Gå til innhold

Holde kjeft eller si fra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I fjort ente jeg opp å trene regelmessig samtidig med en annen fyr. Jeg kjenner han ikke og har aldri snakket med han, så at han trente totalt feil. Etter 2-3 måneder sluttet jeg med trening pga en skade, og har nylig begynt på nytt igjen nå. Møter fortsatt han samme karen der og ser fortsatt at han trener feil, og nå har han vel gått der ett år. Det er grove feil også. I benkpress slipper han ikke stanga ned på brystet, bare halvveis. Trener han rygg bøyer han ryggen, når han skal holde den rett og kun bruke armene. Når han trener armer svinger han dem opp for å klare å løfte hele vekta. samtlige av øvelsene han tar gjør han feil.

Har lyst til å si fra, for han får jo ikke noe utbytte av dette. Ser han fortsatt trener med de samme vektene som da han startet. Samtidig syns jeg at det kanskje er litt frekt og at jeg ikke har noe med det. Men det irriterer meg sånn samtidig som jeg syns synd på han. Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg trente en gang kom det en hyggelig fyr bort som spurte om jeg ville ha et tips til treningen min. Han hadde lagt merke til at jeg gjorde litt feil og han istruerte meg til å gjøre det riktig. Jeg satt veldig pris på tilbakemeldingen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis TS er en kvinne vil han bli fornærmet...

Jeg er mann ja. Men jeg er i tidlig 20-årene og han er i 50 årene vil jeg tro. Føler at han vil bli fornærmet av at "guttevalpen" tror seg noe. Så har jeg også lurt på om han kanskje har leddsmerter eller noe i og med at han gjør så åpenbare "jukseløft".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ikke godt å si.. siden han er i 50årene er det godt mulig han har leddsmerter eller noe. kan du ikke bare spørre "vil du ha noen tips til det der?" verste han kan si , er jo nei :P er jo bare et spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CupcakeLotte

Man vet jo aldri hvordan han vil reagere, men om det hadde vært meg som stod å gjorde øvelsene feil og andre så det, så hadde jeg satt pris på om noen ville fortelle det så ikke treningen var forgjeves.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig på det samme selv. Det er en dame på treningssenteret mitt som sykler i kanskje 1 time av gangen uten engang å skru på sykkelen. Det vil si, null motstand. Hun leser avisen og løser kryssord mens hun sykler.

Jeg vet jo ikke årsaken til at hun aldri skrur på sykkelen, men det er jo trist for henne å bruke så mye tid uten noen effekt.

Men det er vel litt frekt å si ifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig på det samme selv. Det er en dame på treningssenteret mitt som sykler i kanskje 1 time av gangen uten engang å skru på sykkelen. Det vil si, null motstand. Hun leser avisen og løser kryssord mens hun sykler.

Jeg vet jo ikke årsaken til at hun aldri skrur på sykkelen, men det er jo trist for henne å bruke så mye tid uten noen effekt.

Men det er vel litt frekt å si ifra?

Forskjell på de som utfører styrke øvelser feil som kan medføre skade enn de som bare er litt late. At hun løser kryssord på sykkelen er vel et bra tegn på at hun selv forstår at effekten ikke er den største.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sagt noe, om jeg ikke ble spurt. La mannen få trene som han vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet jo aldri hvordan han vil reagere, men om det hadde vært meg som stod å gjorde øvelsene feil og andre så det, så hadde jeg satt pris på om noen ville fortelle det så ikke treningen var forgjeves.

Det er litt forskjell på kvinner og menn da. Hvis en mann forteller en annen mann at han trener på feil måte så tar han det som en fornærmelse og som at den andre mannen forsøker å klatre over han i rang-hierkiet. Kvinner hjelper hverandre. Menn hjelper seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg trent feil, hadde jeg satt stor pris på om noen hadde sagt i fra til meg! Så hadde jeg sluppet slitasje skader og enda værre skader.. Om ikke du føler for å si i fra til han, få en av de som jobber på treningssenteret.

