Gå til innhold

Gjorde det slutt da typen var utro

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Harriet

Dette blir jo noe helt annet. Da hadde jo bestevenninnen ødelagt for forholdet mellom venninna og mannen hennes. Men ts gjør jo ikke dette mot bestevenninna, er kanskje noen ikke ts kjenner en gang. Så da blir det uansett annerledes.

Vel, i innlegget sitt så legger hun ALL (med store bokstaver) skyld på den som var gift. Men jeg forstår det sånn at dere mener at saken er annerledes når vedkommende er utro med noen man kjenner? For i dere første utsagn så gjør ikke hun noe galt - det er bare han som gjør noe galt? Hvorfor kan hun ikke være venninne med henne fortsatt da? Hvis dere ikke hadde ment at den "ugifte" hadde noe ansvar så burde det jo ikke spilt noen rolle.

Du kan ikke mene at hun har vært med på å ødelegge noe ekteskap eller samboerskap dersom hun ikke har gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niema

Vel, i innlegget sitt så legger hun ALL (med store bokstaver) skyld på den som var gift. Men jeg forstår det sånn at dere mener at saken er annerledes når vedkommende er utro med noen man kjenner? For i dere første utsagn så gjør ikke hun noe galt - det er bare han som gjør noe galt? Hvorfor kan hun ikke være venninne med henne fortsatt da? Hvis dere ikke hadde ment at den "ugifte" hadde noe ansvar så burde det jo ikke spilt noen rolle.

Du kan ikke mene at hun har vært med på å ødelegge noe ekteskap eller samboerskap dersom hun ikke har gjort noe galt.

Men kjære vene. Man har da et ansvar som venninne. I forhold til det ansvaret så er det et svik. Man har ikke noe moralsk ansvar sånn sett i forhold til vilt fremmede personer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Men kjære vene. Man har da et ansvar som venninne. I forhold til det ansvaret så er det et svik. Man har ikke noe moralsk ansvar sånn sett i forhold til vilt fremmede personer.

Ok, da forstår jeg at dersom noen du kjenner ligger med mannen din så må hun ta sin del av ansvaret, da gjør hun en stor feil. Men dersom han ligger med en du ikke kjenner så ligger alt ansvar hos mannen din, da gjør ikke hun noe galt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg. Skamslo fyren dama mi hadde seg med bak min rygg. En del lapper i bot og et par uker i fengsel så har du gjort opp for deg til samfunnet. Enkleste kuren i verden. Byrden forsvinner fra skuldrene dine på et par uker i stedenfor over ett helt år. Enkleste og beste kuren i verden.

Jada exen fikk sin straff hun og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niema

Ok, da forstår jeg at dersom noen du kjenner ligger med mannen din så må hun ta sin del av ansvaret, da gjør hun en stor feil. Men dersom han ligger med en du ikke kjenner så ligger alt ansvar hos mannen din, da gjør ikke hun noe galt.

Korrekt. Fordi ei venninne har et ansvar i egenskapen av å være nettopp venninne. Det gjelder ikke bare å ligge unna mannen min, men også å ikke stjele fra meg, lyve osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt, venninner har en ansvar og er såkaldt en venninne, og dolker ikke venninnen i ryggen med å ligge med mannen hennes. Hvis man ligger med en annens mann som ikke er venninnens, så dolker man ikke noen i ryggen på samme måte. Man har ikke samme ansvar for folk man ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådstarter er ikke bare delaktig og medvirkende til utroskapen.

Hun har også lyst til å ligge med en mann som er utro mot dama si. Hun motiveres av handlingen.

Hvorfor?

- Hun skrev det selv, - fordi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Korrekt, venninner har en ansvar og er såkaldt en venninne, og dolker ikke venninnen i ryggen med å ligge med mannen hennes. Hvis man ligger med en annens mann som ikke er venninnens, så dolker man ikke noen i ryggen på samme måte. Man har ikke samme ansvar for folk man ikke kjenner.

Det er det dummeste jeg har hørt. En virkelig sympatisk innstilling. Du kan knulle så mange gifte menn du vil, det er hans ansvar hun gjør ikke noe galt ... bortsett fra hvis det er snakk om venninnens mann.

Handlingen er selvsagt like feil uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det dummeste jeg har hørt. En virkelig sympatisk innstilling. Du kan knulle så mange gifte menn du vil, det er hans ansvar hun gjør ikke noe galt ... bortsett fra hvis det er snakk om venninnens mann.

Jeg sier ikke det er rett å knulle andres menn. Jeg sier bare at som venninne dolker man ikke henne i ryggen med å knulle mannen hennes. Gjør man det er man med på utroskap, pluss at man svikter venninnen. Knuller man mannen til noen man ikke kjenner er man kun med på utroskap. Jeg mener absolutt ikke man skal knulle hvilken som helst mann om man vet han har dame, men det er værre å knulle venninnens mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niema

Igjen; når mannen er der at han ønsker å knulle en annen, så er en grense krysset uavhengig av det fysiske som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Igjen; når mannen er der at han ønsker å knulle en annen, så er en grense krysset uavhengig av det fysiske som skjer.

Jeg skulle likt å treffe den mannen som aldri har hatt lyst til å knulle en annen kvinne enn den han er gift med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde det ikke med vilgje den første gangen. Du visste det jo ikke. Men når du fikk vite det burde du kanskje lat vær. Men ikke ha dårlig samvittighet, du.Bare ikke gjenta det. :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som nevnt tidligere - hadde det ikke vært TS som lå med denne mannen ville han garantert funnet en annen. Jeg sier ikke at det er greit det du driver med, men jeg dømmer deg ikke heller.

Og jeg må forøvrig si at jeg er helt enig i denne diskusjonen over her, det er mye verre om det er en venninne. En ex lå med bestevenninnen min for et par år siden nå. Man mister da ikke bare en, men to viktige personer. Det hadde vært mye bedre om han lå med en ukjent person. Da ville jeg fremdeles hatt bestevenninnen til stede som kunne støtte meg.

Men for din egen del TS, slutt med det du gjør. Det er ikke riktig i det hele tatt, og du sier selv du synes synd i jenta han er sammen med. Du skjønner selv at det er galt. Burde du ikke stoppe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger man med en som er gift, har samboer eller kjæreste så bidrar man til utroskap. Handlingen er ikke mulig uten en partner. Han er ansvarlig i sitt forhold, du er ansvarlig for din egen moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niema

Jeg skulle likt å treffe den mannen som aldri har hatt lyst til å knulle en annen kvinne enn den han er gift med.

Den er en veldig stor forskjell på å ha lyst og det å faktisk følge lysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Den er en veldig stor forskjell på å ha lyst og det å faktisk følge lysten.

Litt vanskelig å diskutere med folk som endrer mening så raskt. Det var faktisk du som uttalte følgende lenger oppe her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Niema

Litt vanskelig å diskutere med folk som endrer mening så raskt. Det var faktisk du som uttalte følgende lenger oppe her:

Nei, det er ikke snakk om noen meningsendring. Her er alternativene, etter min mening:

1. Fantaserer om å knulle noen andre, men kunne aldri gjort det

2. Fantaserer om å knulle noen andre, og kunne også gjort det om han fikk muligheten

I det du siterer snakker jeg altså om alternativ 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Nei, det er ikke snakk om noen meningsendring. Her er alternativene, etter min mening:

1. Fantaserer om å knulle noen andre, men kunne aldri gjort det

2. Fantaserer om å knulle noen andre, og kunne også gjort det om han fikk muligheten

I det du siterer snakker jeg altså om alternativ 2.

Men hjelpe meg, da .. du skrev følgende setning:

Du mener da tydelig at når en mann er kommet dit hen at han ønsker å knulle en annen så er grensen krysset uavhengig av om han knuller henne eller ei.

Det var ditt svar da jeg sa at jeg skulle likt å treffe den mann som aldri har tenkt tanken på å knulle en annen kvinne enn kona.

Forstår rett og slett ikke hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en fyr som tenker at det må være ganske utmattende, meningsløst og slitsomt å fantasere om alle mulige andre enn dama.

Hva er hensikten med det da liksom? Hvor lykkelig blir man egentlig å drømme om alt det man ikke har?

Forresten er det å bedra dama si det samme som utroskap og et bevis for at man er i et feil forhold slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Alt ansvaret for utroskap bør ikke ilegges den ene parten dersom den "medskyldige" vet om at partneren ikke er singel.

MEN: Det er HAN som er utro, bare så det er sagt.

Dette er nok helt klart en del av din bearbeidelsesprosess. En slags reaksjon på det som har skjedd, en reaksjon som kan vare i en kort periode, men også strekke seg over flere år. Du føler deg såret, sviktet og gud vet hva fordi du har blitt bedratt. Når du bevisst velger en partner som allerede har en annen, så VET du om at han har noen andre slik at dette ikke kommer som en overraskelse slik som sist. Du har kontrollen.

Mange mennesker som har blitt bedratt opplever slike situasjoner. Egentlig vil man selvfølgelig ikke såre andre slik som man selv har blitt såret, men kausale årsaker (vel, sort of, hvertfall), fører til at man gjør det likevel. Jeg sier selvfølgelig ikke at det er rett, jeg bare prøver å påpeke overfor alle dere som er så kjapt ute til å dømme at ikke alle reagerer på samme måte, og at ikke alle alltid vet årsakene for det man gjør.

Dessuten er man jo greit usikker etter at noe sånt har skjedd, ikke akkurat den vanskeligste å komme ned i buksa på...

The guy is a jerk, you're just in the process of getting over one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...