Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Omgangssyken er noe dritt, den har vært innom hos oss også. Heldigvis ikke så ille som hos dere. Håper Liten snart blir rask igjen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neeeei, stakkar Liten! :kose: Tenkte jeg skulle komme oppom med julekort, men tror ikke jeg vil nærme meg 100 meter rundt huset deres engang. Har angst for omgangssyken. :haar:

Håper at Liten blir frisk igjen snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei, stakkar Liten! :kose: Tenkte jeg skulle komme oppom med julekort, men tror ikke jeg vil nærme meg 100 meter rundt huset deres engang. Har angst for omgangssyken. :haar:

Håper at Liten blir frisk igjen snart! :klem:

:fnise: Hva skal jeg gjøre med pakken til A da? Legge den i heisen deres og trykke på rett etasje?? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Hva skal jeg gjøre med pakken til A da? Legge den i heisen deres og trykke på rett etasje?? :hoho:

:hoho: Ser det for meg. Knegg. Men neida, du skal få lov til å komme. Så ikke det du hadde skrevet i min dagbok før nå. Komkom! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ungen din er i overkant glad i vogna si, ooog en smule trøtt når hun jubler "JAAAA, SÅVA" når jeg kommer inn i stua med vogna :skratte: Ikke barebare å være syk :kose:

Men det ser ut for at både diarè og oppkast har reist sin vei for denne gang, så nå er oppgaven å få i henne mest mulig å drikke...hun tisser lite og det er helt mørkt, tydelig at hun mangler væske enda :sukk: Hun drikker så og si nada enda...alt er prøvd; vann, saft, juice...Brus får hun ikke (:regler:) og melk ble jeg rådet til å vente en dag til med! Så, hvis noen har noen amazing tips så tar jeg imot med takk :pls:

Den store shoppe-dagen igår :shoppe: Nå er alle julegavene i hus, unntatt kjære sin - den skal kjøpes inn når Liten våkner fra hvilen sin :hoppe: Han har ønsket seg en kriminelt dyr musikk-dings, forsterker til gitaren tror jeg det var, så jeg har sagt jeg kan betale halve...mer har jeg ikke råd til :sjenert:

Så, bretter opp ermene, her skal det legges sammen klær og pakkes inn julegaver til jeg ser mannen med ljåen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun er på bedringens vei! :hoppe: Og hurra for at du ble ferdig med alle julegavene i går, ikke en liten bragd det altså. :fnise:

Hvorfor skal du vente med melk? :klo: Bare nysgjerrig altså...leste nemlig på nettdoktoren (tror jeg det var - da jeg googlet noro-virus :haar: ) at det å ikke gi melk når man er syk er et utdatert råd nå. Men ikke vet jeg altså, vet jo ikke hvor sikker kilde nettdoktoren og sånne steder er heller. :vetikke: Jeg bare tenker at melk må da være bedre enn ingenting? Eller?

Har du prøvd farris blandet med juice eller saft? Litt brus er det jo, men... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ved diarè, men når en har kastet opp skal en ikke drikke melk! Noe jeg kunne se...hun fikk jo melk igår morges når hun våknet, fordi hun ba om det! Så bra tenkte jeg, da er hun på bedringens vei....så gikk det 1 1/2 time og alt kom i retur - i klumper :haar: Melka koagulerer, og kan gjøre at oppkastet setter seg fast i halsen! Itillegg fremkaller melk brekninger (derfor en gir melk hvis et barn har svelgt noe de ikke skal svelge...) og vi vil jo ikke det når noen spyr fra før :fnise:

Jeg har ikke prøvd farris og eplemost, noe jeg ble rådet til igår om hun ikke tok Gem`en..det gjorde hun når jeg hadde nok solbærsirup oppi :fnise: Så da kjøpte jeg ikke farris og eplemost...kanskje jeg skal gjøre det likevel...hun må jo drikke noe! Brus er heller ikke anbefalt som drikke når de har oppkast og diarè, fordi det inneholder så mye sukker, og sukker kan forverre diarèen! Tror du jeg var forvirra når jeg googla hva hun kunne spise og drikke, når det står "gi kaloriholdig drikke, men helst ikke brus/ saft/ juice" :klo: Hva gir en da lizzm? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da forstår jeg!:) Greit å vite til neste gang - for med barnehagebarn er vel omgangssyken uunngåelig dessverre. :bond:

Nei, sukker er ikke bra. Men farris bør vel være greit? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt :tunge1:

Nå har vi vært en tur på legevakten, for å roe ned mammahjertet...alt vel, crp under 5 og ingen tegn til alvorlig uttørking iflg legen *pjuuh* Synes hun er slakk og sliten jeg da, men legen syntes ikke det...da skulle hun sett henne til vanlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh dear, noen fikk Fifty Shades til jul av kjæresten sin og er helt hekta *tørker sikler* Jeg har noen mørke sider i meg :lur: *tripper tilbake til bok nr 2*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Var helt hekta selv da jeg leste. I alle fall de to første bøkene. Den siste var tung å komme i gang med.

Kos deg med fortsettelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den roligeste nyttårsaften i Diddles' historie :fnise:

Mønsterbarnet vårt sov til halv 10 i formiddag, hvilte fra halv 12-halv 3 og la seg for natta kl 20 :overrasket: Hun har ikke våknet en eneste gang, til tross for at naboene så omtenksomt hadde vm i rakettoppskyting ca rett utenfor soveromsvinduet hennes :roll: Hun sto med nesen trykka mot vindusruta og kikka storøyd på rakettene før hun la seg, og sa "ojojoj" :ler: Hunden er totalt neddopa og ligger også og sover, og vi har hatt indisk take-away til middag og hjemmelaga karamellpudding m/Karamellkrem til dessert *klappersegpåmagen* Nå ligger vi slengt i hver vår ende av stressless-sofaen og har Dexter-maraton, etter å ha sett på raketter og blitt enige om at vi vil være sammen i 2013 også :fnise:

Laif is gudd :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! :hjerte:

Jeg vil også ha sovejente. :fnise: A har riktignok sovet til minst 8 den siste uken (hun sover enda!!!), men da inebærer det en del timer natterangling. Nei, gi meg heller en hel natt og morgen halv 7 sier bare jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...