Gå til innhold

Noen spørsmål om PCOS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan vektreduksjon hjelpe mot hår og kvise problemer? Har bmi på 27.

Er det kun diane ppiller som er det eneste medikamentet som er aktuelt for hjelp mot kviser og hår?

Er det muligheter for å få dekt laser/elektrolysebehandlig? Jeg har lyse hår, men det sjenerer meg veldig mye..

Er dette en evigvarende tilstad uten noen sjanser for at det skal "gå over" eller bedres på noen måte?

Trenger sårt hjelp til å få bukt med problemene med kviser og hår. :( Dette er et stort problem for meg som virker som bare blir værre.. Jeg har lyse hår, men de syns fordi! I ansiktet så har jeg hår på overleppa, haka og halsen, prøver å nappe, men det er jo så mye :( Hjelper voksing? blir de stivere og mørkere det som vokser ut?

Håper på at det er noen som kan være så snill å dele sine erfaringer med meg! Tusen takk på forhånd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Voksing er nok enklere. Selv har jeg ikke mot nok til å dra å vokse meg på haka...så jeg barberer istedenfor. Må gjøre det hver dag...får små skjeggstubber igjen etter bare noen får timer :(

Vektreduksjon i seg selv hjelper nok ikke, men det kan hjelpe å spise sunt og være aktiv.

Leste om et par damer som faktisk fikk mindre hårvekst etter at de la om livsstilen sin, men de ble aldri kvitt det.

Det er ikke mulig å få dekket elektrolyse/laser, men det er mulig å søke om å få tilbake en viss prosent av det man har lagt ut...dessverre så tror jeg det vil bli vanskelig siden du har lyse hår og ikke mørke. Iallefall dette jeg fikk beskjed om når jeg vurderte dette.

Har ikke råd til å legge ut for elektrolyse, så får ikke prøvd det ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PCOS er hormoner i ubalanse som du sikkert vet.

les om det på natpro.tjenester.org

Interessant tema dette med progesteronkrem, men jeg vil vel ikke anbefale en salgsside for et produkt til en person som ønsker info om PCOS. TS, søk heller på infosider om PCOS. Det finnes ganske mange av dem på nett. Vær litt skeptisk da verken helsestanden eller selgere av naturmedisiner sitter på den hele og fulle sannheten. Kropper er forskjellige, så du må finne ut hva som funker for din kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE kjøpt hormoner fra nettet! Du aner ikke hva du får i deg og om det kan hjelpe deg, i verste fall så blir ting verre.

Vektredusjon hjelper på PCOS, men om det hjelper på alle symptomene er forskjellig fra person til person. På meg hjalp det ihvertfall på kvisene. Jeg har ikke så stort problem med uønsket hårvekst. Det lille jeg har på haka og overleppa napper jeg med en pinsett.

Hår blir ikke stivere eller mørkere av å bli babert, nappet, vokset e.l Men de kommer ut stivere fordi de er kuttet rett av når man barberer.

Man kan visst få dekket litt til laser eller elektrolyse i ansiktet. Men da må du ha en diagnose og gå igjennom en papirmølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg fikk diagnosen PCOS for snart 2,5 uker siden, og gynekologen jeg var hos anbefalte meg å spise lavkarbo. Etter få dager fikk jeg en blødning, den første siden mars. Jeg er normalvektig, og har ikke store hår-problemer (det lille jeg har fjerner jeg fint med pinsett), men blodsukkeret og insulinnivået er ikke helt bra. Dette er som en følge av PCOS'en. Etter å ha lest en del om lavkarbo og PCOS er det mange som kan fortelle om eggløsning og mensen, i tillegg til vektnedgang. Også noen som mener de uønskede hårene har lysnet og blitt færre.

Det er ganske mye jobb å gå over på lavkarbo, og jeg har mye å lære, men jeg synes det er bedre enn at jeg skal proppe i meg masse hormoner og medisiner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...