Diddles Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #1841 Del Skrevet 15. februar 2013 Dagens ord; møna, mane & mår...a.k.a høna, hane & hår Her byttes H konsekvent ut med M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 17. februar 2013 #1842 Del Skrevet 17. februar 2013 Er dere friske nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 22. februar 2013 #1843 Del Skrevet 22. februar 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 22. februar 2013 Forfatter #1844 Del Skrevet 22. februar 2013 Tja..bedre ihvertfall Liten har hatt en hel uke der hun har sovet godt og vært seg selv - igår ble hun atter tett som ei potte, lett feber og vil verken sove eller spise Vi må da snart ha fått våre åtteforkjølelseriløpetavvinteren som doktor bjutiful snakket om?? Ikke vet jeg, annet enn at jeg synes det holder nå Jeg brøt fullstendig sammen igår, hulket og gråt som en liten unge Vi hadde en SÅ fin dag, så nedturen var enorm når de feberrøde kinnene til Liten dukket opp og hun hyyylte "lalla mamma lalla" (som selvsagt betyr "sove med mamma i hennes seng" ) Så kveld ble det klokka 21.30....med mine tårer og hennes tette nese..med en varm liten hånd på kinnet og en søt liten stemme som sukket så fornøyd "mamma mi"..Det er ikke fælt, det er uendelig godt - og en smule frustrerende! Bare bli kvitt denne bihulebetennelsen nå, sånn at jeg om ikke annet ihvertfall får trene Syte syte syt Urndelig heldig er jeg her jeg sitter, med ei i utgangspunktet frisk jente som digger meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 22. februar 2013 #1845 Del Skrevet 22. februar 2013 Hun høres så utrolig kul ut! Nesten like kul som S! Det kunne vært moro å treffe dere en gang, og se om de to kule og bestemte turbofrøknene hadde funnet tonen! Og selvfølgelig for å litt med den kule mammaen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 22. februar 2013 Forfatter #1846 Del Skrevet 22. februar 2013 Du, det har jeg innihampen lyst til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 22. februar 2013 #1847 Del Skrevet 22. februar 2013 Å, det er slitsomt med syke barn i ett sett. Vi hadde det jo slik første året til lille virvelvind Helt fælt. Mer feberrøde kinn og innedager og våkennetter enn noe annet. Men så plutselig kommer våren og vi kunne gå mer enn en uke uten sykt barn! Gled deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #1848 Del Skrevet 25. februar 2013 Lurer på om Liten ikke trives så godt i bhg som jeg har tenkt at hun sikkert gjør...hver søndag er det omtrent umulig å legge henne - selv om vi holder oss til de samme rutinene som de andre dagene Hun er trøttere enn trøttest, men ligger bare og kikker på meg med et blikk jeg ikke kan forstå..mammahjertet blør når hun ser på meg på den måten! Jeg er livredd for at hun stenger det inni seg, sånn som storebroren gjorde når han var liten Han sa ingenting om at han ikke likte seg sier kjære, han så bare trist ut Bah...hun er jo for liten til å fortelle meg hva det er... Det eneste som skiller søndag fra de andre dagene er at vi forbereder henne på at hun skal i bhg neste dag ved å si det til henne under kveldsstellet...og da blir hun sånn Da er det bedre at hun er sint altså, for det vet jeg hvordan jeg skal håndtere!! Dette? Aner ikke.......Like rådvill hver søndag! Igår sovna hun ikke før jeg la meg sammen med henne, tett tett inntil - kinn mot kinn og sang trollmor til jeg sovna selv..da var klokka nærmere 23 Før det hadde jeg prøvd det meste, holde og vugge henne, stryke på henne, synge/ nynne - u name it! Hun sover enda, tett inntil pappaen sin Jeg burde strengt tatt vekke henne, men jeg driter i tid til frokost - hun kan få sove i 20 minutter til og spise i bhg...her trengs søvn!! Vi har et alternativ..søke etter praktikant de 3 dagene jeg jobber..vi får se! Dette gjør for vondt å tenke på, jeg må finne meg kaffe og fordøye det litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 25. februar 2013 #1849 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Du... Jeg vet du liker den typen bhg hun går i, men hva med å få henne inn der hvor lillegutt går? Han likte heller aldri det systemet, men sånn det er nå - perfekt for de minste! Det kan også være at hun har for lang friperiode mellom hver gang, når de er så små kan det bli litt lenge. Meeeeen, jeg hadde latt henne gå uansett... Det er jo mange positive sider? Kan dere f.eks. øke til 80% og ha henne kortere dager? Her takler han i hvert fall dårlig få dager i bhg, men mandag, tirsdag, torsdag og fredag er bra! Kan mannen din være med å gi henne kortere dager? Vi sier forresten aldri noe om bhg før vi står opp om morgenen. Ikke at det har noe å si lenger da, heldigvis. Endret 25. februar 2013 av pysepusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #1850 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg tror neppe det har så mye med organiseringen å gjøre! De er veldig gode på å ta hensyn til de små, hun eeelsker de store (og vice versa), det finnes alltid et fang eller en arm å sitte på og hun er oppriktig glad i flere av de voksne på gruppa - noen mer enn andre selvsagt, men sånn er jo vi også Ulempen med å ha henne i egen bhg er jo at da vil hun få flere avskjeder il.a en dag Det er ikke lett for en liten å takle at mamma må gå forbi el.l. - jeg ser flere av de I tillegg er det muligens vanskeligere å si fra om det er noe en ikke er helt fornøyd med når det er ens egne kollegaer Fordelene er jo at jeg får se mer til henne og hun får enda litt kortere dag i bhg i.o.m at jeg jo jobber der! Uff jeg vet ikke....Som jeg sa til hun ene voksne idag så tror jeg ikke jenta mistrives, tvert imot - jeg henter stort sett en glad og fornøyd jente hjem 3 dager i uka! Jeg tror heller dette dreier seg om at det er vanskelig for henne å skilles fra oss, og å måtte dele de voksnes oppmerksomhet i så stor grad som hun må i bhg - det seg være avdelingsdrevet eller base/ gruppeorganisering! Hun "lukker seg litt inne" ser jeg når jeg skal gå fra henne, ser bare lei seg ut og setter øynene i meg, eller vil ikke se på meg/ distanserer seg..det er ikke sånn når hun er med foreldrene mine, men de er tross alt besteforeldrene og hun trenger stort sett ikke å dele de med noen andre den tiden de er sammen Jeg ser den at det kan bli for lang tid mellom hver gang, men vi ønsker ikke å øke plass Synes hun er nok i bhg som det er og vi har ikke mulighet til å gi henne kortere dager..da måtte det jo vært at jeg leverte henne i bhg de dagene jeg er hjemme, men det synes jeg er dumt - den tida vil jeg jo at vi skal ha sammen Kjæres jobb er noe uforutsigbar ifht telefonsamtaler som må tas der og da og møter/ samtaler som dukker opp sånn plutselig, og jeg har jo mine arbeidstider å forholde meg til Nå har jeg jo ubunden tid, men det er ikke alltid det er mulig å ta den ut når jeg skal, og det ender oftest med at jeg er på avdelingen ut tida mi og vel så det istedet for å kunne gå 45 minutter før og jobbe hjemme på kveldstid Det er ikke lett dette her, men det går seg vel til Samvittigheten min spiller en stor rolle her også, jeg skulle jo så gjerne hatt henne hjemme til hun var 2 år ihvertfall...menmen! Jeg skal slutte å forberede henne på bhg kvelden før og se om det har noen effekt..er bare jeg som har tenkt at det er lurt å si ifra, men det er sikkert (helt tydelig) helt teit å gjøre Hun la seg kjempefint ikveld, til tross for at hun hvilte helt til halv 4 i ettermiddag ...og ikveld sa jeg ingenting om bhg imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #1851 Del Skrevet 28. februar 2013 Min lille skatt sover, la henne 2 1/2 time etter hun våknet Tydelig at hun trenger den ekstra søvnen nå, etter hun fikk to hviler denne uka har hun sovet natta rundt i egen seng igjen Lovely!! Vi har hatt den beste rolige morgenen, kjære halte det ut før han dro på jobb så vi hadde en lang god frokost sammen før han gikk Jeg skal ta et tak og få unna litt husarbeid Fikk ryddet unna endel igår før vi hadde vaskefolk på befaring, så det er ikke så mye det er snakk om..klesbretting, litt vasking av dusj og kjøkkenvifte og sånn..Gleder meg som en unge til å komme hjem til rent hus på tirsdag - det er hverdagslykke det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #1852 Del Skrevet 1. mars 2013 På menyen idag: spagetti med hjemmelaga kjøttboller og tomatsaus Det lukter helt fantastisk her Bare for å skryte har jeg tilogmed kokt kraft for å slippe å bruke buljong Husmorpoeng my way *sanker inn* Liten sover, sikkert ikke lurt, men hun har knapt sovet ellers idag så...det får gå Kjære er vel ikke så langt unna hjemme og det er fredag, sol og 1. mars Vår!!! Liten er 21 mnd idag Vips har vi en 2 åring Det går altfor fort!