Gå til innhold

Når har man et problem?


Gjest Hol

Anbefalte innlegg

Når har man mistet kontrollen?

Føler ikke ay jeg har problemer met mat,men er litt opphengt i vekten.Veier meg minimum 2 ganger daglig,og får litt panikk dersom den viser mer enn jeg kunne tenke meg.Tar av meg klokka når jeg veier meg fordi jeg føler den veier mye.En venninne sa jeg er for fokusert,men er det farlig å følge med på vekten sin da?Jeg er normalvektig i følge BMI og spiser det jeg vil som til tider innebærer usunn mat.Er altfor lite selvdisiplinert på sunt kosthold dessverre.Får ofte dårlig samvittighet etter å ha spist mye 'dritt',men etter noen dager har jeg fått i meg nye mengder usunn mat.

Bør jeg ta tak i dette med veiingen,eller er dette helt normalt?Trodde de fleste jenter/kvinner ønsket å følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synns ikke det er normalt å veie seg så ofte. Har ikke veid meg på flere år jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok et problem, selv om det kanskje ikke plager deg og andre noe særlig enda, så vet jeg at med meg selv i de periodene hvor jeg veier meg ofte (daglig) at jeg ikke har det bra med meg selv.

Du sier selv i begynnelsen av innlegget at du ikke har problemer med mat, men senere sier du at du ofte får dårlig samvittighet og ikke eier selvkontroll. Les innlegget ditt selv, mye der som røper at noe ikke helt stemmer.

Akkurat hvordan du skal ta tak i det er jo forskjellig, mange anbefaler psykolog, men det kan nok også hjelpe å "låne" bort vekta i en periode og trene mer uten å tenke så mye på mat (bortsett fra at du skal spise selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg la om kostholdet veide jeg meg utallige ganger til dagen, men jeg tok ikke av meg klokker og andre småting - det er ekstremt i mine øyne. Det varte og rakk før vekta begynte å snike seg nedover, men ned gikk den, og jeg har tatt av meg nærmere 20 kg nå.

Om vekta varierte tok jeg ikke det tungt - vekta kan være unøyaktig, stå på et ujevnt underlag, o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg morgen og kveld, og hva morgenvekta viser avgjør litt av dagsformen faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt unødvendig å veie seg mer enn 1 gang for dagen, til og med det er mye. Vekten kan forandre seg med 1 kg iløpet av dagen. Skal man få mest mulig korrekt vekt så må man veie seg om morgenen på samme tidspunkt (så godt det lar seg gjøre) etter man har vært på do og før man har spist og drukket noe.

Endret av Lulilelu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest charella

På det meste veide jeg meg 3ganger for dagen og skrev opp vekten min i en dagbok. Så fikk jeg meg withings vekten. Kjekt å sitte å analysere vekten og sammenligne hver uke. Nå får jeg ikke panikk om jeg har gått noen gram ekstra opp i vekt av og til, for jeg har lært kroppen min å kjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres sykelig ut. Det holder faktisk å veie seg en gang i uka. Gjerne rett etter at man har stått opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg veier meg aldri, om jeg absolutt skulle ha gjort det ville det vel blitt en gang i måneden tror jeg. Å veie seg flere ganger om dagen høres ikke bra ut, hva skjer om du spiser et stort måltid da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg veier meg kanskje en gang i måneden for å sjekke at jeg ikke har forandret vekt betydelig.

(Nå ønsker jeg å gå opp i vekt, heller enn ned da). Tenker at jeg har god oversikt over vekta når jeg veier meg slik jeg gjør og trenger ikke veie oftere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg veier meg aldri, om jeg absolutt skulle ha gjort det ville det vel blitt en gang i måneden tror jeg. Å veie seg flere ganger om dagen høres ikke bra ut, hva skjer om du spiser et stort måltid da?

Jeg veier meg aldri rett etter et stort måltid.Men heller før måltidet,og neste morgen da jeg ikke har spist på flere timer.Veier meg stort sett på samme tidspunkt.

Leste litt om Whitings vekten på nett.Hørtes jo kjekt ut.

Ser ikke på veingen som noen problem,siden jeg ikke er undervektig og ikke har noen spiseforstyrrelse.Skal prøve å kutte ned til en gang daglig iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Eg har ei bukse som passar akkurat. Så lenge den ikkje byrjar å stramme så er det business as usual.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michelle82

Det jeg ikke skjønner er vitsen, for man ser vel ikke så veldig resultat på 24 timer? Og i tillegg kan mye/ lite vann i kroppen, mensen, dobesøk og rene tilfeldigheter påvirke vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, kan dere slutte med alle disse "når man" overskriftene??? Jeg blir sprø, og det høres bare helt idiotisk ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Herregud, kan dere slutte med alle disse "når man" overskriftene??? Jeg blir sprø, og det høres bare helt idiotisk ut!

Kanskje du bare bør finne deg en snøen hobby enn å loke rundt på forum som KG da...hvis du irriterer deg så voldsomt! Dessverre for deg er det lov for alle å kommentere og starte nye tråder.Dessuten er jeg sikker på at mange andre brukere her ikke er villt begeistret for alle dine innspill her inne heller.La være å slenge ut slike kommentarer og holde fred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...