Gå til innhold

Dagen har endelig kommet

Go'jenten

Anbefalte innlegg

Hei og hopp alle sammen.

Tusen takk for alle gratulasjoner.

Jeg har ikke skrevet så mye her inne, rett og slett fordi jeg ikke har orket. Jeg er så enormt sliten at det halve kunne vært nok. Ryggen svikter (har alltid hatt problemer med ryggen), jeg sover nesten ikke i det hele tatt, og jeg er ikke flink til å spise nok mat, hvilket resulterer i at jeg blir enormt dårlig i dagesvis.. Blodsukkertap som ikke går over..

Uansett. Min kjære fridde, jeg sa ja og vi er lykkelig. Han spilte gitar og sang den fineste kjærlighetssangen han visste om, før han omfavnet meg, og spurte med tårer i øynene om jeg ville gifte meg med han. Han er den beste i verden og jeg nølte ikke med svaret.

Nå er det altså bryllupsplanlegging på gang, og vi tenker vinterbryllup! Skikkelig winter wonderland, med stearinlys, peis og skikkelig stemning. Hva tenker dere om 08.12.2012 ? Det er jo i julerushet, men såppas tidlig at det går greit, eller? Bare kom med forslag om dere vet om fine lokaler, forresten :)

I går var jeg på ultralydundersøkelse nr to. Han ville at jeg skulle komme igjen, og det var i går. Først og fremst, vi fikk høre hjertelyden! Utrolig deilig å høre! Videre sa han at morkaken var stor, noe som var veldig bra, og at navlestrengen hadde tre blodkarr, noe som visstnok også var veldig bra. Babyen sprellet og viftet med armer og bein, utrolig gøy å se. Vi fikk ny termindato å forholde oss til, og dermed er vi 11 + 3 i dag og ikke 11+1. Kun to dager, men kjekt synes jeg :) Snart har vi nådd den magiske datoen.

Vi har også fortalt nyheten til de aller fleste, og alle har blitt veldig glade på våre vegner. Jeg kjenner at det er godt at nyheten er "out there" og at jeg slipper å tenke på hva jeg kan si og ikke si. Vet at de kommende besteforeldre også satt pris på at nyheten endelig kan deles. Vi føler oss trygg på at resten av svangerskapet kommer til å gå kjempebra :)

I går var vi for å kike på barnevogner, egentlig bare for nysgjerrighetens skyld, men også for å avklare om vi må ha ny bil eller ikke. Bagasjerommet på bilen vår er nemlig utrolig lite, så vi var litt bekymret. Vi fant blant annet en TFK Joggster Twist med tre hjul. Vi likte denne godt! Er det noen av dere som har erfaring med denne vognen, eventuelt tips til andre vogner som passer i små bagasjerom?

Det er skikkelig kjipt på jobb for tiden, de er visst missfornøyde med meg etetrsom jeg har vært en del syk og sånn i dette året jeg har jobbet her. I tillegg har jeg visst lege for langt vekke fra jobb og uten sertifikat tar dette litt tid, nødvendigvis.. For mye tid ifølge dem. Ikke vard et ok at jeg avspaserte to dager for å ta langkjøring heller, selv om jeg har fått godkjenning to ganger på at dette var ok. Huff, jeg blir bare oppgitt på hele greien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest - Dahlia -

Hei og hoppsant til deg også :D

Skjønner godt at du ikke har vært her så mye med tanke på at du har vært dårlig , det er viktig og ta vare på seg selv først og fremst. Veldig trist med ryggproblemer da, ikke noe godt stakars:(

Jeg er også helt utslitt, klarer såvdt dagene på jobb men jeg holder ut og er totalt skutt når jeg kommer hjem så da er det rett i seng. Nettene mine er heller ikke så gode våkner hele tida pga forstoppelse og luft som samler seg . Ikke godt det heller !

Hørtes ut som du har en utrolig romatisk fantastisk kjæreste, høres ut som et fantastisk frieri! Gratulerer så mye ! Lucky you :klemmer: Lykke til med bryllups planlegging - veldig spennende!

Veldig kjekt at du får høre positive ting ved ultralyd , det letter nok utrolig på kroppen din og du får nok en god følelse:) Kan tenke meg det er litt av en opplevelse med både ultralyd og hjertelyd. Jeg ska til tidlig ultralyd om 5 uker selv gleder meg masse!! Fikk du henvisning av legen eller betalte du for tidlig ultralyd ?

Kan tenke meg det er litt av en lettelse og fått ut den gode nyhetene til alle:) Gleder meg også til det er gjort jeg sliter også med hemmeligheten jeg ikke kan fortelle . Lurer selv på om jeg bare skal si det til jobben så lenge jeg er så dårlig såå hun skjønner hvorfor jeg er så utrolig slapp hele tiden. Ikke langt ifra jeg sovner på jobb. går i svime hele dagen , men prøver og skjerpe meg!

Veldig dumt dette med jobben da! Høres litt spesielt ut . Du skal ta vare på deg selv ikke tenke på hva jobben synser om ditt og datt de burde støtte deg istedet for hva de gjør :/ veldig dumt at de er så lite behjelpelige! hvor lenge har du arbeidet der? Håper deg alt vell videre :)

Dahlia -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig frieri :hjerte: Vinterbryllup kan nok være veldig fint! :bryllup: Hadde vært koselig om dere fikk litt snø da, ikke bare Bergensregn, hehe...

Kjedelig med ryggproblemer og misnøye på jobb... Du kan jo ikke noe for at du har vært syk, så synes det var en litt merkelig måte å reagere på... Er det sjefen som har tatt det opp eller er det andre som går rundt og surmuler for det? Håper det går over snart i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at formen er så skal... :klemmer: Ikke akkurat på topp her heller, og i dag er jeg på toppen av alt hjemme med blødninger...