Ikke kult å ødlegge seg når målet er å bli i bedre form :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så TS, som driver og skader seg selv, skal gi tips til en som kjører på uten skader? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg trent feil, hadde jeg satt stor pris på om noen hadde sagt i fra til meg! Så hadde jeg sluppet slitasje skader og enda værre skader.. Om ikke du føler for å si i fra til han, få en av de som jobber på treningssenteret.

Ikke kult å ødlegge seg når målet er å bli i bedre form :)

Igjen, en mann kan ikke si i fra til en annen mann. Det går bare ikke. Hvis han ikke er eldre og den han sier i fra til er (en del) yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så TS, som driver og skader seg selv, skal gi tips til en som kjører på uten skader? :)

Den skaden hadde ingenting med treningen å gjøre. Er ingen spøk å skli på holka skjønner du.

Men jeg tror jeg kommer til å si fra, så får han ta det som han vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ikke blitt sur om noen gav meg tips om jeg trente feil.. Jeg ser selv ofte folk som gjør feil, men har ikke turt å si i fra..Kan jo si ifra til neon av pt`ene at de kan gi han noen tips. Jeg fikk meg pt for en stund siden fordi jeg har en skulderskade og vill ikke gjøre noen feil siden den ofte er vond, og har ikke tenkt å bli skadet, så noe er alt fint og har lært meg flere øvelser for rygg og skulder!

Det var en fyr som fulgte etter meg eller gjorde nesten samme øvelser som meg en stund.. jeg latet som jeg ikke merket han.. men så en dag når jeg ikke hadde musikk spurte han om jeg ville ha noen tips.. hehe Han sa han hadde merket at jeg trente mye og syntes jeg var flink og merket at jeg var blitt sterkere.. fått mer markerte armer hihi ;) Han var hyggelig, han syntes bare at jeg burde legge en 10 kg vekt på magen\fanget når jeg gjorde dips. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært jeg som hadde brukt så mye tid på å trene feil så at det var å trene forgjeves, så hadde jeg satt utrolig stor pris på å få høre hvordan jeg heller kunne gjort det. Du trenger jo ikke si noe frekt som at han trener feil. Men si noe sont som "hei, har lakt merke til at du har trent en del med disse vektene/denne øvelsen. Et lite råd er å gjøre det sånn istedenfor, det får du mere utbytte av. Jeg hadde blitt veldig takknemmelig om noen sa noe sånt til meg. Så jeg synes du bør si det. Det verste som kan skje er at han sier at han har leddsmerter så er derfor han gjør det på måten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kom no bort til meg og viste meg kordan eg skulle gjøre øvelser når eg ternte. Eg satte pris på det, men det er kanskje en ide å si ifra til en av de personlige trenerne. De har tror alt litt mer autoritet ettersom det er yrket deres å hjelpe folk å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjort ente jeg opp å trene regelmessig samtidig med en annen fyr. Jeg kjenner han ikke og har aldri snakket med han, så at han trente totalt feil. Etter 2-3 måneder sluttet jeg med trening pga en skade, og har nylig begynt på nytt igjen nå. Møter fortsatt han samme karen der og ser fortsatt at han trener feil, og nå har han vel gått der ett år. Det er grove feil også. I benkpress slipper han ikke stanga ned på brystet, bare halvveis. Trener han rygg bøyer han ryggen, når han skal holde den rett og kun bruke armene. Når han trener armer svinger han dem opp for å klare å løfte hele vekta. samtlige av øvelsene han tar gjør han feil.

Har lyst til å si fra, for han får jo ikke noe utbytte av dette. Ser han fortsatt trener med de samme vektene som da han startet. Samtidig syns jeg at det kanskje er litt frekt og at jeg ikke har noe med det. Men det irriterer meg sånn samtidig som jeg syns synd på han. Hva ville dere gjort?

Jeg ville ha snakket med en av de ansatte, bedt de om å hjelpe mannen. Tror nok han vil ha sette pris på hjelpa han får + han får et positivt inntrykk av treningssenteret. Alle fornøyde! :)

Endret av Amk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...