Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om 10-åringen bader naken i privat, avskjermet hage synes jeg er helt greit at ungen bader naken. Ts skriver også at 10-åringen heller ikke kommet i puberteten.

Bader 10-åringen på en offentlig strand, i en hage som det er fritt for alle å kikke inn i eller sammen med andre på samme alder synes jeg ungen kan ta på seg en badebukse.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest bare nysgjerrig
Skrevet

Det skulle vært min unge som hadde kommet hjem og fortalt at hos venninden så sprader de nakne rundt i hagen...

Bare av nysgjerrighet: Hvilke forestillinger og redsler er det du gjør deg? Hvordan forestiller du deg at det er hjemme hos barna som bader nakne? Hvilke skader/ulemper i handlinger eller verdier tror du at det kan medføre? Hvilke farer ville det være hvis dine jevnaldrede barn ble vitne til dette? Og hvilke farer/ulemper ville det medføre hvis dine barn ble fristet og også kledde av seg og badet nakne?

Hvor mye av dine redsler tror du bare er følelser og hvor mye er rasjonelt og har en rimelig sannsynlighet for at kan inntreffe? (F.eks. mer sannsynlig enn at de skal dø av å få et fly i hodet.)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Når jeg leser om folks holdninger til nakne barn her så tenker jeg på hvordan det var i gamle dager. Folk mente at nesten alle homofile menn lå i buskene for å overfalle og voldta småguttene. Man mente også at de som levde sammen uten å være gift hadde en svært løsaktig seksualmoral og gjerne ville ha sex med andre som stakk tilfeldig innom. Heldigvis har begge disse holdningene nærmest forsvunnet. I stedet har vi fått mange rare holdninger om nakenhet. For 40-50år siden kunne guttene og jentene bade og dusje nakne sammen opp igjennom hele barneskolen (også etter at flere hadde startet med puberteten). Jeg mener ikke at vi skal tilbake dit men det er rart å se hvordan hva som er akseptablet/uakseptabelt blir snudd helt på hodet uten at det virker som om det er noen rasjonelle grunner til det (kun moter og følelser).

Eller har dette bare med kunnskap å gjøre? Nå vet man at samboere flest ikke har sex med hvem som helst. Vi vet også at langt de fleste homofile ikke kaster seg over barn. Men nakenhet har gått av moten så der har vi lite kunnskap og begynner å forestille oss ting?

• 2 uker senere...
Gjest bare nysgjerrig
Skrevet

Bare av nysgjerrighet: Hvilke forestillinger og redsler er det du gjør deg? Hvordan forestiller du deg at det er hjemme hos barna som bader nakne? Hvilke skader/ulemper i handlinger eller verdier tror du at det kan medføre? Hvilke farer ville det være hvis dine jevnaldrede barn ble vitne til dette? Og hvilke farer/ulemper ville det medføre hvis dine barn ble fristet og også kledde av seg og badet nakne?

Hvor mye av dine redsler tror du bare er følelser og hvor mye er rasjonelt og har en rimelig sannsynlighet for at kan inntreffe? (F.eks. mer sannsynlig enn at de skal dø av å få et fly i hodet.)

Det er ingen som har svart på denne. Da jeg forsatt er nysgjerrig gjør jeg et forsøk til. Dere som synes det er galt at barn rundt 10års alderen bader nakene i en nærmest innelukket hage, kan dere si noe om hvorfor? Er det bare fordi det ikke er vanlig eller er det en annen begrunnelse? Hva slags forstillinger er det dere gjør dere om disse barna og deres situasjon? Og hva tror dere ville skje hvis deres egne jevnaldrende barn kom og ble vitne til dette? Hva ville dere frykte skulle skje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...