Håper det ordner seg på jobb. Hvis det er sjefen som kommer med slike antydninger synes jeg det er helt uholdbart! Ikke så mye bedre om det er kollegaer, men det er kanskje mer forståelig dersom ditt fravær fører til ekstra belastning for dem. Uansett ikke noe du bør bry deg om, men skjønner det ikke er så lett! Føler meg ikke akkurat som månedens ansatt jeg heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg lever ! :)

Så søte dere er som etterlyser meg. Jeg er nok bare litt fraværende, men alt er bra. Jeg er nå 14 + 5 og gleder meg mer og mer. Har vært sykemeldt en stund, da jeg ikke sover om natten og får i meg så lite mat. Eller, jeg synes jeg spiser nok, men blir ofte helt skjelven og svimmel og det føles som om det kommer fordi jeg har spist for lite eller feil mat.. Jeg prøver å spise sunt og godt, men det har varierende effekt. Så dagene er litt variable, alt ettersom hvordan formen er.. Noen ganger må jeg sove i tre timer midt på dagen fordi jeg har vært ute en time, andre dager orker jeg mer.

Uansett, jeg har vært hos jordmor som var verdens hyggeligste og snakket i en og en halv time om alt mulig rart. Fikk høre hjertelyden og alt var bare velstand! Veldig kjekt.

Ellers er alt bra, har til og med fått sertifikatet idag! Veldig lettet og stolt.

Hvordan er det med dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer såå mye med sertifikatet!! Det er ikke verst at du har klart det midt oppi alt du har å stri med :klemmer:

Skjønner litt hvordan du har det. Jeg er også sykemeldt og formen er ikke på topp akkurat. Håper du rister det av deg snart og at formen blir kjempe bra :)

Åh.. så herlig å høre fosterlyden da. :rodmer: Var det første gang du hørte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, dere!! :klemmer:

Quasis; Nei, var så heldig å få høre den på tidlig ultralyd i uke 11 også, utrolig koselig og godt for et morshjerte!

Idag hopper jeg for 16 uker :) Tiden går, selvom jeg synes den går fryktelig sakte, hehe.

Vi har allerede kjøpt vogn, faktisk. Kjøpte fra en tysk nettside og hadde vognen i hus en og en halv uke etterpå. Det får en si, utrolig leveringstid. Vi gikk for en TFK Joggster Twist og satser på at den er alt vi regnet med :)

Ellers har sykemeldingsperioden gått ut, men skal til legen igjen i morgen for å vurdere. Jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til å jobbe fulltid igjen.. Legen sier jeg har blodtrykksfall som gjør meg veldig dårlig og svimmel. I tillegg er jeg utrolig sliten og har begynt å få vansker med rygg og nakke. Det siste tror jeg ikke har sammenheng med graviditeten da, det er noe jeg har slitt med siden jeg var liten.

Jeg føler at jeg ikke får noe tilbud om tilrettelegging, eller i det hele tatt spørsmål om hvordan jeg har det og om det er noe de kan gjøre for at jeg skal klare å være i jobb. Når jeg snakker med avdelingslederen, sier hun "er du frisk nå, da?". Da synes jeg det er veldig vanskelig å forholde meg til de. For de må jo forstå at jeg ikke er syk, jeg er gravid og kan ikke si så mye om hvordan formen kommer til å være fremover. Jeg føler at de forventer at jeg kommer tilbake på jobb og er super fit for fight. Da får jeg nemlig beskjed om at det er utrolig mye å gjøre og at det ligger hundre lapper i hyllen min og sånn og sånn. Jeg får ingen samtale, ingen spørsmål om jeg klarer det, ingenting..

Men får nesten bare se hva legen sier i morgen. Jeg vil veldig gjerne klare å være i allefall en del på jobb, men føler at formen går betraktelig nedover når jeg er der, spesielt siden hun avdelingslederen er som hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler dere bare hører det negative, og det er ikke en måte jeg vil fremstille livet mitt på. Ting er bra, altså!

Jeg gleder meg veldig til å bli mamma, og mannen veldig til å bli pappa :) Det er en god følelse, og vi ser virkelig frem til det :)

Vi er ved godt mot selvom formen er litt dårlig. Denne tiden jeg har vært sykemeldt har også vært fin, da jeg har brukt alt eventuelt overskudd på å pleie forholdet til meg og kjæresten. Det har nok gått hardt ut over han når jeg var i jobb de siste ukene før sykemeldingen, jeg var så utladet da jeg kunne gå fra jobb at jeg gråt før jeg i det hele tatt var kommet på bussen hjem. All tid utenom hjem gikk til å ligge i sengen og forsøke å sove. Småting ble til store ting, mannen fikk mye kjeft og tårene rant ofte. Nå føler jeg at vi har funnet litt oss igjen, og han viser en enorm forståelse når jeg er dårlig.

Jeg elsker kjæresten min utrolig høyt, det er virkelig sant.

En annen ting er at vi kanskje må utsette bryllupet. Jeg må kanskje gjennom en omfattende operasjon i munnen, for å fikse et stort overbitt (som skulle vært fikset av kjeveortopeden jeg hadde da jeg var liten). Dvs at jeg må ha regulering både oppe og nede i minst et halvt år før og etter.. Dette vil jeg gjerne ha gjort før bryllupet, da jeg ikke orker tanken på å utsette det og dermed grue meg i så lang tid før det skjer. Og ikke vil jeg ha kjevelås eller regulering i bryllupet heller.. Så da heller vi til å utsette bryllupet. Trist, men også en viktig operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...