Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nabodame må være gal. En på 10 år er vel egentlig for stor til å

fly naken ute i hagen. Men gjør hva du vil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke noe om nakenbading i boligfelt sånn generelt, samme hvilken alder.

Men når kommer egentlig regler om blotting inn? Er det en fast alder? Bare tnekte på det siden hun vil blande inn politiet.

• Liker 1
Gjest bekka
Skrevet

Det er ikke blotting når det er barn som bader som ikke har fullt utviklede kropper ennå.Herregud.Går det an å være så firkantet.

Gjest Gjest
Skrevet

Problemet er ikke at barna er nakne. Problemet er vel at det finnes barn i nabolaget.

Det tror jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Når hagen er skjermet og det eneste innsynet er fra et lite vindu i andre etasje så forstår jeg ikke problemet. Naboen må dermed gjøre en innsats for å se barna. Etter hva jeg forstår er naboen også av samme kjønn som barna.

Jeg synes at de kan løpe nakne så mye de vil.

Jeg har aldri sett noen dokumentasjon på at nakne barn trigger kidnapping i signifikant grad. Har noen slik dokumentasjon så vil jeg gjerne se det. (I dette tilfelle er det bare naboen som ser det så da vet man i hvert fall hvor man skal lete...)

Og til alle dere som mener at barna ikke kan få løpe rundt hvis de har kommet i puberteten: Kan dere forklare hvorfor?

Å snakke om å heller sende barna på "nudiststrand" i denne sammenheng blir bare tåpelig. Det er himmelvid forskjell på å løpe naken rundt i sin egen skjermede hage og å være på en strand med mange fremmende av begge kjønn.

Politiet vil ikke reagere på dette. I de fleste tilfeller heller ikke hvis det hadde vært en voksen. Domstolene har en vesentlig høyere terskel for å reagere enn hva som er alment akspetert av befolkningen. Dette gjelder både hel nakenhet og delevis nakenhet som toppløse kvinner. Når det gjelder nakenhet og toppløshet er det oftere snakk om å unngå konflikter med andre enn det er faren for straff.

Blotting er et begrep som først og fremst brukes når en person har en (seksuell) tilfredstillelse av å vise seg frem for andre uforbredte mennesker. Det er sjelden kvinner dømmes og i menns tilfelle vil det gjerne være snakk om fremvisning av en erigert penis. Blotting er relatert til seksualitet. En naken kropp i en ikke-seksuell setting er ikke blotting (men kan være "uanstendig oppførsel").

Som sagt synes jeg at jentene må få lov til å gjøre som de vil.

Og jeg repeterer spørsmålet mitt over: Hvorfor mener dere det er galt hvis jentene er i puberteten?

AnonymBruker
Skrevet

Basert på hvor sterkt naboen din reagerer på nakenbading tror jeg kanskje hun har opplevd noe ubehagelig som barn selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette har vel med "anstendighet" å gjøre. Jeg vet ikke helt hva som er poenget med anstendighet men det er vel en diffus måte å klassifisere mennesker for å si at de er mindre verdt enn oss selv. For førti år siden var det greit om en dame badet naken i sjøen men hun var uanstendig hvis hun levde sammen med en mann hun ikke var gift med. I dag anses ikke samboerskap som uanstendig men en kvinne er uanstendig hvis hun soler seg toppløs i hagen. Jeg ser ikke helt poenget med å klassifisere i uanstendig og anstendig. Å blande seg opp i/fordømme samboere for førti år siden virker like meningsløst som å fordømme toppløse solere eller nakne barn i dag.

Skrevet

Ryddet for spam

SportyShorty, mod

Skrevet

Og til alle dere som mener at barna ikke kan få løpe rundt hvis de har kommet i puberteten: Kan dere forklare hvorfor?

Kanskje fordi at et barn som har kommet i puberteten ikke forstår hvilke signaler det kan sende ut når h*n viser seg naken? Det finnes mange syke folk rundt omkring...

Skrevet

Nå dreier det seg jo om inne i en privat, skjermet hage uten innsyn (bortsett fra fra naboens bad).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes man kan gå som man vil i sin egen hage uansett alder, når andre - som her - må anstrenge seg for å se det. Begynn å kle av deg du også.

AnonymBruker
Skrevet

Syns de er litt gamle for det. Tiåringen nærmer seg puberteten....

Skrevet

Tipper at denne nabodama hadde funnet noe annet å sette fingeren på om jentene hadde kledd på seg.....

Skrevet

Tror jeg hadde flekket ræv til hun selv neste gang jeg hadde sett hun se inn hagen min...

Makan. Folk gjør som de vil i egen hage. Mener jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Uff, få nå på jentene badetøy. De er altfor store til å fly rundt i bare blanke messingen.

Hva sier vennene deres når de er på besøk? Kanskje de også føler at de må sprade rundt nakne for det er sånn dere gjør det hos dere.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi lever i Norge, ikke i USA. Vel, jentene er kanskje for store til å fly nakne utendørs.

Men man har låv til å gjøre hva man vil i sin egen hage. Det er alltid noen som må bry seg.

Hvis barna hadde vært påkledd, hadde det også vært galt.Problemet er at det i det hele tatt

finnes barn i nabolaget.

Gjest Gjest
Skrevet

Uff, få nå på jentene badetøy. De er altfor store til å fly rundt i bare blanke messingen.

Hva sier vennene deres når de er på besøk? Kanskje de også føler at de må sprade rundt nakne for det er sånn dere gjør det hos dere.

Jeg tviler sterkt på at noen i dag ville føle at de måtte. Men kanskje de fikk lyst de også? Hadde det gjort noe?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler sterkt på at noen i dag ville føle at de måtte. Men kanskje de fikk lyst de også? Hadde det gjort noe?

Det skulle vært min unge som hadde kommet hjem og fortalt at hos venninden så sprader de nakne rundt i hagen...

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje fordi at et barn som har kommet i puberteten ikke forstår hvilke signaler det kan sende ut når h*n viser seg naken? Det finnes mange syke folk rundt omkring...

Og hvilke signaler er det man sender ut ved å være naken? Og hvem er det som skal bestemme hva disse signalene er? Er det den som er naken eller den som ser på som skal bestemme?

Skal det være slik at en naken kropp skal bety seksuell tilgjengelighet? Naken dame i damedusjen betyr ikke seksuelt tilgjengelig for lesbiske kvinner så dette skal bare gjelde i forhold til menn? På en naturiststrand sier nakenheten ingenting om seksuell tilgjengelighet. Hvorfor er det ikke slik på en naturiststrand mens det skal være slik i ens egen hage?

Den som betrakter noen har ansvaret for å styre sine fantasier og handlinger. Man har ikke rett til å bestemme at egne holdninger og tolkninger skal gjelde for andre. Man har ikke rett til å begrense andres liv fordi man ikke klarer å forstå at andre tenker annerledes enn en selv. Kvinner skal ikke holde seg inne fordi noen menn tror at kvinner som går alene ute kan voldtas. Kvinner skal ikke behøve å gå tildekket fordi noen tror at lettkleddhet betyr ønske om sex med hvem som helst. Barn skal ikke behøve å måtte kle på seg fordi voksne mener at når barnet er nakent så kan den voksne realisere sine fantasier. Det er betrakteren som har det hele og fulle ansvaret.

Skrevet

Og hvilke signaler er det man sender ut ved å være naken? Og hvem er det som skal bestemme hva disse signalene er? Er det den som er naken eller den som ser på som skal bestemme?

Folk har forskjellig forhold til nakenhet. Noen synes det er helt natulig, mens andre kanskje synes at nakenhet er privat. Og jeg vil tro at noen forbinder nakenhet med seksuelle tanker?

I dette tilfellet er det snakk om en 10-åring (kanskje tidlig pubertet?) som bader naken hjemme i en skjermet hage. Jeg synes ikke naboen har noe med det, men jeg synes sånn generelt at en 10-åring bør ha på seg en truse når h*n er ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...