Gå til innhold

Skal jeg la drømmedama gå forbi?

Gjest Gutt22

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt22

Hallo :)

Jeg er en gutt på 22 år og var skikkelig forelska i ei jente. Nå har jeg ikke sett henne på en måned. Men jeg støtte borti henne på gata. Sa hei og var blid. Sa at det hadde vært hyggelig å finne på noe, hun sa ja. Men siden hun gikk med en venninne osv så ble det litt vansklig. Men jeg vil virkelig finne på noe med henne. Er rundt 3-4 dager siden nå og er usikker på hva jeg skal gjøre. Dessuten veit jeg ikke helt om hvor forelska jeg er nå. Jeg er redd for å finne på noe og så var jeg egentlig ikke SÅ interssert lengre, men på en annen side, hun er jo drømmedama mi og jeg har hatt velidg sterke følelser for henne, men nå er det jo litt tid sida jeg så henne ordenlig.

Vi er ikke venner, bare bekjente. Kan noen gi meg en oppskirft på hvordan jeg kanskje kan be henne ut? Tenkte å sende en melding på facebook. Men usikker. Siden jeg ikke kjenner henne ordenlig føler jeg at kino eller middag blir for stort, men jeg vil ikke drikke alkohol første gangen heller. Jeg pleier å be med ut på en øl, men jeg har egentlig aldri vært komfertabel med å gjøre det på 1. date.

Tips anyone?

PS: Jeg har ikke mye datingserfaring og er ikke noen ekspert på damer, så gjerne hjelp meg med småting også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest summerbreez

Hallo :)

Jeg er en gutt på 22 år og var skikkelig forelska i ei jente. Nå har jeg ikke sett henne på en måned. Men jeg støtte borti henne på gata. Sa hei og var blid. Sa at det hadde vært hyggelig å finne på noe, hun sa ja. Men siden hun gikk med en venninne osv så ble det litt vansklig. Men jeg vil virkelig finne på noe med henne. Er rundt 3-4 dager siden nå og er usikker på hva jeg skal gjøre. Dessuten veit jeg ikke helt om hvor forelska jeg er nå. Jeg er redd for å finne på noe og så var jeg egentlig ikke SÅ interssert lengre, men på en annen side, hun er jo drømmedama mi og jeg har hatt velidg sterke følelser for henne, men nå er det jo litt tid sida jeg så henne ordenlig.

Vi er ikke venner, bare bekjente. Kan noen gi meg en oppskirft på hvordan jeg kanskje kan be henne ut? Tenkte å sende en melding på facebook. Men usikker. Siden jeg ikke kjenner henne ordenlig føler jeg at kino eller middag blir for stort, men jeg vil ikke drikke alkohol første gangen heller. Jeg pleier å be med ut på en øl, men jeg har egentlig aldri vært komfertabel med å gjøre det på 1. date.

Tips anyone?

PS: Jeg har ikke mye datingserfaring og er ikke noen ekspert på damer, så gjerne hjelp meg med småting også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summerbreez

Prøver igjen;)

Hva med å spille minigolf? Bowle? biljard? Eller bare gå en liten tur og spise is i sola? Kino er litt kjedelig som første date, for da får man jo ikke snakket sammen.

Håper du får en bra date!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du føler deg ukomfortabel i det offentlige sammen med en ny date, så foreslår jeg at du inviterer henne hjem på middag(som du selvsagt steller i stand). Det funker som oftest, med mindre hun er veldig skeptisk og er redd du har skumle planer(les: overfalle henne).

Ta sjansen!

Om hun ikke ønsker middag hjemme hos deg, kan du foreslå en gåtur. Føles antakelig litt tryggere for henne.

Dersom hun kommer hjem til deg, pass på at du har det ryddig og fint. Jenter legger merke til slike ting :) Er du ellers en rotekopp, så kan dette være en god begynnelse til å gjøre det til en vane å ha det ryddig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv en melding til henne på facebook, med hovedinnhold: "Hei, det var hyggelig å støte på deg her om dagen :) Kunne du tenke deg å møtes og ta en kopp kaffe en dag?"

Etter du har fått svar kan du foreslå noen konkrete dager :)

God kaffe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Bare spør om hun vil ta en kaffe eller øl. Ville ikke bedt henne hjem på middag - det blir for stort og "seriøst" første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok også bedt henne på en kaffe. Finnes det en koselig kafè i nærheten der dere bor? :) Hvis det blir riktig så trivelig, kan dere jo rusle rundt i byen/området etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...