Gå til innhold

Kvinner bruker «Twilight» som samlivsguide

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes det er ille nok at min 25 år gamle, forlovede og samboende småbarnsmor av ei venninne har et digert innrammet bilde av denne Edward i stua!:roll:

Si at du tuller! :eeeh::legrine:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har verken sett filmene eller lest bøkene (noe jeg ikke kommer til å endre på) så jeg kan vel egentlig ikke si så veldig mye om det her. Men det virker jo helt blåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mannfolk verdt sitt salt setter ned foten når det gjelder sånt surr :smoke:

Kikket innom denne tråden bare for å se hvordan den hadde utviklet seg, og om det var noe enda mer morsomt som var dukket opp, og så ser jeg denne kommentaren her...

Mener du i fullt alvor at menn har all mulig rett til å nekte kona, samboern, eller kjærsten å ha mannlige venner? Snakk om huleboermentalitet! Ikke vet jeg med kona di eller hva du nå har, men jeg har ihvertfall littegrann selvkontroll og impulskontroll....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket innom denne tråden bare for å se hvordan den hadde utviklet seg, og om det var noe enda mer morsomt som var dukket opp, og så ser jeg denne kommentaren her...

Mener du i fullt alvor at menn har all mulig rett til å nekte kona, samboern, eller kjærsten å ha mannlige venner? Snakk om huleboermentalitet! Ikke vet jeg med kona di eller hva du nå har, men jeg har ihvertfall littegrann selvkontroll og impulskontroll....

Det må selvfølgelig være gjensidig.

Hun har venninner og jeg har kompiser. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må selvfølgelig være gjensidig.

Hun har venninner og jeg har kompiser. Enkelt og greit.

Så det er gjensidig huleboermentalitet altså? Skjønner meg ikke på det jeg altså. Har dere virkelig ikke lov til å snakke med venner av motsatt kjønn?

Hadde mannen min forlangt at jeg skulle kutte kontakt med alle mine mannlige kamerater som jeg kanskje har gått på skolen sammen med eller vokst opp med så hadde han jammen meg ikke vært mannen min.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er gjensidig huleboermentalitet altså? Skjønner meg ikke på det jeg altså. Har dere virkelig ikke lov til å snakke med venner av motsatt kjønn?

Hadde mannen min forlangt at jeg skulle kutte kontakt med alle mine mannlige kamerater som jeg kanskje har gått på skolen sammen med eller vokst opp med så hadde han jammen meg ikke vært mannen min.

Nei, men som du kanskje vet så leker like barn best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men som du kanskje vet så leker like barn best.

Sant nok, men det virker veldig kontrollerende for min del. Faktisk ganske så Twilight-aktig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, men det virker veldig kontrollerende for min del. Faktisk ganske så Twilight-aktig :wink:

Uten kontroll blir det kaos.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skal Edward klare å få et bankende lem når han er så blodfattig og hjertet hans ikke slår? Det er vel en av grunnene til at en vampyrkjæreste ikke er noe å satse på... :rolleyes:

Jeg satt og lurte på det samme når jeg i mine fjortisdager siklet på Sarah Michelle Gellar i Buffy. Der hadde vampyrene seg titt og ofte. Hørte jeg noen si penispumpe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten kontroll blir det kaos.

Uten selvkontroll ja. Det er noe ganske annet enn å bestemme over hvem som får snakke med hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten selvkontroll ja. Det er noe ganske annet enn å bestemme over hvem som får snakke med hvem.

Det er ikke alle som har selvkontroll.

Og hvis det da viser seg at man har vært så uheldig at man har surret seg borti et slikt individ, så er det helt nødvendig at den andre tar kontrollen.

Dette har skjedd opp igjennom alle år.

F.eks når det gjelder økonomi eller alkoholkonsum.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvis det da viser seg at man har vært så uheldig at man har surret seg borti et slikt individ, så er det helt nødvendig at den andre tar kontrollen.

