Gå til innhold

Facebook og forholdstatuser

Gjest Lille meg

Anbefalte innlegg

Gjest Lille meg

Jeg har møtt en gutt som jeg liker veldig godt, vi har vært sammen i nesten tre måneder nå. Greia er at det tok lang tid før han la meg til på facebook. Jeg har ikke nevnt noe til han for det vil bare høres teit ut. Han la meg omsider til og har nå forandret statusen sin fra "singel" til "i et forhold", men vil ikke sette navnet mitt ved statusen, noe som jeg synes er litt pussig. Jeg vet at det ikke spiller noe rolle hva som står på facebook, men jeg undre litt på hvorfor han ikke vil det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skønner det godt jeg, ingen har noe med om jeg er singel eller ikke. Er de virkelig nysgjerrig kan de heller spørre meg. Alle de nære vennene mine vet det no uansett. Folk fra ungdomskolen trenger ikke å vite sånt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemeg

Nei, men jeg vil gjerne ha navnet hans der.. :( Men siden han ikke har mitt der, så har ikke jeg han sin heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt en gutt som jeg liker veldig godt, vi har vært sammen i nesten tre måneder nå. Greia er at det tok lang tid før han la meg til på facebook. Jeg har ikke nevnt noe til han for det vil bare høres teit ut. Han la meg omsider til og har nå forandret statusen sin fra "singel" til "i et forhold", men vil ikke sette navnet mitt ved statusen, noe som jeg synes er litt pussig. Jeg vet at det ikke spiller noe rolle hva som står på facebook, men jeg undre litt på hvorfor han ikke vil det...

Kjære deg, nå er det på tide dere prater sammen. Kanskje han rett og slett ikke har behov for å fortelle alle og enhver hvem han er sammen med. Jeg var sammen med ei jente i ett år uten at noen(foruten våre beste venner) visste noe. Dette fordi ingen av oss var klar for å være i et forhold. Før det ble slutt snakket vi om hvordan det ville bli hvis vi offentliggjorde det på Facebook. Jeg tenkte at jeg ville ikke umiddelbart legge ut navnet til henne. Ikke la alle vite hvem hun er.

Jeg har et vennepar som er forlovet, har 3 barn og skal snart gifte seg. Begge har Facebook, men står kun oppført som "I et forhold".

Du må tørre å kommunisere i stedet for å gruble på hva som kan være galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg vil gjerne ha navnet hans der.. :( Men siden han ikke har mitt der, så har ikke jeg han sin heller...

Sett nå navnet hans der. Gjør det du ønsker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillemeg

Skønner det godt jeg, ingen har noe med om jeg er singel eller ikke. Er de virkelig nysgjerrig kan de heller spørre meg. Alle de nære vennene mine vet det no uansett. Folk fra ungdomskolen trenger ikke å vite sånt :)

Ja, jeg ser den. Men jeg tenker siden han har forandret statusen sin til "i et forhold", hvorfor ikke ha med navnet mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser den. Men jeg tenker siden han har forandret statusen sin til "i et forhold", hvorfor ikke ha med navnet mitt?

Les innlegget mitt, så skjønner du kanskje det. Kanskje han vil at folk skal vite at han er i et forhold, men har ikke behov for å fortelle alle og enhver hvem det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemeg

Kjære deg, nå er det på tide dere prater sammen. Kanskje han rett og slett ikke har behov for å fortelle alle og enhver hvem han er sammen med. Jeg var sammen med ei jente i ett år uten at noen(foruten våre beste venner) visste noe. Dette fordi ingen av oss var klar for å være i et forhold. Før det ble slutt snakket vi om hvordan det ville bli hvis vi offentliggjorde det på Facebook. Jeg tenkte at jeg ville ikke umiddelbart legge ut navnet til henne. Ikke la alle vite hvem hun er.

Jeg har et vennepar som er forlovet, har 3 barn og skal snart gifte seg. Begge har Facebook, men står kun oppført som "I et forhold".

Du må tørre å kommunisere i stedet for å gruble på hva som kan være galt.

Takker for bra svar :) Det spiller vel egentlig ikke noe rolle siden han tross alt har forandret statusen sin, du har rett i at ikke absolutt alle på vennelista trenger å vite hvem han er og omvendt... Undret bare litt på hvorfor ikke ville ha mitt navn der, men skjønner nå at ikke alle trenger å vite alt.

Grunnen til at jeg ikke har tatt det opp med han, er at jeg syns det var så tåpelig å spørre om noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han tenker det samme om deg? Sett navnet hans der du også ser du hva som skjer :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke har tatt det opp med han, er at jeg syns det var så tåpelig å spørre om noe sånt...

Det er mange tanker som dukker opp i et forhold. Mye går vi og grubler på, andre ting er ikke så viktig. Går vi og grubler for lenge på ting vi tilslutt lage oss egne realiteter, noe som så absolutt ikke er sunt i et forhold. Det er derfor kommunikasjon er en fin ting.

Ta det opp med han. Det finnes ikke tåpelig i det hele tatt. Du kan si noe som: "Jeg føler det er litt tåpelig å spørre om det, men er det en grunn til at du på Facebook ikke forteller at du er i et forhold med meg, men bare at du er i et forhold?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnfi

Herre Gud, så folk kan gruble og tenke.

Det var ikke en tanke som streifet meg da jeg ble kjæreste med nå samboer. At jeg skulle skrive det på FB. Men det ble påpekt av ham etter flere uker, han bare lurte på hvorfor jeg ikke hadde forandret status, Jeg puttet inn i et forhold, men syntes ikke noen har noe med hvem jeg er i et forhold med. Folk som er nære vet jo hvem han er uansett :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sende han en forespørsel, for han må jo godta at du setter navnet hans på din sivilstatus, og hvis han godtar står ditt navn hos han og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan hende han føler det er en del av privatlivet hans, som han ikke føler at andre har noe med? Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tatt det så personlig, kan hende det bare slik han er :) Men hvis du virkelig lurer, så får du nok et godt svar om du spør han. Synes ikke det er tåpelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...