Go'jenten Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #21 Del Skrevet 5. juli 2011 Hehe, ja, hun virket litt uinteressert. Men skal uansett bytte fastlege, så. Nei, søke opp triste ting er vel ikke lurt. Jeg prøver å la være, men har lest litt. Og tenker at nå er det nok triste tanker. Dette går bra! Men merker det er mange bekymringer, ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 5. juli 2011 #22 Del Skrevet 5. juli 2011 Mitt råd er også å ikke søke opp så mye i grunn Jeg søkte opp AAAALT, og gjør det i grunn til tider enda, og det er til å bli gal av til tider Viktigste er at du kjenner på din egen kropp og lever et relativt sunt og normalt liv Folat fikk ikke jeg heller beskjed om å ta, men det begynte jeg med med en gang jeg fikk positiv test siden jeg viste det Etter hvert har jeg fått beskjed om å ta jerntilskudd. Og så har jeg spurt han litt. Så per dagsdato tar jeg folat, jern og omega3 Spiser det jeg ønsker og har lyst på, men med forholdsregler. Og alt er fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. juli 2011 #23 Del Skrevet 5. juli 2011 Hehe, ja, hun virket litt uinteressert. Men skal uansett bytte fastlege, så. Nei, søke opp triste ting er vel ikke lurt. Jeg prøver å la være, men har lest litt. Og tenker at nå er det nok triste tanker. Dette går bra! Men merker det er mange bekymringer, ja.. Jeg mente ikke å være krass, bare ville påpeke en del ting. Det kan hende det kommer en periode der man sjekker absolutt alt og alle matvarer før man spiser det. Hvis det kommer, så er det ytterst få ting man ikke kan spise. Bare sjekk matportalens sider angående mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #24 Del Skrevet 6. juli 2011 Delphina: Jeg oppfattet deg ikke som krass Og ja, jeg har merket det du snakker om. Var i butikken, og ble helt forvirret, så gikk bare hjem igjen. Men da ble jeg jo forferdelig sulten etterhvert Så må nok bare følge helsedirektoratet, tenker jeg. Benni: Så godt å høre at alt går bra Jeg krysser fingrene og håper for den lille i magen og prøver så godt jeg kan å skape et godt miljø der inne. Kjenner ingen symptomer enda, tror jeg. Eller, jeg er veldig trøtt og det stikker litt i magen. Men det tåler jeg. Krysser fingrene for at det skal fortsette slik, men samtidig skulle jeg likt å kjenne mer for da blir jeg mer overbevist om at det faktisk er et lite vidunder i magen. Klarer ikke helt å tro det, jeg..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #25 Del Skrevet 6. juli 2011 Unnfangelsen finner sted omkring: 13. juni 2011 Hjertet begynner å slå: 8. juli 2011 Embryoet beveger seg: 1. august 2011 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 8. august 2011 Alle indre organer er ferdig formet: 8. august 2011 Risikoen for spontanabort avtar: 22. august 2011 Kvalmen avtar for de fleste: 29. august 2011 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 5. september 2011 Fosteret svelger og tisser: 19. september 2011 Tid for ultralyd: 26. september 2011 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 3. oktober 2011 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 17. oktober 2011 Fosteret begynner å høre: 7. november 2011 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 5. desember 2011 Mange fostre legger seg med hodet ned: 9. januar 2012 Svangerskapspermisjonen begynner: 15. februar 2012 Antatt termindato: 7. mars 2012 Koselig Da har jeg ringt jordmor og lege. Fått lege time når jeg er 11 + 3 Angående time hos jordmor måtte jeg bli ringt opp i uke 30 for sekretæren var på ferie, men skulle få time rundt uke 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 7. juli 2011 #26 Del Skrevet 7. juli 2011 Så koselig med graviditetsdagbok Håper jeg kommer etter snart! Tenkt noe mer på når dere skal fortelle familiene den glade nyheten? Jeg er bare kjapt innom nå, svarer deg på PM siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille_Persille_ Skrevet 9. juli 2011 #27 Del Skrevet 9. juli 2011 Gratulerer så mye Fantastisk! Hvor lenge prøvde dere før dere ble gravide? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 9. juli 2011 Forfatter #28 Del Skrevet 9. juli 2011 Lilywhite: Vi har valgt å fortelle både mine foreldre og hans foreldre, og alle ble veldig glade De snakker om det hele tiden og sier at de gleder seg. Så det er veldig kjekt, og jeg er glad for at vi fortalt det. Øvekjørte med svigerfar før vi hadde fortalt det, og jeg var så stresset og nervøs. Så når han fikk vite det, sa han " Ah, så det var derfor du så ut som om du var i helt andre tanker når du kjørte" Lille_Persille: Tusen takk! Vet du, nå er jeg 5+5, og jeg tok siste p-pille 6 mai, så dette har gått helt enormt raskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille_Persille_ Skrevet 9. juli 2011 #29 Del Skrevet 9. juli 2011 Lilywhite: Vi har valgt å fortelle både mine foreldre og hans foreldre, og alle ble veldig glade De snakker om det hele tiden og sier at de gleder seg. Så det er veldig kjekt, og jeg er glad for at vi fortalt det. Øvekjørte med svigerfar før vi hadde fortalt det, og jeg var så stresset og nervøs. Så når han fikk vite det, sa han " Ah, så det var derfor du så ut som om du var i helt andre tanker når du kjørte" Lille_Persille: Tusen takk! Vet du, nå er jeg 