AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #21 Skrevet 9. juli 2012 I helsevesenet så bestemmer man selv når man har passert 12 år. Man kan da bestemme at foreldrene ikke skal få informasjon bla. Det er ikke så mange som er klar over det og i mine øyne så er det helt bak mål. Foreldrene dine bør vite at du har startet på medikamenter med tanke på bivirkninger og evnt sykdommer som ligger i familien. Anonym poster: b47051084ccafcb30655ff67ffdbee41
Solbærsaft Skrevet 9. juli 2012 #22 Skrevet 9. juli 2012 Jeg begynte på ppiller da jeg var 14 år. Først nå, etter 10 år har jeg begynte å få noen lyse pigmentflekker på den ene hånden. Mamma måtte ikke gi godkjennelse for at jegskulle få ppiller, men hun på helsestasjonen sa at jeg burde fortelle en voksen person i familien uansett, sånn at noen visste om det om noe skulle skje. Har flere venninner som ikke kan utsette mensen på ppiller, uansett hvilket merke de bruker. De får blødninger når de egentlig skulle hatt mensen, og blødninger varer også mye lenger om de forsøker å utsette. Jeg har aldri hatt problemer med å utsette, selv om jeg har brukt 4 forskjellige typer.
katt1 Skrevet 9. juli 2012 #23 Skrevet 9. juli 2012 Hei Om det er sånn at du vil ha P-piller for og kunne styre når du skal ha mensen tror jeg ikke det er helt bra. Man kan få bestemte piller for og gjøre dette,men det er ikke noe man skal ta i tide og utide. Men fint og kunne bruke de om man skal på bade ferie eller lignende. Jeg ville ikke ha begynt med p-piller før jeg måtte ha det jeg for det er mye bivirkninger,om min datter hadde sagt hun ville ha det så hadde jeg tatt henne med til legen sånn at jeg viste at de hadde hatt en god prat rundt dette. mange glemmer at piller ikke er sikkert alene. P-piller er gratis mellom 16 og 18 tror jeg. Men husk kondom da,viktig det !!!! Snakk med din mor,det er så viktig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå