Gå til innhold

Snek på mobilen hans

alltidusikker

Anbefalte innlegg

Akkurat blitt kjæreste med en jeg har holdt på med i 7 mnd, og alt er så fint og flott. Han er kjærlig og viser virkelig vilje til å være min kjæreste (har vært i tvil om følelser etc tidligere).

Så snek jeg da på mobilen hans i dag. Der var noen mld som han har sendt til en han tydeligvis traff på et nachspiel forrige helg. Ord i mld: " jeg var han pene som ville kline med deg, kanskje våre veier krysses igjen, ønsker deg en fin sommer, ciao bella".

Huff så dette stakk. Kan virke som om jeg har funnet meg en flørtepus, og det er jo ikke så veldig aktuelt. Vi er voksne +/- 40 så tenkte at dette skulle være noe ordentlig.

Så hva gjør jeg? Innrømmer sniking? Bare gjøre det slutt? Ikke bry meg med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dump han - gå videre! Når dere er såpass voksne, så sier en sånn oppførsel fra hans side ALT. Dette er ikke et engangstilfelle - helt garantert!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du gidde å bruke tiden din på noen som prøver seg på andre når han er sammen med deg? :tristbla:

Jeg hadde nok gjort det slutt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Menn er sånn. De klarer ikke å slå seg til ro. Det er bare slik genene deres er. En må bare lære seg å akseptere det har jeg funnet ut. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du gidde å bruke tiden din på noen som prøver seg på andre når han er sammen med deg? :tristbla:

Jeg hadde nok gjort det slutt.

Nei det vil jeg jo selvsagt ikke. Vi har snakket om at det at andre flørter med en når en er på byn er greit, men her flørter han og går langt over streken ved å tekste med henne i ettertid. Jeg vet jo hva vi damer tenker om en mann viser oss interesse...

Usikker på hvordan jeg skal gjøre det slutt. Alt er i grunn gull og grønne skoger for tiden, så om jeg gjør det slutt nå blir jo det å slippe en bombe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er sånn. De klarer ikke å slå seg til ro. Det er bare slik genene deres er. En må bare lære seg å akseptere det har jeg funnet ut. :-/

Jeg tror ikke alle menn er slik. Men jeg tror denne mannen jeg har funnet meg har et behov for bekreftelser, og tøyer dermed strikken vel langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Berit

Jeg tror ikke alle menn er slik. Men jeg tror denne mannen jeg har funnet meg har et behov for bekreftelser, og tøyer dermed strikken vel langt.

Hvorfor lager du unnskyldninger for han? Når han er i et forhold med deg, så skal han ikke oppføre seg sånn. Det bekreftelsesbehovet må han bare deale med på en annen måte.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være en idè og smette inn spørsmålet om han synes det er greit at vi treffer personer av det motsatte kjønn på byn/fest som vi da har kontakt med i ettertid og da gjerne med en flørtende tone? Sånn i samme slengen som jeg tar opp temaet "grenser i et forhold"..

Og viss han da svarer nei, skal jeg da innrømme at jeg vet han har gjort det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke funnet meg i det. Hva skjer om de faktisk møtes igjen da? En som er i et forhold skal ikke ville kline med andre.

Jeg hadde nok tatt det opp og gått videre.. finnes bedre menn der ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke funnet meg i det. Hva skjer om de faktisk møtes igjen da? En som er i et forhold skal ikke ville kline med andre.

Jeg hadde nok tatt det opp og gått videre.. finnes bedre menn der ute

Ja hva om de møtes igjen...tenker da tøyes strikken lenger enn langt..

I samme slengen sm jeg eventuelt tar dette opp må jeg jo innrømme at jeg har sneket på mobilen hans, noe som er et tillitsbrudd.

Eventuelt får jeg bare dikte opp en grunn til å gjøre det slutt. Hadde jo lysst å satse på denne mannen jeg, men det viste seg å være feil hest å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spinn deg inn i noe løgner og finn på en grunn for å gjøre det slutt. Skal du kutte det her, så får du være ærlig. Da har du iallefall ingenting å tape på å fortelle at du snek på mobilen hans.

Hvorfor snek du i utgangspunktet?

Jeg hadde innrømmet det og tatt det fra der.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest_gjest

Du er rundt 40? Likevel faller du for en drittsekk ("badboy") og ikke en snill, god, varm, omtenksom, kjærlig fyr..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snek jeg da på mobilen hans i dag. Der var noen mld som han har sendt til en han tydeligvis traff på et nachspiel forrige helg. Ord i mld: " jeg var han pene som ville kline med deg, kanskje våre veier krysses igjen, ønsker deg en fin sommer, ciao bella".

Huff så dette stakk. Kan virke som om jeg har funnet meg en flørtepus, og det er jo ikke så veldig aktuelt. Vi er voksne +/- 40 så tenkte at dette skulle være noe ordentlig.

Så hva gjør jeg? Innrømmer sniking? Bare gjøre det slutt? Ikke bry meg med det?

Forskjell på "jeg var den som ville kline med deg- kontra Jeg var den som Klinte med deg..

Kan være de har dratt en skikkelig flørt og fleip- og han ønsker henne en god sommer, dermed har han ikke tenkt å avtale noe møte med henne i sommer.

Pst.. slutt å les mobilen hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke spinn deg inn i noe løgner og finn på en grunn for å gjøre det slutt. Skal du kutte det her, så får du være ærlig. Da har du iallefall ingenting å tape på å fortelle at du snek på mobilen hans.

Hvorfor snek du i utgangspunktet?

Jeg hadde innrømmet det og tatt det fra der.

Jeg snek fordi jeg har tenkt på det lenge. Han har noen venninner, noe som jeg har litt tungt for å svelge, og ville i grunn bare se om det var noe kommunikasjon/hvilken kommunikasjon der var mellom de eventuelt. Så dukket det da opp et navn jeg aldri hadde hørt om, og da 3 meldinger mellom de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rundt 40? Likevel faller du for en drittsekk ("badboy") og ikke en snill, god, varm, omtenksom, kjærlig fyr..?

Men han er jo snill, god, varm, kjærlig og alt det der. Men da noe frekk og freidig..helt ærlig talt har han snakket så mye om å være trofast, å aldri ha gjort noe galt når han er i et forhold osv..at jeg trodde dette var gode greier. Kan tenkes at da han tok opp temaet flørting, at han tenker at dette er ok. Men dette er ikke ok for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på "jeg var den som ville kline med deg- kontra Jeg var den som Klinte med deg..

Kan være de har dratt en skikkelig flørt og fleip- og han ønsker henne en god sommer, dermed har han ikke tenkt å avtale noe møte med henne i sommer.

Pst.. slutt å les mobilen hans

Men hva med "kanskje våre veier krysses igjen?" Er ikke det en "invitasjon"?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tirkes

Hadde en mann skrevet et innlegg om damen som leste én vag tekstmelding og dumpet ham så hadde KG-juryen stemplet damen som psyko.

....har i blant en følelse av at folk som svarer tråder om personlige forhold og relasjoner er som de romerske keiserene og vender tommel opp eller ned til gladiatorene. Kan vi huske på at det KAN - lite sannsynlig - ha en forklaring? At det kan være ment som en spøk? Kanskje de fant tonen og skravlet sammen uten noen kjempeinteresse, venninnen hennes hennes misforstod og de måtte le av at han var "han pene som ville kline med deg" eller en eller annen intern spøk?

I mitt hode er det mest logisk, ettersom han sier "Kanskje våre veier møtes igjen" og ikke "Håper vi kan treffes igjen". Han ber henne ha en fin sommer = null planer om å treffe henne igjen. Han skriver ikke "Hei! Einar her.. " - han skriver "Jeg er han som..." - at et voksent menneske presenterer seg som "han pene som ville kline" høres rart ut, så kanskje det var en spøk. Formuleringen virker veldig vennlig. Ciao bella kan være om de snakket om en ferie hun skal på til Italia med nye flammen sin.

Jeg hadde blitt forbannet om jeg skulle stå skolerett for formuleringer jeg vender til folk. Jeg tror jeg fridde til Mann42 i en tråd her inne, etter en vittig post. Sånt skal man da ikke si til andre menn på nettet, fysj. Jeg har skrevet meldinger til kompiser som gjerne bare står "Du er en skikkelig herlig kar, enhver jente ville vært heldig for å krype inn i den armkroken :-)" - til kompiser som trenger en oppmuntring, har mista en dame. På kanten? Kanskje. Men ta ting ut av kontekst, uten å kjenne stemningen og uten å vite intensjonen, så ber du om usikkerhet.

Det kan jo tenkes at fyren er slesk, men det kan også tenkes at han bare snublet litt i grensen (ettersom TS og hennes type får lov til å flørte litt på byen) og ville være hyggelig med en dame han hadde snakket med på nachspiel - kanskje hun var trist. Også ville han muntre opp litt, med en melding formulert på en "fremmed" måte og på en "Du får ha det fint for vi sees neppe igjen"-måte. Dersom du ikke liker det, så får dere kanskje revurdere å gi hverandre lov til å flørte litt på byen, så han forstår hvor din faktiske grense går? Kan ikke ha en uttalt grense og en grense i hodet ditt - for han leser ikke tankene dine.

Innrøm gjerne at du leste meldingen. Snakk ut, rens luften. Bestem deg så for om du skal fortsette å være redd for å miste mannen, eller om du skal gå fra mannen. Men du bør være klar til å be om unnskyldning for det. Du har gjort noe galt. Vi vet ikke om han har gjort noe galt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rett av deg å lese på telefon hans, men ikke rett av han å "drive" rundt med andre heller! Er dere nettopp blitt ilag og ting er slik allerede, så er det dessverre lite håp om forbedring fra hans side.. Tenk deg om, ikke vær dum og kast bort tid!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har begge gjort ting som man må være ydmyk over. Uansett grunn, så er det ikke lov å skrive "jeg er han som ville kline med deg". Det er ingen oppmuntring uansett. Personlig hadde jeg blitt sint om jeg hadde funnet en melding av det der på telefonen til min kjæreste. Psyko? Absolutt ikke.

Snakk om respekt for den man er sammen med!!

Ved respekt er det for meg en grense på hva man sier, gjør og oppfører seg til andre mennsker NÅR man er sammen med ei/en. Noen er mer liberale enn andre.

Hva så om hun er 40 år og har falt for en potensiell drittsekk? De kommer i alle aldere og i begge kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Dere har begge gjort ting som man må være ydmyk over. Uansett grunn, så er det ikke lov å skrive "jeg er han som ville kline med deg". Det er ingen oppmuntring uansett. Personlig hadde jeg blitt sint om jeg hadde funnet en melding av det der på telefonen til min kjæreste. Psyko? Absolutt ikke.

Snakk om respekt for den man er sammen med!!

Ved respekt er det for meg en grense på hva man sier, gjør og oppfører seg til andre mennsker NÅR man er sammen med ei/en. Noen er mer liberale enn andre.

Hva så om hun er 40 år og har falt for en potensiell drittsekk? De kommer i alle aldere og i begge kjønn.

Det er ufint ja, men tenk om der er en forklaring? Tenk om TS sin type og damen satt og diskuterte FRP politikk sammen med en tredjeperson og drakk fin gammel whiskey og en person ramler på fanget til damen og sier til henne "hvem er han?" og hun sier "hvem han?" "han der pene som vil kline med deg?" hun ler høyt og sier "hvem?" og den fulle mannen peker på typen til TS. Alle flirer og blir lattermilde og flere på nachspielet gir typen til TS denne side-tittelen i en times tid etterpå.

Meldingen var veldig konkluderende, litt sånn "Hyggelig å treffes, ha et fint liv" melding, om enn klønete formulert. Ettersom vi bare ser den ene meldingen og ikke vet en dritt om situasjonen så kan vi ikke dømme mannen nord og ned. Vi kan si oss enige i at det ikke ser så veldig bra ut. Men jeg vil ikke gi ham drittsekk-stempel over en uheldig setning.

TS skrev vel at de hadde fortalt hverandre at det var lov å flørte. Det burde hun ikke sagt når hun ikke tåler det. Det er ikke alle som tåler sånt. Det er lov. Det er ikke lov å snoke rundt i private eposter, SMSer og brev på jakt etter spor, eller for å berolige egne nerver. Ikke i min verden hvertfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...