Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2011 #1 Skrevet 2. juli 2011 Er det galt at mine to døttre bader naken ute i bassenget vårt? Nå de siste dagene så har de det, men en nabo driver å bryr seg med at de er nakne og mener de kan bli offer for litt av vært. Hun sa at hvis noen ser dem så kan de bli kidnappet og sånt og det sa hun faktisk til dem. I går så kom hun bort til oss og begynte å kjefte og ba de ta på seg klær og så gikk hun inn i gjen.. Kanskje 20 min senere så kommer hun ut i gjen og kjefter for at dem ikke hørte og hun er da ganske så høylytt og ungene blir redde. Jeg har sagt at hun bestemmer ikke dette, men nå truer hun visst med politiet . Men det er vel ikke ulovlig at barna er naken på ens egen eiendom? Det er ikke akkurat sånn at alle ser inn heller, selv ikke naboen. Hun må faktisk ville se inn for å gjøre det. 2
Gjest tipp Skrevet 2. juli 2011 #2 Skrevet 2. juli 2011 Naboen har ikke noe med dette å gjøre og politiet vil definitivt ikke bry seg. Hvor gamle er barna? Er det helt uaktuelt å ha på dem badedrakt/bikini for å slippe en hylende og kjeftende nabo? Må da vel være hyggeligere for jentene også å slippe å bli skjelt ut.
Askael Skrevet 2. juli 2011 #3 Skrevet 2. juli 2011 (endret) Hvis det er slik at naboen må ville se inn for å se dem, så kan du jo påpeke at du synes det er bemerkelsesverdig hvor opptatt hun er av barna dine og deres påkledning. Og hva politiet angår, så bør de være mer interessert i hennes atferd enn deg og dine barn.. Før var det poppis med vindskjermer i stoff som man satte opp i hagen. Har du en slik kan du jo sette den ved bassenget (ser for meg et lite basseng nå, da..) slik at hun virkelig på anstrenge seg for å se dem. Endret 2. juli 2011 av Askael 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #4 Skrevet 2. juli 2011 Det er helt normalt at små barn bader nakne på egen eiendom. Men det kommer litt an på hvor gamle de er også da. 2
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2011 #5 Skrevet 2. juli 2011 De er 7 og 10 De bryr seg ikke hva naboen sier og har det fortsatt gøy i vannet, men jeg er selv litt redd for å ende opp i en heftig krangel med henne. Men kan jo ikke nekte dem å bade heller. Badetøy vil jo ikke ha.. Jeg har lagt merke til at naboen går ut med en gang enten jeg eller barna mine går ut så jeg synes egentlig det virker som hun prøver å finne ting og klage på. Vet hun har klaget på andre naboer før for småting.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #6 Skrevet 2. juli 2011 Jeg er temmelig frisinnet, men jeg synes faktisk at så store barn bør ha et minimum av badetøy på. Selv om de bader i egen hage. 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #7 Skrevet 2. juli 2011 Så store barn bør absolutt ha badetøy på seg. Det holder med ei badebukse. 5
Signe83 Skrevet 2. juli 2011 #8 Skrevet 2. juli 2011 Enig med de over her. Når de er så store, bør de dekke seg til litt. 1
Miki Skrevet 2. juli 2011 #9 Skrevet 2. juli 2011 (endret) Altså, hun på 10 er veldig nærme puberteten og har muligens begynt å få pupper (jeg fikk mensen når jeg var 11). Jeg synes hun burde ha på seg badetøy... OM DET ER EN JENTE. Men det samme gjelder om det er en gutt det er snakk om* Endret 2. juli 2011 av marill 3
Gjest HLHD Skrevet 2. juli 2011 #10 Skrevet 2. juli 2011 Jeg ville aldri badet naken når jeg var 10, så tror ikke det gjør noe å få på de ei badetruse iallefall... 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #11 Skrevet 2. juli 2011 Få klær på ungene dine. Greit om de er 3 og 4, men en 10 - åring bør ikke sprade rundt i bare nettoen. Om det er så viktig for deg å la ungene springe rundt uten klær får du heller ta dem med til ei nudiststrand. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #12 Skrevet 2. juli 2011 Når man er 10 år syns jeg man er for gammel til å bade naken. Få på de badetøy! Når man er 10 år er det ikke lenge til puberteten er i full gang. 1
Ciara Skrevet 2. juli 2011 #13 Skrevet 2. juli 2011 Jeg ser ikke problemet med at de er nakne. Hvis de foretrekker å bade uten klær, ikke er i puberteten og naboene må anstrenge seg for å få et glimt av dem - ja, da ville jeg latt dem bade akkurat så mye eller lite påkledd som de selv ønsket. Jeg hadde også klart sagt fra til naboen om at man gjør som man vil på sin egen eiendom, og at dersom politiet skal tilkalles for noe i denne saken, så er det fordi jeg ikke hadde akseptert at en nabo er så sykelig opphengt i nakne barn og lager bråk av ting hun overhodet ikke har noe med. 2
Gjest tipp Skrevet 2. juli 2011 #14 Skrevet 2. juli 2011 Er det galt at mine to døttre bader naken ute i bassenget vårt? Nå de siste dagene så har de det, men en nabo driver å bryr seg med at de er nakne og mener de kan bli offer for litt av vært. Hun sa at hvis noen ser dem så kan de bli kidnappet og sånt og det sa hun faktisk til dem. I går så kom hun bort til oss og begynte å kjefte og ba de ta på seg klær og så gikk hun inn i gjen.. Kanskje 20 min senere så kommer hun ut i gjen og kjefter for at dem ikke hørte og hun er da ganske så høylytt og ungene blir redde. Jeg har sagt at hun bestemmer ikke dette, men nå truer hun visst med politiet . Men det er vel ikke ulovlig at barna er naken på ens egen eiendom? Det er ikke akkurat sånn at alle ser inn heller, selv ikke naboen. Hun må faktisk ville se inn for å gjøre det. De er 7 og 10 De bryr seg ikke hva naboen sier og har det fortsatt gøy i vannet, men jeg er selv litt redd for å ende opp i en heftig krangel med henne. Men kan jo ikke nekte dem å bade heller. Badetøy vil jo ikke ha.. Jeg har lagt merke til at naboen går ut med en gang enten jeg eller barna mine går ut så jeg synes egentlig det virker som hun prøver å finne ting og klage på. Vet hun har klaget på andre naboer før for småting. Kan du bestemme deg? 2
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2011 #15 Skrevet 2. juli 2011 Kan du bestemme deg? De ble redde der og da og synes det er ubehagelig, men det stopper ikke dem fra og ville bade. Det er vel kanskje jeg som reagerer mest her og ikke ungene. 1
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2011 #16 Skrevet 2. juli 2011 Ok, hva er galt med at de er naken selv om de er så store? Det er et høyt gjerde rundt hagen og hvis man vi se inn så må man virkelig fysisk gå inn for det. F.eks klatre på gjerdet. Eneste måten naboen faktisk kan se inn er å se fra et vindu i andre etasjen sin. Andre måter er ikke mulig. Hun har ikke bodd der lenge og jeg kjente de forige naboene godt og har vært inne der og det vinduet er faktisk på det minste badet i huset. Jeg har ikke tro på at det er det hun vanligvis bruker for hun har soverom nede og der er hovedbadet også. Og de fleste oppholder seg vel ikke på bade hele dagen heller selv om jeg begynner litt å lure med hun der. Så med andre ord, hun får ikke rumpa til mine barn rett i middagen. Hadde det væt tilfelle så hadde det jo klart blitt noe annet. Jeg har spurt tiåringen om hun ikke vil kle på seg, men det vil hun ikke og jeg klarer ikke å finne noen grunner for det skulle være så ille heller. 1
effy Skrevet 2. juli 2011 #17 Skrevet 2. juli 2011 Jeg synes ikke naboen din har noe med hva som skjer på din eiendom, og det bør du påpeke. Men jeg synes at 10- åring bør ha på seg noe har han/ hun er ute, en truse ihvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2011 #18 Skrevet 2. juli 2011 Jeg ser ikke problemet. Jeg er naken i min egen hage jeg og, og der er det ingen mulighet for noen å se det, med mindre de går INN i hagen min. I så fall, er det deres problem, ikke mitt. La de bade som de vil, og si til naboen at det heller er HUN som bør passe seg før hun bli anmeldt for trakassering.
Gjest imli Skrevet 2. juli 2011 #19 Skrevet 2. juli 2011 Eg tykkjer det er heilt greit at ungar som ikkje har kommi i puberteten badar nakne heime. 2
Gjest småhjerte Skrevet 2. juli 2011 #20 Skrevet 2. juli 2011 Så lenge man ikke ser at barn har kommet i puberteten, syntes jeg det er helt ok å gå naken rundt i sin egen hage. Jeg ville selvfølgelig spurt 10åringen om hun ikke i det minste ville tatt på seg en truse. Men hvorfor dekke seg til om man enda ikke føler behovet selv? Regner med at 10åringen kommer til å ha på badetøy med en gang h*n kommer i puberteten Men det jeg lurer mest på, er hvorfor hun nabodamen er så interessert i følge med om dine barn går uten klær når de bader? Og den eneste måten det er mulig å se det på, er å se ut fra et vindu i andre etasje? Det er litt spesielt... Jeg ville spurt damen om hvorfor hun er så interessert, og fortelle at du/barna syntes det er ubehagelig at hun følger med på hva dere gjør og følger med på barna når de går naken i hagen! Du kan jo også nevne at du syntes hennes oppførsel er skremmende med tanke på at hun følger så nøye med. Jeg hadde ikke akseptert at min nabo hadde kommet å sagt det om jeg hadde barn. Sjansen for å bli kidnappet er jo minimal...Regner dessuten at foreldre følger med når barna bader, så ikke store muligheter for å bare stikke av med et barn. Det finnes masse skremmende ting i verden og som man må passe seg for, blant annet denne damen som følger nøye med på barna dine. Kan godt hende denne damen har sine grunner til å "passe på" barna dine. Kanskje hun har opplevd noe selv, eller er redd for at det skal skje dine barn noe. Men da hadde det vært bedre å nevnt på en fin måte at det kanskje hadde vært lurt å bruke badetøy, så ikke alle kunne følge med på nakne barnekropper. Ikke komme bort å skremme barna og bli sint om de ikke gjør som hun sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå