Gå til innhold

Å oppmuntre kvinner til å lyve....


waco

Anbefalte innlegg

Jeg er jo av den oppfattning at man bør ta bort alle mulige støtteordninger til alenemammaer, for å få barn er et privat anliggende, og ikke det offentliges ansvar.

Selvsagt er de fleste jenter uenige i at vi bør tenke nytt på en del områder....

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Waco

først og fremst: hvis du i et ansettelses intervju spør en kvinne (på en eller annen måte) om hun har tenkt å prøve å få barn med det første, og hun svarer bekreftende, med den følgen at du ikke ansetter henne, står du i stor fare for å bli trukket for retten.

Personlig ville jeg svart at jeg ikke hadde planlagt noe som helst, hvis jeg fikk det spørsmålet, men jeg ville sansynligvis også latt være å ta jobben, siden det vitner om personal politikk som jeg ikke ønsker å ha del av (det er mitt fagfeldt).

jeg håper virkelig ikke du sitter i en posisjon hvor du foretar ansettelses intervjuer. den innstillingen du viser her vil jeg si kan skade organisasjonen du jobber for, gjennom både dårlig publisitet og fare for at dere blir uaktuelle for søkere som ønsker litt mer seriøsitet.

Angående din andre "provokasjon", støtte til alenemødre: du sier at du mener det å ha barn er en privat sak. betyr det da at du mener at den enkelte av foreldrene (dvs også faren) skal måtte betale mer enn det de gjør i dag ? dette vil nemlig bli tøft for mange fedre. samfunnet trenger barn. mennesker i dag blir eldre, og for å dekke det behovet vi har for arbeidskraft kreves det at det fødes barn. var det et argument du forsto ?

og angående voldtekt: har til dags dato aldri møtt en jente som har kalt frivillig sex for voldtekt. men flere jenter som har fått ødelagt mange år av livet sitt... icon_frown.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: tingeling den 2002-05-13 21:40 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev;

Personlig ville jeg svart at jeg ikke hadde planlagt noe som helst, hvis jeg fikk det spørsmålet, men jeg ville sansynligvis også latt være å ta jobben, siden det vitner om personal politikk som jeg ikke ønsker å ha del av (det er mitt fagfeldt).

* Tydelig at du spekulerer i gravideter. Jeg savnet bare littegranne ærlighet omkring temaet. Du må huske at en liten bedrift kan gå konkurs dersom så lite som tre nyansatte må permiteres pga fødsel. Man må prøve å se de moralske akspekter for dette også.

Du skrev:

samfunnet trenger barn. mennesker i dag blir eldre, og for å dekke det behovet vi har for arbeidskraft kreves det at det fødes barn. var det et argument du forsto ?

* Nå er jeg en økonomisk libralist som tror på vidåpne grenser. I min verden ville Norges befolkning blitt erstattet med en verdensbefolkning. Vi kan importere all den arbeidskraft våre neste generasjoner kommer til å trenge. Jeg syns du bør finne på noen bedre argumenter....

Du skrev:

og angående voldtekt: har til dags dato aldri møtt en jente som har kalt frivillig sex for voldtekt. men flere jenter som har fått ødelagt mange år av livet sitt... icon_frown.gif

*Selvfølgelig har ikke du det, du er jo jente. Men det har nemlig jeg. Jeg har møtt gutter som har blitt sendt på barnehjem pga kvinnelurerier. Og det er en kjennsgjerning at noen damer "angrer"....

Rundt middagsbordet, ungpiken er ikke lenger jomfru, dårlig samvittighet, blandet med medfølelse og allslags trøst fra omverden... jenta utbryter hun er gravid....selvsagt har hun blitt voldtatt da... familiens ære står jo på spill, vi er jo kristne eller fanatiske, heller jeg vet hva...

Men jeg vet... at det er en del jenter som finner på utukt.....

Waco12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Waco.

det se ut som du har en del imot kvinner som får barn. betyr det at du ønsker et arbeidsmarked uten unge kvinner, eller bare med kvinner som velger bort dette? en slik løsning vil øke det problemet jeg nevnte tidligere med mangel på arbeidskraft. når i tillegg unge kvinner utdanner seg mer enn noen gang, og i snitt høyere enn unge menn (mener jeg å ha lest), så vil noe slikt bety et tap for arbeidsmarkedet. dessuten vil jeg gjerne legge til at vi jenter kan bli gravide uten å planlegge det, og vi kan også oppleve å prøve i mange år uten at det skjer noe. jeg skjønner argumentet ditt om små bdrifter, men nå er engang loven slik at det ikke er lov å spørre kvinner om nettop dette (og heller ikke å be dem skrive under kontrakter på det, om du skulle komme på slike tanker.)

det er fint at det i din verden bare er å flytte folk litt rundt, men det er nå ikke helt så enkelt. ja, på verdens basis kan man nok finne en balanse, men pga spåk, kulturforskjeller, forskjeller i utdannings system etc byr denne løsningen på en del problemer. dessuten viser det seg at folk ikke flytter så mye på seg, selv med fri flyt av arbeidskraft innen feks EU.

jeg er desverre klar over at det finnes noen jenter som lyver om voldtekt, og de ødelegger utrolig mye for alle de som ikke gjør det. men det finnes også utrolig mange som aldri anmelder voldtekter, nettop fordi de vet at slike holdninger som du har vil gjøre det så utrolig tøft å gå igjennom en rettsak (hvis de kommer så langt. norsk rettsystem er ikke akkurat på verdens toppen når det gjelder å dømme sedlighets forbrytere. de aller fleste saker blir henlagt).

jeg lurer på hva slags kvinner du har møtt i ditt liv, waco...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Waco!

Hmmmmm.. har en følelse av at det å tirre opp damene på KG er det største kicket i livet ditt. Synes da egentlig synd på deg, det er så mye mer spennede ting her i livet, skjønner du.

Så til saken:

Hadde du spurt en mann under intervju om han planla familie? Det er ikke utenkelig i dag at mann deler permisjonen (jeg og min mann skal dele permisjonen 50/50 hvis vi får barn).

Jeg fikk dette spørsmålet en gang under intervju, hvorpå jeg svarte: "Det vil jeg gjerne besvare med et sprørsmål: si meg, stiller du dine mannlige intervjuobjekter det samme spørsmålet?". Intervjueren har i ettertid sagt at han synte det viste guts å svare slik, og jeg fikk jobben!

Og uansett dersom man planlegger familie, kan det ta flere år før man får det til. Og når det gjelder fravær o.l., hva med sykdom?

Skal man åpne for spørsmål som: er du plaget med deprisjoner, hemorider o.s.v o.s.v.?

Og du, prøv å svelge bitterheten din - ellers ender du opp som en gammel, bitter menn (og det drar ikke lekre damer skal jeg love deg) You see?

Fortsatt god mandag!

LineA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble visst anonym. ikke meningen. det var meg, tingeling som skrev det siste, anonyme innlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt personlig så mener jeg at vi bør gjeninnføre kvinneverdigheten. Dvs husmorrollen. Vi bør oppmuntre kvinner til å være hjemme med barn. Vi kan f eks øke kontantstøtten til det dobbelte. Den arbeidskapitalen som da trengs vil gå til høyere arbeiderlønninger.

Enkel sosialøkonomi. Du Tingeling du var veldig negativ til arbeidsinnvandring som et tema. Vet du ikke at menneskeheten har forflyttet seg til evige tider? Når jeg snakker om åpne grenser i et liberalistisk frihetsstat, fri for femifascister og formyndere, så inkluderer jeg de fleste mennesker i verden. Mitt ideal overstiger nok de flestes....

Det handler om å ha en realistisk syn på ting... og finne andre løsninger....

Slik som norske kvinner utnytter smutthull er det bare spørsmål om tid før vi blir nødt til å evaluere hele "kvinnefrigjøring".

