Lykkelitenen Skrevet 8. juli 2011 #21 Skrevet 8. juli 2011 Nå risikerer jeg vel å få tråden stengt, men det er ikke så forferdelig farlig å drikke alkohol når man går på vanlig penicillin. Med mindre man drikker seg dritings og spyr eller drikker flere dager på rad, har ikke inntak av alkohol noen virkning på penicillinkuren. Forskjellige andre typer antibiotika, derimot, er skummelt å blande med alkohol. Dette sier lommelegen om saken Jeg har ofte opplevd at begynnende UVI har gått over av seg selv med mye sure drikker og tranebær, men har jeg først begynt å tisse piggtråd og blø har jeg aldri turdt å se det an. Men når man får penicillin blir man raskt bedre. Etter min erfaring forsvinner smertene først (tar jeg en pille om kvelden er smertene kraftig dempet eller borte neste morgen), så evt blod (hvis man har blod i urinen) og til slutt den hyppige tissetrangen. Takk for svar Jeg har nettopp våknet og i dag merket jeg ikke annet enn at det kom litt mindre urin ved første dobesøk enn vanlig og den var faktisk litt lysere enn vanlig om morgenen. Ingen smerter, men jeg sitter fortsatt med følelsen av at jeg ikke har tømt meg helt. Er ikke like påtrengende ubehagelig som i går kveld. Jeg sitter nå og vurderer om jeg skal se det ann over helgen og knaske tranebær og drikke juice for harde livet. Prøvde å ringe legekontoret mitt nettopp, men kom (som vanlig ) bare til telefonsvar. Tror legekontoret mitt har konstant lunch...
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2011 #22 Skrevet 8. juli 2011 Var mye plaget av UInår jeg var yngre,veldig viktig å tisse eer sex. fikk også blå resept på HIPREX som jeg tok hver dag en tid ,og så etter hvert samleie.gjør urinen sur,hadde det aldri etter det.
Tabudrue Skrevet 8. juli 2011 #23 Skrevet 8. juli 2011 Nå risikerer jeg vel å få tråden stengt, men det er ikke så forferdelig farlig å drikke alkohol når man går på vanlig penicillin. Med mindre man drikker seg dritings og spyr eller drikker flere dager på rad, har ikke inntak av alkohol noen virkning på penicillinkuren. Forskjellige andre typer antibiotika, derimot, er skummelt å blande med alkohol. Dette sier lommelegen om saken Neida, neida, ingen innvirkning i det hele tatt.... Alkohol er vanndrivende, og kan følgelig redusere kroppens opptak(og derfor virkning) av Penicillin grunnet økt vannlatning. Men såklart har dette med mengden og gjøre. Hvorvidt folk er villige til å risikere nedsatt virkning og større press på nyrene når de allerede har en urinveisinfeksjon, er en annen sak. Pussig at de setter en røntgenlege til å skrive svar på et slikt spørsmål, hvorfor ikke en allmennlege eller en nyrelege som faktisk møter pasienter med det problemet her nå og da.... Og som noen andre her nevnte tidligere, husk for all del å ta kuren HELT UT, ikke stopp når du føler deg bra
Lykkelitenen Skrevet 8. juli 2011 #24 Skrevet 8. juli 2011 Da har jeg fått antibiotika De fant ikke noe i urinen (var ikke morgenurin dog, det kunne vist ha noe å si), men basert på symptomene konkluderte de med UVI. Glad for det, for etter legebesøket begynte det å svi når jeg tisset, så nå håper jeg det løsner kjapt!
Gjest Blubberella Skrevet 8. juli 2011 #25 Skrevet 8. juli 2011 (endret) Neida, neida, ingen innvirkning i det hele tatt.... Alkohol er vanndrivende, og kan følgelig redusere kroppens opptak(og derfor virkning) av Penicillin grunnet økt vannlatning. Men såklart har dette med mengden og gjøre. Hvorvidt folk er villige til å risikere nedsatt virkning og større press på nyrene når de allerede har en urinveisinfeksjon, er en annen sak. Pussig at de setter en røntgenlege til å skrive svar på et slikt spørsmål, hvorfor ikke en allmennlege eller en nyrelege som faktisk møter pasienter med det problemet her nå og da.... Og som noen andre her nevnte tidligere, husk for all del å ta kuren HELT UT, ikke stopp når du føler deg bra Nå er jo nettopp vanndrivende effekt ønskelig ved UVI fordi det skyller ut bakteriene fortere, og selv om ikke alkohol er den optimale formen for vanndrivende middel er det ikke skadelig for kuren med mindre (som jeg skrev i innlegget mitt) man drikker alkohol flere dager på rad. Man kan selvsagt risikere en noe redusert virkning av den pillen man har tatt før ei fyllekule, men jeg står fremdeles på at det ikke er farlig å blande. Alkohol har ingen økende eller farlig innvirkning på penicillin, som det har på f.eks. andre antibiotikatyper. Man får ingen antabus-effekt av å blande alkohol og penicillin. Siden du ikke stoler på røntgenleger kan jeg jo linke til andre legers og farmasøyters svar: Farmasøyt svarer Allmenlege svarer De sier det samme alle sammen; at alkohol ikke er direkte farlig å blande med penicillin så lenge man ikke overdriver inntaket av alkohol. Selvsagt blir man ikke fortere frisk av å fylle kroppen med alkohol, men i forhold til reaksjoner man kan få av å blande alkohol med andre legemidler så er ikke penicillin pr definisjon farlig. Jeg tok det ikke som en selvfølge at Lykkelitenen skulle drikke seg av føttene og rope på elgen etterpå, jeg antok at hun ønsker å ta seg noen glass uten å nødvendigvis bli dritings. Dermed mente jeg at det går helt fint å ta seg noen glass i godt lag uten at kuren blir ødelagt eller at hun får farlige/ubehagelige symptomer. Endret 8. juli 2011 av Ylvina
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå