forskjellige policyer paa aa fly som gravid. Det er ingen bestemt grense som gjelder for alle.

Airline policies for pregnancy

Nei, det er ingen felles offisiell grense, men vær obs på at de uansett er i sin fulle rett til å avvise deg ved gaten uavhengig av hva som står på ev hjemmesider etc. Det er nemlig hovedsaklig opp til besetningen ombord til å vurdere hvorvidt de tar sjansen på å ta med høygravide i forhold til risiko, på samme måte de kan avvise synlig berusede/rusete passasjerer blant annet.

Skrevet

Nei, det er ingen felles offisiell grense, men vær obs på at de uansett er i sin fulle rett til å avvise deg ved gaten uavhengig av hva som står på ev hjemmesider etc. Det er nemlig hovedsaklig opp til besetningen ombord til å vurdere hvorvidt de tar sjansen på å ta med høygravide i forhold til risiko, på samme måte de kan avvise synlig berusede/rusete passasjerer blant annet.

I see. Veldig greit aa vite. Tusen takk skal du ha. :)

Skrevet

Det er ingen nettbutikker som sender til USA da? Da vil jo de garantere at den kommer hel fram også..

Har litt dårlig erfaring med å sende vogn på fly.. ( og ja, pakket i prampack). Kanskje en ide å sende vogna i originalembalasjen forresten? Eller pakke godt og polstre godt mellom deler som kan knekke eller slås sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...