Hvis du mener det ville vært uheldig, hvorfor klamre deg fast da? Hadde jeg oppdaget at jeg hadde surra meg borti et mannfolk som ikke klarer å beholde buksa på bare fordi sjansen var der så hadde jeg faktisk bare vært glad for å oppdage det og bli kvitt ham.

OG jo, det er så enkelt, om en bare er prinsippfast. Har julet opp og kastet ut en utro fjott tidligere. Og jeg er stolt over at jeg gav ham inn også :wink:

Hvorfor kjempe for å beholde noen som ikke er til å stole på på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener det ville vært uheldig, hvorfor klamre deg fast da? Hadde jeg oppdaget at jeg hadde surra meg borti et mannfolk som ikke klarer å beholde buksa på bare fordi sjansen var der så hadde jeg faktisk bare vært glad for å oppdage det og bli kvitt ham.

OG jo, det er så enkelt, om en bare er prinsippfast. Har julet opp og kastet ut en utro fjott tidligere. Og jeg er stolt over at jeg gav ham inn også :wink:

Hvorfor kjempe for å beholde noen som ikke er til å stole på på noe vis?

Det kan du forsåvidt godt si.

Men de største problemene oppstår i hovedsak når man f.eks har felles bolig etc. og mindreårige barn i sammen.

Da blir det veldig problematisk og ikke minst upraktisk å skulle skille lag. Med andre ord et alvorlig dilemma for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det veldig problematisk og ikke minst upraktisk å skulle skille lag. Med andre ord et alvorlig dilemma for de fleste.

Men farene for slikt er jo noe en stort sett vet om før en gifter seg, får barn, og kjøper hus. En har altså all verdens mulighet til å sile ut det som bør kasseres fra det som har litt kvalitet.

Istedet for å bli kontroll og maktsyk så kan en heller tenke "jeg fortjener bedre".

Men over til saken igjen: Du mener altså at Twilight-forhold har et snev av fornuft i seg? Og at det ikke er noe galt i å styre og kontrollere partneren av ren sjalusi?

Jeg er uenig, men alle kan ikke være like heller. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ms. Raggsokk

Føler meg ikke som noen typisk kvinne hvis gjennomsnittskvinnen sikler på Twilight-menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men farene for slikt er jo noe en stort sett vet om før en gifter seg, får barn, og kjøper hus. En har altså all verdens mulighet til å sile ut det som bør kasseres fra det som har litt kvalitet.

Problemet er bare det at svært få (unge) folk tenker så langt.

Istedet for å bli kontroll og maktsyk så kan en heller tenke "jeg fortjener bedre".

Men over til saken igjen: Du mener altså at Twilight-forhold har et snev av fornuft i seg? Og at det ikke er noe galt i å styre og kontrollere partneren av ren sjalusi?

Jeg er uenig, men alle kan ikke være like heller. Heldigvis.

Hvis den dama jeg levde i sammen med har så dårlig vett at hun oppfører seg på en måte som gjør meg sjalu og usikker på henne - og jeg hadde kommunisert dette til henne uten at det bedret seg - så hadde jeg kommet til å kontrollere henne som en siste utvei, ja.

Hadde også dette vist seg å være umulig, så hadde hun forsvunnet ut av mitt liv for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den dama jeg levde i sammen med har så dårlig vett at hun oppfører seg på en måte som gjør meg sjalu og usikker på henne - og jeg hadde kommunisert dette til henne uten at det bedret seg - så hadde jeg kommet til å kontrollere henne som en siste utvei, ja.

Men å bli kontrollert fører bare mer problemer med seg. Det er ingen som er villige til å leve sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å bli kontrollert fører bare mer problemer med seg. Det er ingen som er villige til å leve sånn.

Tja, det er en del som ser på det at den andre er sjalu og kontrollerende som at denne bryr seg.

Og det kan også stemme. Derfor finnes det en del som tester den andre partens grenser.

Men det kommer selvfølgelig helt an på i hvilken grad det dreier seg om. Syklig (grunnløs) sjalusi har selvfølgelig ingenting med det å bry seg om å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...