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #1853 Del Skrevet 2. mars 2013 Horror! Fuglelopper en noen blodtørstige bittesmå uhyrer Fuglekassa vår falt ned sist det blåste mye her, og idag kikket Liten inn i den - jeg ofret det ikke en tanke engang at det kunne være sånne små eklinger inni der etter en lang kald vinter! De må ha luktet "ferskt blod", for idet hun kikket inn hullet så hadde hun ansiktet fullt av fuglelopper Jeg fikk helt hetta, kostet de av ansiktet hennes med votten min, reiv av henne klærne og sprang inn og hoppet i dusjen begge to! Ugh så ekkelt, de kravla overalt, ut av nesa og i håret hennes *grøss* Såeh...moralen her er: ikke kikk inn i tomme fuglekasser - selv på vinterstid Ellers har vi hatt en rolig fin lørdag, lang lunsj mens Liten sov i vogna, "luftet vettet" litt på kjøpesenter og lekt ute :happy: Nå er det hjemmelaga pizza på menyen og x antall episoder av Dexter Jeg er et premenstruellt troll idag, og ikke spesielt festlig selskap - så takk Gud for Netflix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #1854 Del Skrevet 3. mars 2013 *poff* så sov Liten Der fikk jeg beviset for at jeg ikke bør si noe om bhg søndag kveld Det har vært en søndag idag, med soving til 8, masse kos i senga før vi sto opp og spiste frokost, lek ute i vårværet, en koselig middag med svigermor (!!! Hun skrøyt tilogmed av maten ) og en fin avslutning på dagen for Liten med et varmt bad og tutt, kos og flaske i armkroken til pappaen mens de såg Lille Jack på tv Svigermor har forresten fått beskjed om at hun har endetarmskreft Hvor alvorlig det er vet vi ikke enda, det vil vise seg etter de har tatt ct..håper jo selvsagt på det beste, at det ikke har spredd seg, men har mine tvil Hun har noe vondt i den ene siden som hun har gått en stund med...utrolig nok takler hun dette kjempefint og sier hun føler seg friskere enn på lenge Det er nok lettere å håndtere fysisk sykdom enn psykisk for hennes del... Liten skravler i vei for tida, det er så morsomt Nå etter middag spurte jeg henne om hun ville bade! "Ja!!" sa hun, og spratt opp fra gulvet, snudde seg mot farmor og sa "mæ me?" (som i være med?) Etter badet fikk hun morgenkåpe på seg, sprang rundt på gulvet, satte seg ned på huk og sa "to, ti, hopp" (to, tre, hopp) før hun spratt opp og løp videre Godeste jenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 3. mars 2013 #1855 Del Skrevet 3. mars 2013 Så trist å høre om svigermoren din! Håper hun blir fort frisk! Min stefarmor fikk endetarmskreft i fjor. Ble operert og erklært frisk etter operasjonen - som de tar her på sykehuset! Det er visst en grei krefttype å få. Og for en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 8. mars 2013 Forfatter #1856 Del Skrevet 8. mars 2013 Huff, de har funnet flere svulster i svigermor..det sitter visst i lymfene, men de er positive til at hun skal bli bra! Vi må jo bare håpe!!! Hun skal stråles, fordi det var visst endel komplikasjoner i ettertid med operasjonen..gruer oss forferdelig til å fortelle det til Storesøster Dette blir tøft, hun blir jo redd bare vi får influensa....Noen som har gode råd ifht å informere barn om alvorlig sykdom i familien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 8. mars 2013 #1857 Del Skrevet 8. mars 2013 Vi har jo nettopp måttet forklare en del små og tenåringer om morfars kreft. Da har vi rett og slett fortalt hva de har funnet, hva legene har sagt og hva som skal gjøres når. Vær ærlig, svar på spørsmål. Ellers så er Kreftforeningens nettsider gode! Vi har aldri pyntet på ting, men fortalt det skikkelig. De trenger ikke ALLE detaljer, men det store bildet. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 9. mars 2013 #1858 Del Skrevet 9. mars 2013 Først og fremst må du få en Det finnes bøker du kan kjøpe ift det å fortelle barn om kreft. Er to bøker som har skilt seg litt ut og som mange har anbefalt. Den ene heter Kjemomannen Kasper og jakten på de sure kreftcellene og den andre heter Da pappaen til Johanne fikk kreft . Ellers er jeg enig i det Pysepus sier. Vær ærlig og forklar så langt det lar seg gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 11. mars 2013 #1859 Del Skrevet 11. mars 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 12. mars 2013 #1860 Del Skrevet 12. mars 2013 Hvordan går det med dere Diddles? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå