Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Vil du ha bilde av den? Kanskje jeg klarer å smugle den ut fra rommet til Liten uten å vekke henne :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Natta fra Helvete :haar: Klengete tett Liten som faller utav dobbeltsenga og skamslår seg i ren desperasjon over at jeg gikk på do, og ekstreme (detjegtroddevar) menssmerter på meg......som viste seg å være omgangssyka :grine: Så nå springer jeg på do med en sutrete unge på armen :daane:

J-E-G-B-L-I-R-G-A-L!! Drittdag, bokstavelig talt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omg, gi meg styrke! Ungen nekter å sove, jeg er slakk som et slips og mannen er på øving :dry: Jeg orker ikke dette her, hun må snart begynne å sove!!! Nå står hun i senga si og roper på meg, jeg føler meg ond som få, men dette går ikke lenger........igår var klokka 23.30 før hun sovnet :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun gjør egentlig ikke det, ikke nå ihvertfall :sukk: Hun er tett altså, det har mye skyld, for hun hoster sånn..går på flutide og ventoline, men det hjelper ikke! Hun har hatt det sånn siden jul nå...Vi hadde 3-4 dager i forrige uke der hun var seg selv igjen, både mtp humør og søvn..sov natta rundt (13 timer!) og opptil 2,5 time på dagen - uten at det var krøll ved leggetid...så var det tilbake til dette helvetet her med en unge som får altfor lite søvn, blir sur, sint og overtrøtt og nekter å sove både dag og natt :grine:

Hun gir seg ikke heller, uten at det blir på hennes måte! Så da sitter jeg her inne, med en unge som ikke sover - bare ligger på vent, i tilfelle jeg skulle finne på å gå ut av rommet hennes :roll: ...og samsoving funker heller ikke - ikke uten at jeg også legger meg for natta klokka 18.30..DET er ikke aktuelt!! Jeg er fullstendig rådvill, er dette trass eller hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa meg :klemmer:

Skjønner at det er slitsomt å ha det slik. Jeg har ikke så mye råd å komme med ettersom min lille tulle fortsatt sover fint i magen. Men dere bør vel sette inn støtet og bestemme dere for å ta kampen om leggetid/soving over noen dager. Kanskje ( jeg vet ikke, bare et tips) dere burde legge henne, si god natt og gå ut av rommet. Hvis hun raser, gå inn og legg henne igjen og enten bare si god natt eller ingen ting og gå ut igjen. Hun må ikke få overtaket på dere. Skjønner det er vanskelig og veldig hardt, men det er kanskje det som må til?!

Stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det der funker ikke på min lille datter! Hun skriker til hun spyr hvis jeg går ut av rommet og blir helt umulig å få til å sove etterpå..tror rettogslett hun blir redd av det! Vi har prøvd.....

Hun sovnet tilslutt, men jeg har ingen god følelse for hvordan leggingen ble :sukk: Jeg er så gåen og utav form selv at det endte med at jeg ble sint på henne :sjenert: Da gråt hun selvsagt bare enda mer, og det gjorde jeg også..plutselig sovnet hun bare, sånn vips liksom :klo: Sitter igjen med dårlig samvittighet, tenk å få kjeft for at du ikke får sove da :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det der funker ikke på min lille datter! Hun skriker til hun spyr hvis jeg går ut av rommet og blir helt umulig å få til å sove etterpå..tror rettogslett hun blir redd av det! Vi har prøvd.....

Hm...da har jeg ikke noe råd altså. Har din kjære prøvd å legge henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Da hadde jeg bestilt legetime for å sjekke henne og snakke om dosen på medisinen/muligheten for noe annet.

Og man klikker litt noen ganger, sånn er det bare. Hun er nok like glad i deg i morgen :)

Her er han superhysterisk etter hver dag i barnehagen (litt trøtt siden han har sluttet å sove), da er det eneste som hjelper at pappaen legger seg med han og holder han godt fast. Etter ti minutters hyling sovner han da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke bare meg som blir sint i sånne settinger? Føler meg som en dårlig mor som kjefter fordi hun ikke vil sove...jeg VET jo at det ikke funker! Hun er jo så god, og så liten...og så blir jeg sint?!? Uff....

Ja jeg skal ringe legen imorgen, han får ta en almennsjekk på henne! Jeg skjønner ikke dette her..

Hm..jo, kjære har også prøvd å legge Liten..men det er ingen forskjell, kanskje enda litt verre faktisk :tunge1: Jeg har prøvd å legge meg med henne, og da sovner hun men våkner igjen etter en liten stund - hysterisk og rasende for at jeg har gått ut av rommet :overrasket: Det endte jo i st hun smalt rett i gulvet inatt, selv om kjære var der når jeg gikk ut for å gå på do :sukk: Hun blir helt rabiat når jeg beveger meg vekk fra henne :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme idag også, med syk Liten denne gang :sjenert: Eller, syk..jo, hun kan ikke gå i bhg ihvertfall etter en sånn natt!! Hun hoster så mye, det er fælt å høre på :sukk: Ergo blir det særdeles lite søvn både på mor og barn, så og si ingenting faktisk :natti: Hun sov fra 20.30-23.30 og så hostet hun til klokka 5 idag morges før hun omsider fikk sove etter 3 (!!) doser ventolin og nesespray..da vekker jeg henne ikke klokka 6 for å gå i bhg altså :sjenert: Lett feber hadde hun også, så det ble dråpen som gjorde at jeg valgte å holde henne hjemme..Kjære er i Oslo - igjen - så da ble det meg som ble hjemme med Liten - igjen :tunge1:

Så idag har vi vært hos legen..ikke doktor Beautiful, han var ikke der (desverre :fnise:), men vi fikk nå en skikkelig sjekk allikevel - med lytting, kikking i ører og hals og et stikk i fingeren! Alt var "helt fint", sånn bortsett fra at hun hoster hele tida, er slakk og har "forhøyet kroppstemperatur" (37,7 istedet for 36,6 som er hennes normal) Så da var konklusjonen dobbel dose Flutide morgen og kveld i tillegg til Ventolinen - og, etter råd fra legen; Nonstop i belønning for å gjøre det attraktivt å ta medisin :fnise: Det syntes Liten var helt s-t-r-å-l-e-n-d-e, Nonstop altså - ikke medisin :hoho: Men det er lov å håpe på at det hjelper, for sånn som det er nå må hun pinnholdes for at hun skal inhalere i det hele tatt :roll: Det finnes jo ikke positivt!

Før vi gikk til legen rakk hun å pynte vegg og vinduskarm med grønn fettstift *hurra* Så nå er utfordringen å få fjernet det uten at det setter spor..fikk tips om Scotch Brite flekkfjerningssvamp, så det skal handles inn etter hun er ferdig å hvile ;)

Nå: :husarbeid: *bretteroppermene* Det viser at jeg ikke var frisk igår for å si det sånn :haar: Rot overalt!!! Merkelig det der, hvis ikke jeg rydder så gjør ingen andre det heller.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

Masse god bedring til Liten, håper nonstop er løsningen for at medisinen tas med litt mer velvilje. Som Mary Poppins sa osv... :ler:

Lykke til med fjerning av grønnfarge, hun var sikkert fornøyd med sine egne dekorasjoner selv om mor ikke er helt enig... :fnise: Og bare så det er sagt, det skjer ikke så mye rydding hos oss heller hvis ikke jeg gjør det, så jeg kjenner igjen den. Det vil si, noen ganger blir jeg gledelig overrasket, men stort sett er det jeg som setter igang og får det gjort.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonstop hjelper i massevis, tidligere idag var hun og hentet maska og spurte etter nam :fnise: Nå ligger hun og sover inne i vogna, tør ikke legge henne ute idag siden det viser blå tall på gradestokken igjen..astma og vinter er ikke akkurat bestiser :sukk: Jeg drømmer om en tur til varmere strøk med henne nå, men jeg har ikke penger til det..minuset med å jobbe 60 % :tunge1: Vi hadde jo klart å finne nok penger til ei uke på Gran Canaria, men hva hjelper det egentlig..når vi kommer tilbake er det jo fortsatt vinter ;) Nei vi får bli her og håpe at våren snart kommer! Litt bedre natt inatt enn de andre, men bare fordi jeg tok henne over i vår seng og la meg sammen med henne klokka 22.30 :roll: Da var hun "litt varm", så vi ga henne bare flytende ibux og sovna, styrte ikke med febermåler så aner ikke hva tempen var...når hun våknet idag tidlig kjente vi på henne igjen, og både jeg og kjære var litt sånn "puh, nå er hun ikke så varm"..så måler jeg henne og hun har 39,2 i feber :overrasket: Da lurer jeg på hva hun hadde inatt, når vi syntes hun "virket litt varm" :daane:

Det finnes ikke mye tid til kjæresterier og prat akkurat sånn som ting er nå! Jeg priser meg lykkelig for at hun i utgangspunktet er et friskt barn, med "små" plager som astma og ikke alvorlig kronisk sykdom uten utsikter for å bli frisk.....takknemlighet!!

Ingen store planer for dagen dermed, en tur bortom i bhg og hente vinterdressen og skrive på medisineringsskjema eneste...og brette klær :tunge1: Spennende :fnise: Storesøster kommer hjem idag, det blir stas :hjerte: Liten lager sanger om oss hver dag, og idag laget hun en om "dadda" som hun kaller Storesøster..en melodi bare hun kan, ord bare hun forstår - men å så nydelig å høre på :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er siste sort å legge sin lille skatt med 39,6 i feber og kraftig hoste :grine: Hun ville sove sa hun (og hosta..) så da håper jeg hun får det til...sitter nå inne hos henne, på iiiiskaldt rom under sherpapleddet mitt..tør ikke gå ut - den lille med tutt har nemlig gjemt foreldreenheten av babycallen så godt at vi ikke finner den :klaske: Selvsagt er den skrudd av også, så det nytter ikke å prøve å "kalle på den" Kjære er avgårde for å kjøpe ny foreldreenhet ;) Jeg registrerte at hun for avgårde med den, men hun pleier bare å legge den i vogna..vel..denne gangen gjorde hun ikke det :ler: Vi har endevendt huset, men hun må seriøst være verdens beste til å gjemme ting :overrasket: Når jeg spurte henne hvor hun hadde gjemt den, løp hun bare rundt i stua og trakk på skuldrene (og hosta :roll:)

Jeg ringte legevakten istad, ifht hosten (ikke babycallen :fnise:) men de kunne ikke hjelpe..eller, de kunne lytte på henne og ta crp, men det gjorde legen igår også uten å finne noe! Vi får ringe fastlegen imorgen first thing..han kjenner henne ihvertfall litt bedre og kan kanskje gi noen råd :vetikke:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...