Istedet for å forkaste ideen, umiddelbart bør en også huske alle de andre fordeler, som f eks, mindre kriminalitet, mindre dopmisbruk, mindre sykefravær, - kort sagt, et mer harmonisk samfunn....

Vi bør bygge familien som et naturlig ankerpunkt. Vi bør rett og slett oppmuntre befolkningen å tenke nye baner.

Og det gjør man med å opplyse kreativiteten hos mennesker. Idag diskuterer vi kvinnefrigjøringens premisser, imorgen handler vi.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, du mener verden ville være et mer harmonisk sted uten kvinnefrigjøring, dvs: du mener at verden ville være et bedre sted om den ene halvparten av befolkningen hadde vært underlagt den andre halvparten. du foregir å ha til hensikt å opplyse oss om at det hadde vært til vårt beste å oppgi vår autonome eksistens og overdra retten til å ta avgjørelser på våre vegne til våre menn, antar jeg - de samme menn som 40% av gifte norske kvinner erfarer å være så udugelige som ektemenn at de rett og slett skiller seg fra dem. foreslår at du konverterer til islam og flytter til saudi-arabia, der finner du et samfunn grunnlagt på dine oppfatninger om familiens naturlige orden. for noen reversering av kvinnefrigjøringen kommer vi bare ikke til å gå med på, vennen. 1212[ Dette Innlegg er endret av: ivanka den 2002-05-13 23:57 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamaya, jeg mener bare at dersom man har flere kvinner hjemme, vil vi også få flere barn.

Pappapermisjon har jeg ingen formening om, bortsett fra at myndighetene bør "stimulere" til økt rekruttering av den mannlige delen av befolkningen ut i arbeidslivet.

Jeg tror samfunnet vil få et løft da...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der forsvant innlegget mitt, men men...

Jeg mener vi trenger kvinner som er aktive i arbeidslivet, det vil sørge for et større mangfold i samfunnet, og da trenger vi arbeidsgivere som er bevisste på det og kan legge forholdene til rette for det. Jeg synes det er viktig at både kvinner og menn får utnytte de ressursene de har, og at menn også kan være gode omsorgspersoner, og ikke minst en ressurs barn trenger. Noen av problemene vi ser i dag kommer fra at fedrene er for lite inne i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Waco jeg - halve verden tilbake til kjøkkenbenken.

Siden vi kvinner har vært der i hundrevis av år, er det ikke mer enn rett og rimelig at vi nå kan få ta over jobbarenaen mens mennene stiller seg til kjøkkenbenken et par hundre år.

Siden menn har klart å skakkjøre forholdsvis mye i sine kriger og sine oppfinnelser gjennom tidene, syns jeg det er på tide vi får teste ut et kvinnevelde i praksis.

Så kan vi komme tilbake om ca 2-300 år og diskutere hva som er best på et relevant grunnlag.

Power to the people (les:women)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

waco, du skriver at jeg er "negativ til arbeidsinnvandring som tema". da har du misforstått, er absolutt ikke negativ til det, sier bare at det ikke er fullt så enkelt som du får det til å høres ut. ja mennesker har alltid flyttet på seg, men ikke til den grad som trengs hvis ditt forslag skal være gjennomførbart. og når du i tillegg mener at halve befolkningen skal holde seg hjemme og bli forsørget av stat (kontant støtte) og ektemann så går ikke regnestykket opp. ganske enkelt fordi levestandarden i gamle dager, når kvinner var hjemme, var på et helt annet nivå enn i dag. få familier klarer seg i dag med en inntekt. men det hele blir noe motsigelses fullt når du først sier at du vil kutte ut støtten til mødre (som egentlig er til barna), og så sier at mødre skal være hjemme, få dobbel kontantstøtte og bli forsørget...

jeg trekker meg fra diskusjonen nå. regner egentlig med at mye av det du skriver er basert på ønsket om å provosere. rister egentlig bare litt på hodet, siden det alltid vil finnes noen som deg, og til de nytter det ikke å argumentere. ønsker deg god bedring.

tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...