5+5, og jeg tok siste p-pille 6 mai, så dette har gått helt enormt raskt! ja skal si det klaffet bra for deg:) Gratulere:) kjempekjekt. Gled deg masse:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 9. juli 2011 #30 Del Skrevet 9. juli 2011 Gratulerer så masse! Flølger gjerne deg og boken din. Hvor gammel er du og samboeren din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 9. juli 2011 Forfatter #31 Del Skrevet 9. juli 2011 Tusen takk og velkommen til oss Jeg er 22 og sambo blir straks 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #32 Del Skrevet 10. juli 2011 Man kan iallefall trygt si at jeg er hormonell.. Ble nettopp veldig trist og sinna fordi vi ikke rakk å kjøpe smågodt på butikken før mannen skulle på jobb Godt mannen er snill og god med meg. Ellers synes jeg det er veldig vanskelig å ikke dele den gode nyheten med andre. En venninne som er gravid, så det er veldig mye snakk om graviditet i vennegjengen nå. Jeg føler det er så rart å ikke si noe. Så i går da vi var samlet alle, var jeg mest stille og sa ikke så mye når graviditet var temaet. Men da virker jeg jo uinteressert. Huff.. Skal ikke være lett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #33 Del Skrevet 11. juli 2011 Hurra for uke seks Er bekymret for tiden. Ingen symptomer. =/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 11. juli 2011 #34 Del Skrevet 11. juli 2011 Gratulerer så mye, Go'jenten! Tror vi er omtrent like langt på vei Jeg ville forresten stolt mer på menstermin enn HCG-målingen, for det kan variere veldig mye fra person til person. Men det har jo ikke noe som helst å si, egentlig. Du blir justert på UL uansett Jeg har heller omtrent ingen symptomer. Kun litt trett. Koser meg med det så lenge jeg kan, og krysser fingrene for at jeg slipper unna kvalme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #35 Del Skrevet 11. juli 2011 Tusen takk! Kjekt med en som har termin noenlunde samtidig som meg! Ja, jeg lurte på det, men samtidig så spiller det jo ingen rolle som du sier. Den blir nok regulert på UL. Skal på tidlig ul 28 juli, kanskje legen kan si noe da. Håper ikke jeg blir satt tilbake, men så lengte alt er ok skal jeg være glad. Har ikke lyst til å bli en hysterisk gravid, men er engstelig og redd. Klarer liksom ikke å glede meg over dette, som jeg hadde trodd jeg skulle. Prøver å la være å tenke på det, til jeg er nådd uke 12 og kan snakke om det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 11. juli 2011 #36 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Tror du må regne med å bli satt ca en uke tilbake, ellers må du ha hatt EL kun en uke etter siste mens, og det er veldig usannsynlig. Ikke for å være negativ, altså, bare for at du skal være forberedt Jeg er faktisk ikke bekymret i det hele tatt denne gangen, veldig deilig. Vi hadde en SA før vi fikk jenta vår (som er 1,5 nå), og tenker at om vi mister igjen så skal vi alltids bli gravide igjen. Når det gjelder matråd så prøver jeg å holde meg innenfor på det meste, men må innrømme at jeg ikke er like streng nå som sist. Unngår spekemat, alt for rødt kjøtt og prøver å være flink å vaske grønnsaker og bær. Men kommer nok ikke til å være så nøye med å spise muggost, kjøttpålegg og røkelaks kun mens det er helt ferskt og heller ikke unngå salat og dressinger i utlandet. Og jeg tillatter meg et par biter tunfisk i sushi, selv om det er anbefalt å holde seg borte fra fersk tunfisk. Ellers tar jeg folat, omega3 og kalsium. Du må forresten komme innom terminklubben! Foreløpig er vi nemlig bare to stykker Endret 11. juli 2011 av Klematis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #37 Del Skrevet 11. juli 2011 Ja, jeg tenker at termninen nok er justerbar. Men samtidig hadde jeg en svært liten blødning 6 juni, så kan være det var festeblødning og ikke menstruasjon? Ikke vet jeg. Uansett kan det jo være at EL var på ville veier etter p-pille slutt kun kort tid før jeg ble gravid. Venter i spenning på tidlig UL 28.juli Jeg føler at matrådene er gode å ha, men samtidig liker jeg svært ltie av det jeg ikke har lov til å spise, så tenker ikke så mye på det. Spiser i og for seg helt normalt, bortsett fra at kjøtt stekes litt lenger, salaten vaskes nøyere. Også kjøper jeg ikke ferdigmat, føler at det er mat som ligger lenge og blir dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 13. juli 2011 Forfatter #38 Del Skrevet 13. juli 2011 Ah, fikk nettopp en tlf fra en venninne som nettopp fikk vite at hun har en liten prins i magen! Jeg hadde tippet jente, men hva betyr det når gutten var frisk og rask? Jeg gleder meg vanvvittig mye til å komme så langt.. Det må være en veldig trygghet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go'jenten Skrevet 13. juli 2011 Forfatter #39 Del Skrevet 13. juli 2011 Blæh... Rosa utflod i dag, vart i noen timer.. Vet at dette ikke trenger å bety noe, men klarer ikke å la være å tenke på det.. Litt vondt i magen, ikke mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinnieMy Skrevet 13. juli 2011 #40 Del Skrevet 13. juli 2011 Hei! Gratulerer med positiv test. Fikk selv positiv test på søndag så vi er ca like langt på vei.. Det blir en spennende tid frem til uke 12 når ting er litt mer sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå