Gå til innhold

Mystisk Nokia telefon


Ursula

Anbefalte innlegg

Min 3510 i, som er max 6 mnd gammel tok plutselig kvelden lørdag formiddag.

Etter å ha send noen sms og tatt en innkommende tlfsamtale uten problemer, slutter plutselig 3-4 av tastene å virke !!

Saken er at jeg (i mitt lite intelligente hjørne) ikke tok vare på garantien.

Og i min frustrasjon over denne dumme telefonen som plutselig svikter meg slik at jeg hverken får åpna tastelåsen, lest/sendt meldinger eller tatt telefonen eller ringt ut, så begynte jeg å mekke litt på den selv....

Det var nok ikke så lurt.

Jeg fikk den hvertfall ikke til å virke.

Jeg har vel innsett at min stakkars Nokia nu er død, men hvorfor en telefon plutselig slutter å virke av bare å ligge på et bord, og ved normal bruk som IKKE innebærer kasting i veggen o.l, hvordan i alle grønneste kan tastene bare gi opp ?

De virker altså ikke, DØD.

Nok en Nokia historie, eller var jeg forhåpentligvis bare uheldig ?

Det skal legges til at jeg bare har hatt problemer med èn tidligere Nokia telefon, hvor kalenderen gav opp.

Ursula - Mobilløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk forklart av en kompis som jobber hos Elkjøp, som igjen hadde fått forklart dette av en reparatør, at slike feil i så godt som i alle tilfeller skyldes slag/støtskader, f eks at mobilen har falt fra bordet og ned på gulvet, selv om eieren benekter dette. Mobilen virker tilsynelatende som den skal en stund, men innvendig kan forbindelsen mellom to punkter blitt slitt fra hverandre, slik at de over tid mister kontakten helt. Mange er nok uforsiktige med mobilen, men man må tenke på at teknologien i en mobilen tilsvarer en bitteliten datamaskin. De fleste forstår at en pc kan bli ødelagte ved fall fra selv små høyder, så det burde ikke være vanskeligere å fatte at dette også kan skje med mobilen. Dette gjelder alle typer mobilmerker.

Når det er sagt, så sier kompisen min også at Nokia ligger høyest på klagetoppen av samtlige mobilmerker når det gjelder feil i selve teknologien. En teori er at Nokia i sin higen etter å tilby nye modeller slipper disse for tidlig, før de har fått luket vekk "barnesykdommene" og har testet mobilene grundig nok. En annen ting er at det rett og slett blir puttet for mye teknologi inn i en sånn liten sak og kravet er jo stadig mindre mobiler, så det er kanskje ikke så rart at det kan oppstå feil.

Når det gjelder kvitteringen din, tror jeg ihvertfall de på Elkjøp kan leite opp navnet og kjøpet ditt i dataregisteret, så du kan jo høre.

PS: Jeg anklager ikke deg for å ha forårsaket skaden på mobilen selv, altså! :wink: Men det kan jo ha skjedd at du har mistet den i gulvet etc og du ikke tenkte mer på det, fordi mobilen tilsynelatende var i orden der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, sier du det Cawarra.

Den HAR fått seg en luftetur èn gang, men det er flere måneder siden og den har fungert ypperlig siden da.

Jeg har behandla den pent både før og etterpå..

Men det er jo mulig som du sier at den ikke tålte påkjenningen likevel og at den klikker over tid...

For det er jo ganske merkelig at tastene slutter å virke helt uten grunn.

Og i og med at jeg har prøvd å reparere på den selv kan jeg vel bare glemme å få noen ny mobil selv om de leiter fram når jeg kjøpte den tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har prøvd å fixe den selv, så er garantien din historie - dessverre. Til en annen gang så er dte verdt å merke seg at alle Nokia modeller har et IMEi -nr som er "loggført" på en måte, hos Nokia, slik at alle Nokia-verksteder kan finne ut når telefonen din er produsert. Så går de ut fra 15 mndrs garanti fra produksjonsdatoen........Så i teorien trenger du ikke å ha med kvitteringen, men det er jo sikrest i.o.m at forskjellige butikker har sikkert forskjellig parksis når det gjelder akkurat dette................ :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet en gang med en 3510. Den var kjøpt på Elkjøp og makan til dårlig service skal du lete lenge etter. Hjalp ikke å prøve seg med den at de hadde kjøpet registrert på sin data så lenge jeg ikke hadde garantien.

Til slutt ba jeg om å få snakke med daglig leder og den samtalen endte opp i at jeg fikk ny telefon...........og min hadde ikke "dumpet" borti noe som helst, det kan jeg love deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg hadde nok blitt overasska om jeg kunne bruke garantien når jeg har prøvd å reparere på den selv.

Jaja, da har jeg erfart det også, får tak i en annen tlf til uka, håper jeg slipper å oppleve tilsvarende flere ganger, for det er temmelig kjedelig når det slutter å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...