Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg stussa et lite nanosekund på at du faktisk ringte legevakta for å høre om de hadde sett foreldreenheten... :klaske: God bedring til liten, håper dere får ei god natt! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh..hvis 40,8 i feber er ei bra natt så har vi hatt det :roll: Jesus, nå er jeg lei!! I tillegg er Storesøster dårlig (38,1 i feber og ser ut som hun skal dø :fnise: Hun var iflg kjære i god form til hun såg meg, da kunne hun ikke snakke engang så dårlig ble hun :ler: Hvem sa dramaqueen???) ...og på toppen av det hele er svigermor også syk - ikke bare sånn som hun pleier, men type blod i avføringen :haar: Jeij..

Annars; vi skal til doktor bjutiful klokka 11.55 for crp av Liten, så får vi se om det kommer noe godt utav det :vetikke: Hadde vært fint om dette kunne kureres med f.eks penicilin :tunge1: Mistenker virus, da er det jo ikke mye hjelp å hente...men det er lov å "håpe" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ørebetennelse på begge ører var diagnosen, og penicilinkur er herved startet opp! Nam sa Liten, hurra sa mammaen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen du var til i dag fant ut at hun hadde ørebetennelse og han dere var til i går/annen dag fant ingen ting? Merkelig....men bra dere fant ut hva der var da og at medisinen er nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på onsdag, iflg legen vår kan mye skje på kort tid med disse små! (selv om jeg mistenke hun vi var hos på onsdag gjorde en slett jobb..men det er en annen sak :tunge1:) Nå håper jeg bare medisinene virker fortfort, dobbelsidig ørebetennelse er ikke å tulle med - det gjør v-o-n-d-t!!

Liten og Storesøster er i dusjen sammen, bruker opp alt det varme vannet og koser seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten og Storesøster er i dusjen sammen, bruker opp alt det varme vannet og koser seg :ler:

Det viktigste er at de koser seg og ikke har vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh..istad kom grunnen til ørebetennelsen frem i dagens lys! Liten lå i vogna og sov, så nøys hun en kjempenys og begynte å gråte..jeg tenkte hun sikkert hadde mistet tutten og kikket nedi vogna..det var snue overalt, så jeg tok frem Kleenex`en og tørket i vei..i det høyre neseboret såg det ut som snuen hadde frosset til en isklump :klo: Så jeg tørket enda litt, men fikk det ikke bort..så trykket jeg på neseboret hennes for å få vekk "isklumpen" - det var en blank perle! En stor en :daane: Den må ha vært der iallefall siden mandag, for hun har hatt fri fra bhg siden tirsdag, og vi har ikke sånne perler i hus :overrasket: Stakkar liten, ikke rart hun har vært opptatt av nesa si, hun som aldri plukker seg i nesa ellers har plukket og plukket :haar: Jeg har tenkt "ånei, nå er hun blitt skikkelig bhg-unge" :tunge1: Så var det en perle.................lov å håpe på raske bedring nå da begge nesebor er åpne :fnise: Og SÅ glad den kom ut av seg selv, den må ha vært LANGT oppi nesa :grine: ...og hun må ha fått "hjelp" til å få den inn, så stor som den var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat levert Liten i karnevalshelvete...det var "Snehvit" som tok imot henne idag, Liten nektet å gå til henne!! Leeenge studerte hun ansiktet hennes, øynene og stemmen før det var greit-isj...hun gråt når jeg gikk :sukk: Nå jobber jeg i bhg selv og ser absolutt at for noen barn (eller er det foreldrene??) er dette kjempestort, årets høydepunkt! For mange av de minste blir dette en veldig urolig dag, å bli tatt imot av noen du ikke kjenner, med Spiderman`s, Supermenn, Batman`s og alskens prinsesser hoppende, hylende, ropende rundt beina...Liten viste tydelig at hun var utrygg i situasjonen, de voksne lovte meg at de skulle ta henne ut hvis de merket at hun ikke koste seg, men jeg har nå mine meninger om hele greia :tunge1:

..Hvorfor kan de ikke trekke de minste helt ut? De forstår jo lite og ingenting av hele greia! Ta imot de i en roligere del av bhg, vekk fra alle de som har kledd seg ut, av voksne som er seg selv? Hva slags utbytte har de minste av karneval, sånn egentlig? Er det for dem eller er det for oss foreldre.....? For at vi skal få kle ut jentene våre som sommerfugler og prinsesser...og guttene som superhelter :roll: JA - hvis ungene synes det er gøy, så synes jeg det også - men dette...det var ikke gøy for noen av oss :grine:

Jeg skulle gjerne holdt henne hjemme idag, men jeg er syk selv; feber og tett i hele systemet, tungt å puste å alt..influensa antagelig! Mamma kunne ikke ha Liten idag, og jeg orker ikke ha henne hjemme når jeg knapt klarer å gå fra stua til kjøkkenet uten å hvile etterpå..så da ble det sånn idag! For hva det er verdt fikk jeg gode tilbakemeldinger fra Snehvit for at jeg sa ifra, og at hun var enig...så kanskje noen andre små, en annen gang, kan slippe unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg når det gjelder karneval. Vi hadde det forrige uke, og mange av de små var helt fra seg da vi hadde fellessamling. Jeg tror nok at mange gjør det or foreldrenes skyld og de ansattes skyld i stedet for å tenke på barna og hva de vil og synes er trygt og morsomt. Ja, mange av de små er kjempesøte når de er kledd ut, men hva hjelper det hvis de blir vettskremt av alle de andre som er utkledd og blir helt fremmed or dem? Håper lillesnupp har kost seg i dag allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med deg! Vi skal ha karneval onsdag i neste uke, og jeg er veldig spent på hvordan A kommer til å reagere. Her blir det forøvrig bare et strutteskjørt på A, muligens en tryllestav. :fnise:

Håper formen er stigende, NÅ har vi lyst på besøk altså! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten hadde bare tryllestav :hoho: Strutteskjørt nei takk!! Jenta er altfor vant med å bli kledd i myke gode behagelige klær :fnise: Mye fint, lite kjoler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Hun fikk strutteskjørt (bare en sånn type tutu) av vennepar da M ble født, og hun elsker det! Det blir nok bare tutu oppå de vanlige ullklærne, ja. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det enkelt og leverte en liten fotballspiller :fnise:

LITT mer styr med primadonnaen vår som skulle være Belle ned til minste detalj :laugh::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: primadonnaen deres var vakker :daane: Kan nok risikere å få en sånn vi også, enn så lenge nyter jeg litt at hun heller vil ha Molo heldresser enn kjole, det funker bare så mye bedre med det tempoet hun holder :fnise:

Formen ja..hva skal jeg si? Mistenker bihulebetennelse på meg selv, sprayer nesa som en gal med saltvannsspray :tunge1: Vanlig nesespray kan jeg ikke bruke så mye av, jeg blør i nesa med en gang :klo: Kanskje jeg bør bruke barnesprayen :vetikke: Det er tydeligvis sterke saker ihvertfall!! Liten la seg med feber igjen igår, og jeg bare :sur:, men idag virker hun bedre igjen..vurderte om jeg skulle ta henne til legen idag, for å se at ørene er blitt bra, men det er kanskje for tidlig? Hun avsluttet kuren på onsdag..Jeg savner å være sosial, å gå på jobb de 3 dagene jeg skal og å føle meg opplagt! Trening er bare en fjern drøm...åååå, la det bli vår - tidenes vår :hjerte: Med sol og blomster, fugler som kvitrer og bare fryd :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...